הפרקליטות: לא ניתן להשעות את הרב יונה מצגר מתפקידו ללא תביעה פלילית נגדו

הגיבה לעתירה שהגישה עמותת אומ"ץ לבג"ץ בבקשה להורות למצגר להשהות את עצמו כדיין בביה"ד הרבני עד לתום ההליכים הפליליים נגדו

לא ניתן להשעות את הרב הראשי לישראל יונה מצגר מתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול, מאחר שהחוק איננו מאפשר השעיה כזו אלא אם הוגשה נגדו תביעה פלילית.

כך אומרת המדינה בתגובה לעתירה לבג"ץ שהגישה עמותת אומ"ץ באמצעות עו"ד בעז ארד. העמותה ביקשה להורות לרב מצגר להשעות את עצמו מכהונתו כדיין וכן מכהונתו כחבר הוועדה למינוי דיינים עד לתום ההליכים הפליליים נגדו.

עוד התבקש נשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב שלמה עמאר לא לקיים כל דיון בכל עניין תלוי ועומד בפני הרכב של בית הדין שמצגר חבר בו. במסגרת העתירה התבקשה שרת המשפטים לא לקיים כל דיון בוועדה במינוי דיינים כל עוד מתנהלים כנגד מצגר הליכים פליליים.

המדינה אומרת בתגובה, כי נשיא בית המשפט העליון רשאי להשעות שופט עם פתיחתה של חקירה פלילית, אך החוק לגבי דיינים הוא שונה וניתן להשעות דיין רק לאחר הגשת התביעה הפלילית נגדו.

מאחר שכך, לא ניתן להורות על השעייתו. עוד אומרת המדינה באמצעות עו"ד דינה זילבר, כי בשל העובדה שאין הוראה מפורשת בחוק גם לא ניתן שלא לקיים דיונים בכל עניין התלוי ועומד בפני הרכב שמצגר חבר בו.

עם זאת, רומזת המדינה כי למרות שאין עילה משפטית המחייבת את מצגר להשעות את עצמו, הרי שהחוק איננו ממצה בהכרח את מלוא ההיבטים הרלוונטיים של הסוגיה ובכלל זה לא את ההיבט הציבורי.

המדינה אומרת עוד, כי לא תקיים דיון היום (ג') בוועדה למינוי דיינים וזאת לאור הבקשה לצו ביניים שהגישה אומ"ץ. המדינה אומרת כי תמתין להחלטת בג"ץ בעניין על מנת שתוכל לפעול בעניין.