שיא מסירות חודשי ליבואן בודד: דלק מוטורס מסרה 6,700 מכוניות במהלך חודש מאי

מקורות בדלק מוטורס מעריכים, כי היקף המסירות בחודש היוצא היה יכול להיות גבוה עוד יותר, אם היו נותרות במלאי מכוניות מדגמי מאזדה 6 ופורד מונדיאו

חברת דלק מוטורס , יבואנית פורד ומאזדה, מסרה בחודש מאי 6,700 כלי רכב חדשים. כך עולה מבדיקת "גלובס".

זהו שיא מסירות חודשי ליבואן בודד, והוא גבוה ב-25% מכלל המסירות בענף באפריל. משמעותו: מחזור של 800 מיליון שקל (כולל מיסים) לדלק מוטורס במאי, החודש הראשון של שנת הדגם 2006.

מסירות מאזדה עמדו במאי על 4,400 יחידות, שיא חודשי למותג בודד. מסירות פורד הסתכמו ב-2,300 יחידות, מתוכן 1,200 יחידות של הדור החדש של המכונית המשפחתית "פוקוס". ייבוא מכוניות אלו לישראל החל רק בחודש היוצא.

מקורות בדלק מוטורס מעריכים, כי היקף המסירות בחודש היוצא היה יכול להיות גבוה עוד יותר, אם היו נותרות במלאי מכוניות מדגמי מאזדה 6 ופורד מונדיאו. ייבוא דגמים אלו יתחדש רק לקראת אוגוסט.

מספר יבואני רכב נוספים רשמו מסירות שיא בחודש מאי, אם כי בהיקפים נמוכים משמעותית. סוכנות יונדאי מסרה 3,200 כלי רכב, שיא חודשי של החברה. טויוטה מסרה למעלה מ-2,000 כלי רכב.

UMI מסרה במאי 1,600 כלי רכב, מתוכם למעלה מ-1,300 שברולט. מסירות לובינסקי צפויות לעלות על 2,000 יחידות, מתוכן 1,300 מסחריות. סוכנות רנו צפויה לסיים את חודש המכירות עם 1,200 יחידות. גם סוכנויות אחרות צפויות לדווח על היקף גבוה במיוחד של מכירות.

בענף מעריכים, כי דו"ח המסירות שיתפרסם מחר (ד'), יצביע על למעלה מ-20 אלף מכירות, שיא חודשי חדש.

היקף המכירות בחודש מאי נובע במידה רבה מהזרמת ביקושים מאסיבית של חברות הליסינג וההשכרה, שעצרו כמעט את קניותיהן במארס ואפריל. בנוסף נרשם ביקוש ער למסחריות לקראת ביטול הזיכוי במע"מ על רכב מסחרי, שייכנס לתוקף מחר.