בית המשפט אישר למפרק של פיצה מטר למכור את נכסי ופעילות החברה

עו"ד פרידמן: נוצר מצב בלתי אפשרי בו חייבת פיצה מטר בתשלום דמי השכירות עבור הנכסים בהם פועלים 20 זכיינים ומנגד אין לה כל הכנסות בשל אי העברת תשלומים מטעם הזכיינים והספקים

בהסכמת כונס הנכסים הרשמי אישרה שופטת בית המשפט המחוזי בת"א ורדה אלשיך לעו"ד דן פרידמן, המפרק הזמני של פיצה מטר, לפרסם הזמנה להציע הצעות לרכישת נכסי ופעילות החברה ולקיים הליך התמחרות בין המציעים השונים.

בפנייתו לבית המשפט טען עו"ד פרידמן כי נוצר מצב בלתי אפשרי בו מחד גיסא חייבת לכאורה פיצה מטר בתשלום דמי השכירות עבור הנכסים בהם פועלים 20 זכיינים, ומאידך גיסא, אין לפיצה מטר כל הכנסותיהם נוסח אי העברת תשלומים מטעם הזכיינים והספקים.

המפרק הזמני הגיש היום לביהמ"ש בקשה לאשר לו לוותר על הסכמי השכירות לגבי החנויות בהם פעלו הזכיינים. החברה חתמה על הסכמי שכירות עם זכיינים במסגרתם השכירה להם את החנויות בשכירות משנה ולדברי המפרק הזמני הסכמים אלה טרם אותרו על ידו.

בפנייתו לביהמ"ש, כאמור, טוען עו"ד פרידמן כי הזכיינים ממשיכים לפעול בחנויות האמורות בלא להעביר לו את התמורה המגיעה על פי ההסכמים עמם או את דמי השכירות והחברה חשופה לכאורה לדרישה לתשלום דמי שכירות מטעם המשכירים בעוד שמי אשר משתמשים למעשה בנכסים ונהנים מהם הם הזכיינים.

בנסיבות אלה ובהיעדר כל מקור כספי למימון תקופת הפירוק הזמני, בכוונת המפרק הזמני לבקש את אישור בית המשפט לוותר על הסכמי השכירות בהיותם נכס מכביד.

לדברי המפרק הזמני מאחר ותיק הפירוק הזמני מצוי בשלבים הראשוניים טרם נצבר מידע בדבר הגורמים שהביאו להיקלעותה של פיצה מטר לקשיים כלכליים לדבריו פיצה מטר נעדרת מזומנים וקווי אשראי כספיים הנחוצים להמשך קיומה המיידי.

כמו כן, בהיעדר כספים בקופת הפירוק הזמני אין מנוס מן המסקנה כי אין מקום ואפשרות להפעלה כלשהי של פיצה מטר על ידי המפרק הזמני.

לדבריה של אלשיך המפרק הזמני בכוונתו לנקוט בהליכים לשם גביית כספים זכייני הרשת וספקיה. בדוח הראשון לבית המשפט נאמר עוד כי הנכס המרכזי של פיצה מטר הוא סימן המסחר "פיצה מטר" ונכסים אפשריים נוספים הם המוניטין או זכויות כלפי הזכיינים והספקים ולהבנת המפרק הזמני יש לנסות למכור את נכסי ופעילות פיצה מטר בהקדם האפשרי.

עוד נאמר בדו"ח כי המפרק הזמני שוחח עם באי כוחם של שניים מהגורמים שגילו עניין במהלך תקופת הקפאת ההליכים ברכישת פיצה מטר, ומשיחות אלה עולה כי ככל הנראה גורמים אלה מגלים עדיין עניין ברכישה. עוד נמסר למפרק כי חלק מהזכיינים מעוניינים אף הם להגיש הצעה לרכישת הזכויות בסימן המסחר פיצה מטר.

בתגובת הכונס הרשמי לבקשה נאמר כי הזמן שחולף עלול לגרוע משוויים של נכסי החברה.

(פש"ר 1439/05)