ביקורת של משרד רה"מ: מערך האבטחה בבתי המשפט - מצויין

הביקורת נערכה במדגם של 15 בתי משפט * הדו"ח קובע: למרות שיפור בשירות - יש מקום להפקת לקחים

מערך האבטחה של הנהלת בתי המשפט מצויין. כך עולה מדו"ח שיפור איכות השירות לציבור, המתבסס על ממצאי ביקורת פתע שנערכה בבתי המשפט ע"י האגף לביקורת במשרד ראש הממשלה. ממצאי הדו"ח הונחו בימים אלה על שולחן הממשלה.

מהדו"ח עולה, כי חל שיפור בטיב השירות בבתי המשפט, אולם עדיין יש מקום להפקת לקחים מממצאי הביקורת. ביקורת הפתע נערכה ב-15 בתי משפט מחוזיים ושלום, בתי דין לעבודה ולשכות ההוצאה לפועל, וכללה ביקורת ב-12 תחומים הכוללים את כל סעיפי השירות לבאי בתי המשפט.

כל התחומים שנבדקו בבתי המשפט קיבלו ציון כולל ממוצע העולה על 87, כאשר ציון האיכות הכולל הממוצע היה 94. ציון 100 קיבלו התחומים אבטחה, התייחסות לפניות בכתב, וציוד חירום. ציון כמעט מושלם ניתן בתחומי ההגנה על פרטיות (99), השירות לקהל (98) ושילוט (97).

בתי המשפט שגרפו את הציון המושלם 100, בכל התחומים, הם בית המשפט המחוזי בנצרת, ובתי משפט השלום בחיפה ובירושלים. את הציון הנמוך ביותר קיבל בית משפט השלום בנהריה, עם ציון 0 בסעיף בקרת מטה, וציון 25 בגישה לנכים ומוגבלים, שהיה התחום שזכה לציון הממוצע הנמוך ביותר (87) מבין כל התחומים שנבדקו.

בלשכת ההוצאה לפועל בת"א, שקיבלה ציון כולל 88, הליקויים הגדולים ביותר נמצאו בתחום שביעות הרצון מהשירות והביקורת על מענה טלפוני. גם זמן ההמתנה זכה לציון בינוני למדי.

בית משפט השלום בעפולה היה זוכה לציון מושלם, אם רק הגישה לנכים ומוגבלים היתה משביעת רצון, ולא זוכה לציון 50.