פישמן מכר השליטה באספן בניה לשמיעהו רייכמן, אהוד עמיר ורוני צארום

מכר 37.1% ממניות החברה תמורת 51.9 מ' ש' - מחיר המשקף לחברה שווי של כ-140 מ' ש'

לאחר שהעסקה למכירת מניותיו של פישמן ותנופורט, לא צלחה בחודש דצמבר האחרון, הודיעה היום אספן כי אחזקות אליעזר פישמן בחברה באמצעות, נכסי א.ט פישמן בע"מ ותנופורט, נמכרו לשמיעהו רייכמן, אהוד עמיר ורוני צארום, בעלי חברת סקאיוורדס השקעות.

פישמן מכר לקונים 37.1% ממניות אספן בניה ופיתוח בתמורה לסך של 51.94 מיליון שקלים (מחיר של 5.03 שקל למניה, מחיר המשקף לעיסקה פרמיה של 10.5% על מחיר הבסיס היום), המשקף לחברה שווי שוק של כ-140 מיליון שקלים.

המכירה תעשה בשתי מנות, הראשונה, כ-28.9% מהחברה, בתמורה לכ-40.4 מיליון שקלים, והיתרה, כ-8.2% בתמורה לכ-11.5 מיליון שקלים.

מכירת יתרת מניותיו של פישמן באספן כפופה לזכות סירוב ראשונה, שניתנה לקונים לתקופה מוסכמת. בנוסף, הוענקה לקונים אופציה לרכישת חלק מהאחזקות הנותרות של פישמן, כ-3% מההון, למשך של 36 חודשים, במחיר העסקה הנוכחית או השוק, לפי הגבוה מבין השניים. אם ממועד ביצוע רכישת השליטה באספן בנייה ועד לתום שנתיים יהיה שווי החברה שווה או גבוה מ-155 מיליון שקל, במהלך תקופה שנקבעה בהסכם, תשולם לפישמן תמורה נוספת ע"י הקונים, בסך של 3.7 מיליון שקל. השלמת העסקה צפויה עד ה-21 ביוני.

אליעזר פישמן, אשר התפטר מתפקידו כיו"ר אספן נכסים , חברה בת של אספן בניה, בשל העיסקה. פישמן יוותר בעל עניין בחברה עם אחזקה של כ-10.1%.

נזכיר, כי צארום היה יזם ומנכ"ל חברת הטכנולוגיה אקסלינק, שנמכרה לקומברס בשנת 2000.

אליעזר פישמן הינו בעל השליטה ב"גלובס"