יעקב אלאלוף עיקל את נכסי בן דודו משה אלאלוף

השניים הם בעלי מניות בקב' הספנות אלאלוף * בקשת העיקול הוגשה במסגרת כתב תביעה בסך 2.9 מיליון ד' שהגיש יעקב אלאלוף

לבקשת יעקב אלאלוף, הוציא בית המשפט המחוזי בת"א במעמד צד אחד צו עיקול זמני עד לסך של 13.5 מיליון שקל, על נכסי בן דודו, משה אלאלוף מת"א, וכן על נכסי המקרקעין של יורם אלאלוף, בנו של משה.

השניים הם בעלי מניות בקבוצת הספנות אלאלוף. בקשת העיקול הוגשה במסגרת כתב תביעה בסך 2.9 מיליון דולר שהגיש יעקב אלאלוף נגד המשיבים.

בתביעה נטען, כי בדצמבר 2004 חתמו הצדדים על טיוטת חוזה מוסכם לממכר מניות המשיבים לתובע בקבוצת אלאלוף. חתימת החוזה הסופי נדחתה לאפריל 2005. לפיכך חתמו הצדדים על זיכרון דברים, שמעגן את התחייבויותיהם.

כחלק בלתי נפרד מהתחייבויות הצדדים, חתם משה אלאלוף על ערבות בלתי חוזרת, לפיה הוא ערב להתחייבויות בנו. במסגרת המו"מ להשלמת העסקה ביקש בנו מהתובע הלוואה בסך 2.9 מיליון דולר.

עד היום טרם נחתם החוזה הסופי, למרות שנקבע תאריך סופי לסיום העסקה. וזאת, לטענת התובע, לאור סירובם של המשיבים לעשות כן. לפיכך הוא דרש מהם את החזר ההלוואה לה ערב משה אלאלוף, ועד היום הם לא פרעו את חובם, הנאמד ב-13.5 מיליון שקל.

בבקשת העיקול טען יעקב אלאלוף באמצעות באי כוחו, עורכי הדין פ.ג נשיץ ועידית בסט, כי ידוע לו שמרבית נכסי בן-דודו, משה אלאלוף, משועבדים, וכי בנו מתגורר באנגליה זה כמה שנים, שם הוא מנהל את עסקיו. העיקול המבוקש נחוץ להבטחת קיום פסק הדין בתביעה.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת"א 2014/05).