זירת המטבעות הזרים: הדולר חזר להתחזק מול היאן ב-0.5% ל-111.13 יאן

האירו נחלש 0.6% מול הדולר ל-1.2077 דולר * הפאונד איבד 0.9% ל-1.7374 דולר לאחר האירועים האחרונים בלונדון

הדולר שב להתחזק מול המטבעות האסייתים, לאחר הטלטלה בעולם המטבעות הזרים של אמש, כשהממשל הסיני הודיע כי הוא מצמיד את היואן לסל המטבעות ולא לדולר.

הדולר מוסיף 0.5% מול היאן לרמה של 111.13 יאן יפאני. גם מול האירו מתחזק הדולר והוא עולה 0.6% לרמה של 1.2077 דולר לאירו.

מספר אנליסטים טוענים כי הדולר מתאושש מהירידות אמש, כשתשומת הלב חוזרת ליסודות הכלכליים ולשינויים בשערי הריבית, שתמכו בעליות שלו בחודשים האחרונים.

בנוסף האירו והיאן נמשכו למטה לאחר נתוני מאקרו חלשים, כך מוסיפים האנליסטים. כלכלת יפאן עומדת במקום לאחר הפריצה בתחילת השנה. המדד השלישוני בחודש מאי ירד ב-1.4% וביטל את העליה בחודש אפריל. היאן הוסיף אמש 1.8%-2% מול המטבעות הזרים לאחר הודעת הממשל הסיני.

בעוד מספר אנליסטים מסופקים שהבנק היפאני המרכזי ינסה לעצור את התחזקות היאן בטווח הקצר, מספר שמועות החלו לספר על כך שהבנק שוקל התערבות במדיניות המט"ח.

עוד בשוק המטבעות הזרים, הליש"ט הבריטי איבד גובה מול הדולר לאחר האירועים אתמול בבירה הבריטית עם נסיונות פיגוע נוספים, שבועיים בלבד לאחר הפיגוע הגדול בלונדון.

הפאונד איבד 0.9% לרמה של 1.7374 דולר לליש"ט. משטרת לונדון אישרה היום כי ירתה והרגה אדם בתחנת רכבת תחתית בדרום לונדון הבוקר, בעקבות חשד למעורבותו במתקפת הטרור אמש.