יבואן משקאות חריפים מנצרת חשוד שהונה את המכס ב-10 מיליון שקל

טארק זועבי מנצרת נעצר בחשד שייבא ארצה משקאות חריפים שהיו מיועדים לכאורה לרשות הפלשתינית, תוך הונאת רשויות המס

בית משפט השלום בחיפה שיחרר בסוף השבוע, בתנאים מגבילים, את טארק זועבי מנצרת, שנעצר בחשד שייבא ארצה משקאות חריפים, שהיו מיועדים לכאורה לרשות הפלשתינית, תוך הונאת רשויות המס בכ-10 מיליון שקל.

חקירת מחלקת בקרת יבוא במכס באשדוד וחיפה העלתה, כי מכולות עמוסות בוויסקי משובח שיובאו מהולנד בשנתיים האחרונות ע"י איש קש מהרשות הפלשתינית, והוצהר עליהן כי הן מיועדות לרשות, יובאו למעשה ע"י זועבי, והועברו ישירות לעסקים שונים בישראל, ובהם אולמי שמחות.

זועבי, המשמש כמנהל בחברת המשקאות "ווסט פוינט טרייד", חשוד שהגיש רשימונים לשחרור הסחורה לשטחי הרשות, בזמן שבפועל הוביל ושיווק אותה בארץ. ברשות המיסים אומרים, כי למרות שהחברה רשומה על שם אחיו, זועבי הוא זה ששולט בכל הנעשה בה ולמעשה היה היבואן של הסחורה.

מאחר שישראל והרשות הפלשתינית פועלות תחת מעטפת מכס אחת, המיסים שנגבים בגין יבוא שהוצהר שהוא מיועד לרשות מועברים אליה. כך יוצא, שהמדינה לא קיבלה מיסים בסך 10 מיליון שקל, עבור סחורה שהופצה בישראל.

זועבי חשוד עוד, כי הגיש לשלטונות המכס חשבונות כוזבים, המתארים מצג שווא של עלות הסחורה, הנמוכה עד כדי 90% מהמחיר האמיתי שאמור להיות מוצהר למכס, וזאת במטרה לשלם מס מופחת.

ברשות המיסים אומרים, כי מסמכים שנתפסו במהלך חיפוש שנערך בביתו של זועבי ובמשרדי החברה, מאמתים חלק מהחשדות נגדו. בחקירתו, קשר עצמו זועבי לחלק מהעבירות המיוחסות לו.

השופט כמאל ח'יר דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של זועבי בשבוע, וכתב בהחלטתו, כי "מדובר בפרשיה מסועפת שמצריכה חקירה בארץ, בחו"ל וגם בשטח הרשות הפלשתינית, וברור שהחקירה לא תיגמר היום ומחר".

הוא שיחרר את זועבי בערבות של 200 אלף שקל, ושלח אותו לשישה ימי מעצר-בית בבית אביו. על זועבי נאסר ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה (מ' 2261/05).