רונלד כהן: טוב שפרשת הסוס הטרויאני לא קרתה כשבזק בידינו

"אני מקווה שבזק תהיה בעתיד יותר גדולה, תרוויח יותר, הצרכן יוכל לקבל שירות טוב יותר ובמחיר נמוך יותר"

"אני בוחר שלא להגיב. רק אומר שטוב שהפרשה התפוצצה עכשיו ולא בעוד חודש. אני בוחר בדרך הקלה אולי, אבל מאחר שלא אהיה מעורב בניהולה של בזק או של אייפקס, אני מעדיף שלא להתערב בנקודה זו".

כך אמר היום ל"גלובס" רונלד כהן, יו"ר קרן אייפקס השותפה בגרעין השליטה החדש בבזק , בהתייחסו לפרשת הריגול התעשייתי. כהן לא היה מוכן לפרט האם בהסכמי הרכישה יש סעיפים הקשורים לשיפוי. הוא רק אמר: "לא מדובר כעת בשאלה עקרונית שמחזירה אותנו לנקודה 'האם נקנה את החברה'".

"זו הייתה מכירה שמעולם לא ראיתי כמותה"

"כבר לפני שלוש שנים רצינו לקנות את בזק", משחזר כהן, "אבל לא הגענו לשלב התכל'ס כמו שאומרים פה, כי לא הייתה שום החלטה מבחינת הממשלה. זה נושא אמוציונלי מבחינתם. האמת היא שכמעט עד הסוף לא היינו בטוחים שהעסקה תצא לפועל ואני שמח שהם החליטו למכור בסוף".

בתשובה לשאלה ציין כהן כי "אני מקווה שבזק תהיה בעתיד יותר גדולה, תרוויח יותר, הצרכן יוכל לקבל שירות טוב יותר ובמחיר נמוך יותר כמו שנהוג אצל חברות בינלאומיות גדולות. יש לנו גם את היכולות הפיננסיות לתמוך בבזק בהמשך אם יהיה בכך צורך. כדוגמה, בחברת ייל - חברת מדריכי הטלפון הבריטית - ביצענו לאחר ההשקעה הראשונית השקעות נוספות כדי לתמוך ברכישת חברה שהיא ביצעה. אני לא אומר בהכרח שזה הכיוון לבזק, זה רק מראה שאנחנו יכולים לקחת חברה ממשלתית ולהפוך אותה לפרטית ולסייע לה לנצל את ההזדמנויות שניצבות לפניה".

[ הרחבה במהדורה המודפסת ]