נוקיה, אריקסון ומוטורולה יפתחו ביחד תוכנה לטלפונים ניידים ממוחשבים

במיזם עם חברת פסיון הבריטית - במטרה להפוך את התוכנה לתקן

שלוש יצרניות הטלפונים הסלולריים הגדולות בעולם כיום, נוקיה, אריקסון, ומוטורולה, הקימו מיזם משותף עם חברת המחשבים הנישאים הבריטית פסיון (Psion) - לפיתוח תוכנה שתעמוד במרכז הדור החדש של מכשירי הטלפון הסלולריים.

שלוש החברות הודיעו כי יפתחו מערכת הפעלה חדשה על בסיס הטכנולוגיה של פסיון, באמצעות חברה חדשה שתיקרא סימביאן. המיזם מהווה קריאת תיגר על מעמדה המוביל של מייקרוסופט, שמסרה באחרונה כי יש בכוונתה להשתמש בגירסאות שונות של מערכת ההפעלה WINDOWS CE במגוון רחב של מכשירי חשמל ביתיים כמו מחשבים נישאים, או מערכות ניווט רכב.

אנליסטים אומרים כי גירסת התוכנה הקיימת של מייקרוסופט גדולה מדי וצורכת אנרגיה רבה מכדי שתוכל לשמש ב"טלפון חכם".

בעקבות הידיעה על המיזם זינקה אתמול מניית פסיון ב-%50 למחיר של 423.5 פני במסחר בלונדון.

ההודעה היא ציון דרך חשוב למה שמכונה "הטלפון החכם", המשלב בתוכו טלפון ומחשב אישי. למרות שחברות רבות, כמו אלקטל ונורתרן טלקום, פיתחו כבר מכשירים בהם ניתן לבצע שיחות טלפון, לקבל דואר אלקטרוני, לגלוש באינטרנט ולנהל יומן אלקטרוני, בדרך כלל הם מבוססים על טכנולוגיות שלא ניתן לתאם ביניהן.

לחברה החדשה עשוי להיות, בדומה למייקרוסופט, הכוח השיווקי שיכול לקבוע סטנדרט חדש בענף. פסיון תחזיק %40 ממניות סימביאן, נוקיה ואריקסון, שישקיעו בה 29 מיליון ליש"ט כל אחת, יחזיקו ב-%30, ומוטורולה מסרה כי תשקיע השקעה דומה לזו שהשקיעו שתיהן. פסיון מסרה כי החברה החדשה תצא בעתיד ככל הנראה לבורסת נאסדא"ק