המאבק נמשך: אשכנזי מבקש לבטל הצעת הרכש של בארינבוים לרובומטיקס

"נפלו פגמים מהותיים בהליכי אישור העיסקה, שהיא עיסקה חריגה של וורלד גרופ שבשליטת בארינבוים"

שאול אשכנזי עתר היום (ג') לביהמ"ש המחוזי בת"א להצהיר על ביטול הצעת הרכש עליה החליטה חברת וורלד גרופ הולדינגס לרכישת כל מניות רובומטיקס טכנולוגיות . זאת בטענה, כי נפלו פגמים מהותיים בהליכי אישור העיסקה, שהיא עיסקה חריגה של וורלד גרופ שבשליטת בארינבוים (57% מהמניות) עם נושאי משרה.

לטענת אשכנזי, הבעלים של 31.5% ממניות וורלד גרופ, מטרת העיסקה להיטיב עם בארינבוים ולהניב לו רווחי עתק מידיים, תוך פגיעה מהותית בוורלד גרופ, שבכספה מימן את ביצוע העיסקה המפוקפקת.

בפנייה לביהמ"ש נאמר, כי וורד גרופ החליטה להגיש הצעת רכש לרכישת כל מניית רובומטיקס, לפי מחיר של דולר למניה ובסה"כ 13.6 מיליון דולר לרכישת כל מניות החברה.

אשכנזי מדגיש את העדר הכדאיות הכלכלית של עיסקת רובומטיקס עבור וורלד גרופ, את האבסורד וחוסר ההגיון הטמון בעיסקת בעלי השליטה לוורלד גרופ וטוען, כי בעלי השליטה הביאו לאישורה של העיסקה בניגוד להוראת חוק החברות ודיני ני"ע.

לדבריו שווי ההון העצמי של רובומטיקס נכון לדצמבר 2004 הסתכם ב-26 מיליון שקל ונמצא, כי שווי החברה לפיו החליטו בעלי השליטה להוציא הצעת רכש לרובומטיקס שבשליטתם, היא לפי שווי חברה העולה על כפל ההון העצמי שלה, כאשר הפרמיה המשולמת על ההון העצמי עולה על 33 מיליון שקל.

כמו כן, אם יענו להצעת הרכש גם בעלי האופציה, כי אז הפרמיה שתשולם במסגרת ההצעה על ההון העצמי של רובומטיקס תעלה על 50 מיליון שקל.

בתביעה נאמר עוד, כי לצורך מכירתה של רובומטיקס לוורלד גרופ הוערך שוויה של תדיראן טלקום בסך שלא לפחות מ-18 מיליון דולר, דהיינו בשיעור הגבוה ב-269% מהשווי כפי שנרכשה רק חודשים ספורים קודם לכן על-ידי רובומטיקס.

לדברי אשכנזי מדובר בעיסקה עם בעלי שליטה, העתידים לקבל מעל ל-70% מהתמורה שתשלם וורלד גרופ לפי הצעת הרכש, אשר על-מנת לסרס את התנגדותו לעיסקה פעלו להגדלת מספר בעלי המניות בוורלד גרופ למקורבים ובניסיון לשנות את תקנון חברת אס.פי.אל תוכנה אשר באמצעותה שולט בארינבוים בוורלד גרופ. וכן בפעולה להסוואת הכשלים והפגמים הנוגעים לעיסקה. טרם הוגש כתב הגנה.

(ת.א 1810/05).