כיל מרחיבה את תחום תוספי המזון: רוכשת את נכסי אדיקון הברזילאית

היקף העסקה לא נמסר אך ההערכות בשוק שהיקף העסקה זהה לשיעור המכירות השנתי של אדיקון שמסתכם בכ-9.5 מיליון דולר

כי"ל מוצרי תכלית, מקבוצת כימיקלים לישראל , הודיעה היום על רכישת נכסי חברת אדיקון (Adicon) הברזילאית המייצרת ומספקת תוספים ורכיבים לתעשיית המזון, בעיקר בתחום הבשר. היקף העסקה לא נמסר אך גורמים בשוק מעריכים שהוא נע בסביבות 10 מיליון דולר.

שיעור המכירות השנתי של אדיקון מסתכם בכ-23 מיליון ריאל ברזילאי (כ-9.5 מיליון דולר). הרכישה תהיה באמצעות היחידה העסקית מזון של מגזר כיל מוצרי תכלית, העוסקת בייצור ושיווק תוספי מזון ברחבי העולם. כחלק מהסינרגיה תמוזג פעילותה של אדיקון עם חברה אחרת של כיל מוצרי תכלית העוסקת אף היא בתחום תוספי המזון בברזיל.

מכירות אדיקון, אשר מוצריה נרכשים בעיקר על ידי תעשיית עיבוד הבשר הברזילאית, רשמו עלייה מתמדת במהלך השנים האחרונות. הגידול העקבי במכירות בשנים האחרונות משקף את הצמיחה בצריכה העולמית של מוצרי בשר מעובדים, ממנה נהנית תעשיית הבשר הברזילאית, שהיא יצואנית הבשר השלישית בגודלה בעולם.

פעילותה העסקית של אדיקון משלימה ומרחיבה את תחום הפעילות של היחידה העסקית מזון בדרום אמריקה, המבוססת ברובה על מוצרי המשך של פוספטים מיוחדים באיכות מזון, וצפויה להוות מנוף לפיתוח עסקיה בעולם, בכלל, ובדרום אמריקה, בפרט.