זכיינים של שוקי זיקרי: הובטחו לנו שותפות ורווחים, קיבלנו עבדות בשכר מינימום וחובות עתק

טוענים, בתגובה לביהמ"ש: "לא הורשנו לצאת ליום חופש ללא אישור זיקרי, לא הורשנו אף לשנות את סוג השמפו במספרה ללא אישורו"

מישל זהבי, ומירו אבודרהם, ספרים שעבדו כשכירים ברשת המספרות של שוקי זיקרי, טוענים בתגובתם לבקשה של הרשת לצווי עשה ומניעה זמני נגדם, כי מאחורי הקלעים של הרשת מתרחשים, כהגדרתם, "אירועים מסמרי שיער".

רשת המספרות פנתה לפני כשבועיים לבית המשפט בבקשה למתן סעדים זמניים, שעניינם אכיפת הסכם הזיכיון בין הצדדים בכל הנוגע למספרה ולבית הספר בחיפה שהופעלו על ידי המשיבים, תחת המותג שוקי זיקרי וכחלק מהרשת.

לטענת הרשת, זהבי ואבודרהם הפרו ומפירים את ההסכמים בין הצדדים ולמעשה פתחו מספרה ובית ספר מתחרים. בתגובה לבקשה, טוענים השניים: "שוקי זיקרי לא הקים רשת מפוארת, כדבריו, כי אם רשת קורי עכביש אותה טווה במיומנות סביבנו באופן המונע מאיתנו להתנתק ממנו לחיים עצמאיים. וכאותו עכביש אכזרי, הוא ינק את לשד עצמותינו ורוקן אותנו עד תום".

לדבריהם, ההתקשרות עמם נעשתה בעורמה. לדבריהם, הובטחו להם שותפות ורווחים, אולם בפועל "זכו" לתנאי עבדות של 11 שעות עבודה ליום בשכר מינימום של 4,000 שקל, אשר אף הוא אינו משולם באופן סדיר. כמו כן, זכו, לדבריהם, ב"בונוס" של חובות במאות אלפי שקלים בגין עסקאות שאין להם יד ורגל בהן.

לדבריהם, הם לא הורשו לצאת ליום חופש ללא אישורו מראש של זיקרי ולא הורשו אף לשנות את סוג השמפו ללא אישורו. לדבריהם, זיקרי רוקן את המספרה ובית הספר מנכסיהם ונחסמה בפניהם כל אפשרות לעיין במסמכי החברה.

לדברי זהבי ואבודרהם, אין דברים אמורים בסכסוך נקודתי בינם לבין זיקרי אלא בשיטה הנהוגה על ידי הרשת באופן דומה עם סניפים אחרים בארץ.

הדיון בתיק קבוע ליום ג'. בש"א 16100/05