ועדת הכלכלה אישרה: הגברת האכיפה והענישה במכירת דלק מהול

הצעת החוק עברה לקריאה ראשונה; עיתוי החקיקה בצמוד למעצר הכנופיה הגדולה החשודה במהילת דלק - מקרי

ועדת הכלכלה אישרה אתמול (ב') לקריאה ראשונה הצעת חוק להגברת האכיפה והענישה במכירת דלק מהול. עיתוי החקיקה בצמוד למעצר הכנופיה הגדולה החשודה במהילת דלק הוא מקרי, כי הצעת החוק הפרטית של ח"כ מאיר פרוש (אגו"י) ונסים זאב (ש"ס) מונחת מזמן על שולחן הוועדה.

לפי התיקון המוצע בחוק הפעלת רכב, הקנסות על מהילת דלק יעמדו על 200 אלף שקל, או 400 אלף שקל על עבירה חוזרת. תחנות שיימצא בהן דלק מהול ייסגרו מיד לשבוע ימים ושמותיהן יפורסמו בתקשורת על חשבונן. כמו כן, בעלי התחנות יחויבו לבצע, אף זאת על חשבונם, בדיקות דלק תקופתיות בנוסף לבדיקות הפתע של מנהל הדלק.

נציג חברת פז, עו"ד יריב פקטה, התנגד לחיוב התחנות לבצע על חשבונן בדיקות דלק ואמר שזן דרישה לא הגיונית, שכן לדבריו הן יעלו מיליוני שקלים. ישראל יניב מנכ"ל דור אנרגיה הוסיף כי כל עוד לא מוטל מס על הנפטא והמס על הסולר נמוך, יהיה מניע למהילות הדלק והעבירה תימשך.

ראש מינהל הדלק אהוד יחיאלי הבטיח להקים בעקבות קבלת החוק מעבדות נוספות לבדיקת דלק מלבד המעבדה היחידה הקיימת היום, כי חובת הבדיקות התקופתיות תגביר את הביקוש למעבדות. הוא הודיע כי בתוך מספר שבועות ייכנס לתוקף "צו חיתום מכליות הדלק" שיחייב את בעליהן להתקין במכלית מנגנון אלקטרוני שיעיד אם המכלית נפתחה בדרך מבתי הזיקוק לתחנות הדלק.

יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), אמר שההחלטה לקדם את החוק נועדה לצמצם את תופעת המהילה ולהרתיע את העבריינים הפועלים בשטח.