פעילים חברתיים שילמו 3 שקלים באוטובוס כמחאה - ויועמדו לדין

כנראה שכל העבריינים ה"כבדים" כבר טופלו - ויש זמן לטפל ב"עבריינים" אחרים ■ 4 פעילים עומדים לדין לאחר שביצעו אקט מחאה על מחיר הנסיעה באוטובוס

משטרת מחוז תל-אביב הגישה כתבי אישום נגד 4 ישראלים שביקשו למחות על המצב החברתי באמצעות תשלום של 3 שקלים בנסיעת אוטובוס - במקום 6.6 שקלים.

בדף הפייסבוק "חדר מצב" של אנשי המחאה החברתית פורסמו אמש (א') פרטי המקרה ותצלום של כתב האישום, כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת מטה.

סעיפי האישום הם זריעת אימה בציבור והתקהלות בלתי חוקית. האישום הוגש נגד הפעילים ערן בריל, תמר אביה, דגן ואלד וענת גוטמן.

אביה כתבה בדף הפייסבוק "חדר מצב": "זוכרים את הצילום הגדול של כולם במסכות אנונימוס עם שלטי 'אין זכויות - אין סיבה לציית לחוק'? אחרי זה יצאו הרבה אנשים לפעולת אוטובוסים, עלינו עם כרטיס אוטובוס במחיר 3 שקלים, המחיר הסביר לדעתנו לתחבורה ציבורית, וחילקנו לנוסעים. 15 אוטובוסים עברו חלק, וקיבלנו המון תמיכה מהנהגים והציבור. הנהג שלנו היה לא חברמן במיוחד ומיד סגר עלינו את הדלת והזמין משטרה, לא איפשר לנו לצאת".

לאחרונה העמידה המשטרה לדין גם את דפני ליף, מובילת המחאה, בטענה כי תקפה שוטרים בעת פינוי אוהלים ברוטשילד בשנה שעברה, אם כי ליף טוענת כי הופעל עליה כוח רב מצד השוטרים, ומסתייעת בסרטוני וידיאו שצולמו על-ידי פעילים בשטח.

כתב אישום / צילום מסך מתוך עמוד פייסבוק
 כתב אישום / צילום מסך מתוך עמוד פייסבוק