רשת תשדר את הטוקשואו החדש של רוזאן באר

המפיצים, קינג וורלד, דורשים הרחבת ימי השידור של "מלך הטריוויה" בערוץ 3 * מיכה שגריר, נציג קינג וורלד בארץ, מתכוון להציע ערוץ ל

DBS אביבה קרול

רשת מנהלת מגעים לרכישת הזכויות לשידור תוכנית הטוק-שואו החדשה של רוזאן באר. תוכנית האירוח החדשה של באר תעלה לשידור בארה"ב בסוף ספטמבר, והיא מעוררת עניין רב כבר עתה. את התוכנית מפיקה החברה שבבעלות באר, והיא מופצת על-ידי חברת קינג וורלד האמריקנית. התוכנית אמורה להיות משודרת בארה"ב ברצועה יומית בשעות אחה"צ.

כך סוכם בין מנהל הפיתוח של קינג וורלד, סטיב פרידמן, שביקר בסוף השבוע בארץ, לבין משנה למנכ"ל רשת, משה שלונסקי, והמפיק הראשי, חיים שריר. פרידמן נפגש עוד עם זכייני ערוץ 2, ועם ראשי איי.סי.פי, מפיקי ערוץ 3 ו-4. קינג וורלד מיוצגת בארץ על-ידי מיכה שגריר, בעלי חברת תפוז תקשורת.

שלונסקי אישר ל"גלובס" כי רשת מנהלת מגעים לרכישת התוכנית, ואמר כי התוכנית מיועדת לשידור בעונת החורף, ככל הנראה בשעות אחה"צ, סביב השעה 18:00. לדבריו, טרם נקבע אם התוכנית שתשודר בארץ תהיה אחת מהתוכניות היומיות, או תוכנית ערוכה מתוך 5 התוכניות השבועיות.

במקביל, מנהלת רשת מגעים לרכישת הפורמט של "הוליווד סקוורס", שעשועון שכבר שודר בערוץ 1 תחת השם "9 בריבוע". גירסה חדשה של השעשועון אמורה לעלות לאוויר בעוד שבועיים בארה"ב, כאשר את הריבוע המרכזי במשחק ממלאת השחקנית וופי גולדברג.

לדברי שלונסקי, בודקת רשת שידור של גירסה ישראלית, בת שעה, שתהיה ארוכה יותר מהאמריקנית, שהיא בת חצי שעה, ואשר תהיה שילוב של שעשועון ותוכנית בידור, עם מרכיב רחב של סלבריטאים.

בארץ כבר משודרים שני שעשועונים, שמבוססים על פורמטים של קינג וורלד - "גלגל המזל" בקשת, ו"מלך הטריוויה" (ג'פרדי) בערוץ 3.

הראשון, "גלגל המזל" נחשב לשעשועון המוביל בערוץ 2, ומדורג תדיר בחמישייה הראשונה של דירוג הצפייה. התוכנית עלתה לאוויר עם תחילת ערוץ 2 בנובמבר 93', עד היום צולמו כ-220 תוכניות, שרשמו שיאי צפייה עד כדי %38. התוכנית אמורה לחזור לשידור בינואר, טרם נקבע אם זה יהיה עם המנחה הקבוע, ארז טל.

משנה למנכ"ל קשת, אבי ניר, אמר כי פרידמן ערך סדנה עם ראשי קשת, אנשי מחלקת התוכניות והפרומו, כחלק מההשקעה של קשת בשיפור התוכניות. "בדקנו איך ניתן לשפר ולגוון את התוכנית כדי שתשמור על המובילות שלה, ונבדק פיתוח של תוכניות חדשות".

גם "מלך הטריוויה" לאחר מיצוב מחודש של שידורים חוזרים ברצועה יומית בערוץ 3, מקבל נתח צפייה נכבד של %25 ורייטינג של כ-%7. ל"גלובס" נודע כי קינג וורלד מעוניינת למצב את התוכנית בצורה בולטת יותר מזו שהיא מקבלת היום בערוץ 3, בו היא משודרת רק פעם אחת בשבוע.

לדברי שגריר, ערוץ 3 צריך לקבל החלטה עד סוף אוקטובר אם ב-1999-2000 הוא נכנס לשידור של שתי תוכניות בשבוע. אם הנושא לא ייחתם, אמר שגריר, תעבור התוכנית לאחד מזכייני ערוץ 2.

פרידמן אמר ל"גלובס" כי היה רוצה כי השעשועון ישודר ברצועה יומית, 5 פעמים בשבוע. "אני מאוד מרוצה מההתאמה שנעשתה לג'פרדי בארץ. המשחק מהיר יותר בישראל מאשר בארה"ב", אמר.

לפי כללי מועצת הכבלים, נאסר על הערוצים העצמיים של הכבלים לשדר יותר מ-2 שעשועונים נושאי פרסים בשבוע. בערוץ 2 מותר שעשועון שבועי אחד לכל זכיין. כיום משדר ערוץ 3 את השעשועונים: "החצי השני" ו"מלך הטריוויה".

"מלך הטריוויה" נחשב, לאחר שינוי בשעת השידור, לאחד השעשועונים המוצלחים יותר של ערוץ 3. כשהחל לשדר בעונת החורף בימי א' בשעה 20:30, קיבל רייטינג נמוך של %6-%3 ונתח צפייה של %10 בלבד. אולם עם העברתו לרצועה יומית בקיץ, בשעה 18:00, עלה הרייטינג, מאמצע יולי, ל-%7 עם נתח של %25.

מנכ"ל איי.סי.פי, יוסי עוזרד, אמר ל"גלובס" כי פנה עוד לפני כשנה למועצת הכבלים בבקשה לאשר רצועה יומית לשעשועון. המועצה ענתה לו כי אם יגיש בקשה לשעשועון ספציפי, עם חוזה חתום - המועצה תשקול.

לדבריו, לאור ההצלחה של "מלך הטריוויה" היה רוצה לשדרו 5 פעמים בשבוע, אולם יש לערוץ 3 בעייה תקציבית, וטרם סוכם תקציב ההפקות והרכש של 99'.

קינג וורלד נמצאת בבעלות משפחת קינג ונסחרת בבורסה בניו-יורק. החברה היא בעלת הזכויות על מספר פורמטים של שעשועוני טלוויזיה; היא המפיצה של תוכנית הטוק-שואו המגה-פופולרית של אופרה ווינפרי; תפיץ, כאמור, את הטוק-שואו החדש של רוזאן באר, לאחרונה חתמה החברה הסכם אסטרטגי עם חברה בבעלות ברברה סטרייסנד להפקת סרטים ודרמות. עוד הקימה חברה להפקת תוכניות לילדים, במגמה להפעיל ערוץ ילדים שיתחרה בניקולודיאון ובפוקס קיד'ס, והיא מפיקה מגזין אקטואליה יומי בשם "אינסייט אדישן", ובכוונתה להרים ערוץ טלוויזיה עצמאי.

מיכה שגריר, בעלי חברת ההפקות תפוז תקשורת, שעוסקת ברכש והפצה, משמש כנציג הבלעדי של קינג וורלד בארץ. לדבריו, בכוונתו ל"ארוז" מהחומרים של החברה ערוץ של כ-6 שעות ביום, שיוצע לשידור למפעילי הלוויין (DBS). קינג וורלד, אמר, רואה בישראל שדה-ניסוי מתאים לערוץ מהחומרים שלה.

במקביל, מייצגת תפוז שתי חברות אמריקניות נוספות - ערוץ פלייבוי שמשודר כיום בלוויין ביפאן, תורכיה ודרום אמריקה; ואת WGBH - תחנת השידור הציבורית של בוסטון, שהיא חלק מרשת השידור הציבורי האמריקני (PBS), ונחשבת לתחנה האיזורית שמפיקה הכי הרבה תוכניות מקור איכותיות, ביניהן: סדרת "נובה" על מדע והייטק, וסדרה היסטורית על קולומבוס.

שגריר הוא גם בעלי חברת שיבא תקשורת, שמפיקה את הסדרה "בת ים ניו-יורק", שמשודרת בקשת. * חברת "מבושלת" ממבוא חורון צופה גידול של כ-%30 בשיווק ארוחות מוכנות לראש השנה. "מבושלת" מתמחה בייצור ושיווק ארוחות מוכנות לחגים והיא תייצר כ-25 אלף ארוחות מוכנות בתפריטים שונים לחג. הארוחות נשלחות ישירות לבית הלקוח ומחירן נע בין 590 ל-740 שקל ל-10 ארוחות, בכל אחת 8-6 מנות.

* "4 נגרים" זכתה ב-8 פרוייקטים יוקרתיים של בניה, במסגרתם תספק את מטבחי לייכט מגרמניה ל-300 יחידות דיור בפרוייקט גבעת השרון בהוד השרון, ל-80 יחידות דיור בפרוייקט בית הכרם הקטנה בירושלים, ל-100 יח"ד במגדלי כספי בירושלים ול-200 בפרויקט צהלה הייטס. בנוסף תתקין החברה את המטבחים ב-30 קוטג'ים בפרוייקט נוה עוז בפתח תקוה, 120 יחידות יותקנו בפרוייקט מגדלי שיכון עובדים בגבעתיים ו-250 יחידות בפרוייקט סיטי טאואר שרתון במיתחם אזור התעשיה ברמת גן.

* "פאזה הפקות" תפיק הפנינג ברחבת חנות שמרת הזורע בגעש. ההפנינג ייערך ב-5 בספטמבר ויהווה את שיא מבצע הטרייד אין של החברה, במסגרתו מעניקה שמרת הזורע זיכויים לרהיטים ישנים שייתרמו לווראייטי ישראל.

* אוסם נסטלה העניקה ילקוטי בית ספר לילדי אגודת "יד ביד".

* חברת אי.די.דיזיין בחרה בחברת סימונס כיצרנית קו בלעדי למזרונים. ארבעה דגמים ייוצרו במיוחד עבור החברה בשמות שונים. במסגרת שיתוף הפעולה יוצעו גם ארגזי מיטה וכריות.

*רשת "מטרו קאש אנד קרי" ישראל, פתחה לפני שבוע סניף חדש בראשל"צ בהשקעה של 10 מיליון שקל. הרשת שכרה את המבנה ל-10 שנים ותשלם 35 אלף דולר לחודש. הסניף החדש ממוקם בצומת מרכזית במערב העיר, ומשתרע על 4,000 מ"ר. עם פתיחת הסניף תמנה הרשת 4 סניפים: בחיפה, בני ברק, באר-שבע וראשל"צ, על שטח כולל של 18 אלף מ"ר.

לרגל פתיחת הסניף החדש הגיעו השותפים מדרום אפריקה אשר ינצלו את ביקורם לדיון בהרחבת הפעילות בישראל. מטרו קאש אנד קרי ישראל נמצאת בבעלות קו-אופ היפר-שוק רשתות שיווק ומטרו קאש אנד קרי דרום אפריקה.

* בסניף יוניברס קלאב החדש בנתניה הורכבה מערכת חדשנית לבדיקת מחירי מוצרים על המדפים, בהשוואה למחשב הקופות הראשי באופן מיידי. תוכנת המערכת פותחה על ידי חברת אלקסון הישראלית, נציגת חברת טלסון האמריקנית. בפיתוח, התקנת והפעלת המערכת הושקעו כ-60 אלף שקל.

* עלית מרעננת את סדרת "מותר" בהוספת טעם מנטה טרופי. המוצר הותאם ופותח לטעם הישראלי. למותג מותר נתח שוק של כ-%77 משוק הסוכריות ללא סוכר.

* אסתי לאודר יצאה עם בושם חדש לגברים PLEASURES FOR MEN, שישווק בחנויות ג'ימס ריצ'רדסון בנתב"ג. המחיר: 44 דולר ל-100 מ"ל