צבי דינשטיין, בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון בחברת דורות, נעצר על ידי הרשות לני"ע

החשד: דינשטיין וחתנו, גדעון ישפה, השתמשו בנכסים ציבוריים של דורות על מנת לקבל לכיסם הפרטי טובות הנאה אישיות

צבי דינשטיין (79), בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון בחברת דורות נכסים והחזקות, נעצר על-ידי מחלקת החקירות של רשות ני"ע בחשד לקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירת דיווח בכדי להטעות משקיע סביר.

היועץ המשפטי של מחלקת החקירות, עו"ד ירון ליפשס, טען בבית משפט השלום בת"א, כי דינשטיין וחתנו גדעון ישפה, מנהל העסקים הראשי ודירקטור בדורות, השתמשו בנכסים ציבוריים של דורות, על מנת לקבל לכיסם הפרטי טובות הנאה אישיות בסכומים של מיליוני שקלים.

אחת הפרשיות הנחקרות בעניינו של דינשטיין נוגעות ל-400 אלף ליש"ט (3 מיליון שקל) שהועברו לחשבונו הפרטי, תוך שימוש בנכסיה של דורות. כי ביולי 2002 חל אחד ממועדי הפירעון של ההלוואה שלקח דינשטיין לשם רכישת השליטה בדורות.

לפי החשד, דינשטיין וישפה גייסו את הכספים לשם עמידה במועד פירעון זה, תוך שימוש בנכסים ציבוריים של דורות שנוהלה ונשלטה על ידם. ביולי 2002 קיבל ישפה מבנק אוף סקוטלנד הלוואה אישית בסכום של 3 מיליון שקל כדי לרכוש את דבוקת השליטה בדורות.

בהתאם לדרישת הבנק, היה על ישפה למסור לבנק בטוחות להחזרת ההלוואה. מממצאי החקירה עולה, כי ישפה ודינשטיין שעבדו נכס של דורות (50% מהמניות בחברת הבת דוקליין שניהלה את פעילות הנדל"ן של דורות באנגליה ואשר הוחזקו בנאמנות עבור דורות) כבטוחה להחזרת ההלוואה שנלקחה על ידי ישפה, ותוך הסתרת פעולה זו מדירקטוריון דורות ומציבור המשקיעים בחברה. כספי ההלוואה הועברו לחשבונותיו של דינשטיין.

לדברי החוקרים, לפי החשד שיעבדו דינשטיין וישפה נכסים של דורות לשם קבלת הלוואה פרטית ששימשה אותם לצרכיהם האישיים: רכישת השליטה בדורות על ידי ישפה ופירעון חובות אישיים של דינשטיין ממיליוני השקלים שקיבל לכיסו הפרטי.

דינשטיין שוחרר בהסכמה בהפקדת ערבויות כספיות בסכום כולל של 500 אלף שקל, והתחייבות להימנע מלשבש את הליכי החקירה ולא ליצור קשר עם מי מהמעורבים בה, וכן למסור לרשות ני"ע הודעה מראש על כל יציאה לחו"ל.

בפרשה זו נעצר אתמול (ד') יאיר עובדיה (71) מרמת גן, מנכ"ל חברת דורות, איש אמונו של דינשטיין ומי שניהל בעבורו את הנהלת החשבונות של החברות השונות שבשליטתו. לפי החשד, עובדיה היה מודע ונתן ידו לפעולותיהם של דינשטיין וישפה, ושיתף איתם פעולה בהסתרת מעשיהם מדירקטוריון דורות ומציבור בעלי המניות.

לדברי חוקרי רשות ני"ע, עובדיה טיפל באופן אישי בהעברות הכספים שזרמו לכיסו הפרטי של דינשטיין, איפשר את הדבר ונתן ידו להסתרת פעולות אלה מדירקטוריון דורות ומציבור בעלי המניות. עובדיה שוחרר בהסכמה בהפקדת ערבות בנקאית בסכום של 100 אלף שקל. (תיקי מעצרים 12944-5/05)]