סערת גדעון סער: איכות השלטון דורשת חקירה פלילית

התנועה מבקשת מהיועמ"ש יהודה וינשטיין לבדוק האם מדובר במסמך מזויף שנועד לפגוע בשר החינוך, או שלא ■ המכתב בעניין סער כולל טענות להתנהלות בעלת אופי מיני של סער, ובחלק מהמקרים אף חשד לביצוע עבירות פליליות

על היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להורות על "בירור וחקירה פלילית נחושה ומהירה", בנוגע למכתב התלונה שהופץ בסוף השבוע בעניינו של שר החינוך גדעון סער ולתוכנו, ובפרט בנוגע לשאלה האם מדובר במסמך מזויף שנועד לפגוע בשר.

פנייה זו, הראשונה שבה נדרשת פתיחתה של חקירה פלילית בפרשה שנחשפה בימים האחרונים ב"גלובס", הוגשה הבוקר (ב') על-ידי התנועה לאיכות השלטון, ליועץ וינשטיין ולמפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו.

המכתב בעניין סער כולל טענות להתנהלות בעלת אופי מיני של סער, ובחלק מהמקרים אף חשד לביצוע עבירות פליליות.

"לאחרונה הגיע למשרדי התנועה לאיכות השלטון מכתב אנונימי המפרט שורת תלונות נגד סער", נכתב בפנייה לוינשטיין. "המכתב, שחלק מתוכנו פורסם בכלי התקשורת, כולל שורה של טענות קשות וחמורות, המעלות חשדות לכאורה להתנהלות בעלת אופי מיני של שר החינוך, ובחלקן מעלות אף חשד לכאורה לביצוע עבירה פלילית.

"נוכח הטענות החמורות העולות במכתב, דורשת עתה התנועה לאיכות השלטון לפתוח בחקירה פלילית בנוגע לתוכן המכתב, ובפרט בנוגע לשאלת אמיתותו ונסיבות כתיבתו, זאת מאחר שמדובר באישיות ציבורית כה בכירה: אין כלל ספק שאין להותיר חשדות או האשמות שכאלה לנסר בחללו של עולם, ויש לחקור אותן עד תום ולהוציא את האמת לאור".

התנועה לאיכות השלטון מתייחסת בפנייתה ליועמ"ש ולמפכ"ל גם לפרסומים בכלי התקשורת, שבהם יש הכחשה גורפת של הגורמים הקשורים במכתב. הכחשות המעלות חשד לזיוף בנסיבות מחמירות במטרה לפגוע בשר בכיר בממשלה, שלדעת התנועה חייב להיחקר - בכלל, וכדי להסיר את העננה הרובצת מעל השר - בפרט: "דברים אלה מקבלים חיזוק נוכח פרשת הרפז והחשש כי כתיבת מכתבים מזויפים הפכה להיות כלי לגיטימי לסגירת חשבונות עם יריבים פוליטיים או אחרים. תופעה, שככל שאכן התרחשה גם כאן, צריכה להיות מטופלת במלוא החומרה, למען ביעורה ומיגורה מן השורש".

התנועה לאיכות השלטון מציינת בפנייתה כי ככל שיתגלה כי המכתב אינו מזויף, יש לחקור את החשדות לגופם, נוכח מהותן וחומרתן לכאורה והעובדה כי מדובר בשר בכיר בממשלה - לא כל שכן שר החינוך. כך או כך, מדובר במידע המחייב בירור וחקירה פלילית נחושה, ובהקדם האפשרי.

מעשים מטרידים לכאורה

בימים האחרונים הגיע לידי מערכת "גלובס" מכתב הממוען לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו מתוארים מעשים מטרידים ולא ראויים לכאורה הנוגעים להתנהלותו של השר סער. המכתב, שנשלח באמצעות הדואר לחברי מרכז ליכוד ברחבי הארץ, אף מגולל האשמות שעלולות להתברר כפליליות.

במכתב מבקשת הכותבת לכאורה מראש הממשלה שלא למנות את סער לתפקיד שר החינוך בקדנציה הבאה, תוך שהיא מפרטת שורה של טענות קשות וחמורות שכביכול נוגעות להתנהלותו. עוד נכתב כי כלי תקשורת גדול בישראל גנז תחקיר העוסק בפרשות הנוגעות לסער.

ל"גלובס" נודע כי מקורביו של סער אספו את המסמך באופן ידני ממקבליו, מיד לאחר שזה הגיע לידיהם.

תוכנו של המכתב מוכחש על-ידי היועצת הפוליטית של השר, שחתימתה מתנוססת על גבי המסמך בראשי-התיבות מ.כ ועליה חתימה בכתב-יד.

בתגובה שהעבירה מ.כ ל"גלובס" כתבה כי "לא אני כתבתי את המכתב. התוכן שלו שקרי, והדברים שמופיעים בו לא היו ולא נבראו".

סער, באמצעות הדוברת שלו, לא השיב לשאלות "גלובס" האם יסכים להיבדק במכונת פוליגרף ומדוע הוא אינו פונה למשטרה. בשיחה עם בכירים ב"גלובס" טען סער כי המסמך מזויף, וכך טענו גם מקורביו.