הוריו של נער שטבע בחוף הצוק תובעים פיצויים מהמדינה ומעיריית ת"א

טוענים כי האירוע נבע כתוצאה מחדליהם ומרשלנותם של הנתבעים, בכך שהעניקו שירותי הצלה חלקיים ובלתי מספקים

אירית וג'ורג' ברולד, הוריו של טל ברולד שטבע במאי 2002 בהיותו בן 16 שנים בחוף הרחצה המורשה של חוף הצוק בת"א, הגישו היום לביהמ"ש המחוזי בת"א תביעת פיצויים נגד משרד הפנים ועיריית ת"א.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי דין זהר ודפנה צדיקריו-אלי, נאמר כי המנוח הגיע לחוף יחד עם מספר חברים לשם בילוי משותף בים, והם התמקמו בסמוך לסוכת המציל, כאשר החוף היה מלא באנשים הן על החוף עצמו והן ברוחצים במים עצמם, ולא היה כל דגל או שילוט המעיד על סכנת רחצה כלשהי.

על פי כתב התביעה, המנוח וחבריו החלו להיסחף דרומה, ובמאמצים רבים הצליחו שניים מהם לחזור לחוף, ואז גילו כי המנוח לא יצא יחד עמם, ואף במים הוא לא נראה לעין.

על פי כתב התביעה, משהבחינו חבריו של המנוח כי הוא לא יצא יחד עימם מהמים ורצו לחפש את המציל כדי לדווח לו על היעלמותו, גילו לתדהמתם כי סוכת המציל הקרובה ריקה מאדם. אחד מהם רץ לסוכת המציל הצפונית יותר, אולם גם סוכה זו היתה ריקה מאדם.

גופתו של המנוח נתגלתה למעלה מ-60 שעות לאחר העלמותו, וכ-200 מטר בלבד דרומה למקום הכניסה שלו ושל חבריו למים. הגופה זוהתה ע"י אביו של המנוח, אשר ראה את בנו מוטל על גבי הסלעים בחוף ללא רוח חיים.

התובעים טוענים בכתב התביעה, כי האירוע נבע כתוצאה ממעשיהם ו/או מחדליהם ו/או רשלנותם ו/או חוסר זהירותם של הנתבעים, בין היתר בכך שהעניקו שירותי הצלה חלקיים ו/או בלתי בטיחותיים ו/או בלתי מספקים לצורך העניין.

טרם הוגש כתב הגנה. ( ת.א. 1591/05).