מזוז נוזף בסגנית שר החקלאות גילה גמליאל: אינך מבינה את המתחייב מתפקידך

מבקר את גמליאל על שתקפה את היועצת המשפטית של משרד החקלאות, עקב סירובה של זו להעביר לה את דו"ח מצבת עובדי במשרד

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז שיגר מכתב חריף לסגנית שר החקלאות, חה"כ גילה גמליאל, ובו הוא נוזף בגמליאל כי אינה מבינה את המתחייב מתפקידה וממעמדה כסגנית שר.

המכתב נשלח בעקבות בקשתה של גמליאל לקבל לידיה את דו"ח מצבת עובדי המנהלה במשרד החקלאות. מהמכתב עולה כי גמליאל פנתה בעניין ליועצת המשפטית של המשרד, אשר דחתה את הבקשה.

גורמים במשרד המשפטים אמרו ל"גלובס", כי בקשה של גמליאל נראית על פניה תמוהה ביותר, והדליקה אצל מזוז נורה אדומה ביותר על רקע פרשות דומות אחרות, כגון של השר לשעבר צחי הנגבי ופרשת המינויים הפוליטיים של השר כץ, שהחלו בבקשות דומות לקבלת מצבת כוח אדם במשרדים בהם אותם אישים ממלאים או מילאו תפקידים.

מזוז אומר לגמליאל, כי חוות דעתו של יועץ משפטי למשרד מחייבת את כלל עובדי המשרד "לרבות השר וסגן השר", ואם יש לדעת השר ספק או קושי בחוות הדעת - עליו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה.

"במכתב בחרת לתקוף בלשון בוטה וללא כל הצדקה את היועצת המשפטית, שביצעה את תפקידה כראוי וכנדרש בנסיבות העניין. אוסיף כי במכתבך... כלולות הערות המבטאות למצער אי הבנה של המתחייב מתפקידך וממעמדך כסגנית שר".

במכתב נפרד משיב מזוז גם להתקפה של גמליאל עליו עקב הנחייתו להדיח מתפקידם את מנכ"ל מועצת הצמחים, מיכאל אילון, ואת מנכ"ל מועצת הלול, מרדכי הלפרין. מזוז
ציין כי כהונתו של אילון הסתיימה בהתאם להחלטות ועדת רביבי, ובנוסף נפתחה נגדו חקירה עקב קביעותיו הקשות של מבקר המדינה. "כהונתו של מר אילון הסתיימה, ואילו מר הלפרין לא מונה לתפקיד המנהל בנסיבות אלה, ולנוכח ממצאי המבקר היה מקום להפסיק באופן מיידי את פעולתם במועצות".