תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

ירושלים של יוקרה: שוק המשרדים בבירה קורץ לחברות הייטק

הנגישות התחבורתית שבדרך והתמריצים לחברות האיצו את התוכניות להקמת שטחי תעסוקה בירושלים והביאו להתהוות של אקו-סיסטם הייטקי • "חברות טכנולוגיה והייטק מחפשות סביבה יוקרתית להתמקם בה - ומוצאות אותה בעיר"

פרויקט ''ברוש טאוור'', ירושלים / הדמיה: דני שמש – 3DDESIGN
פרויקט ''ברוש טאוור'', ירושלים / הדמיה: דני שמש – 3DDESIGN

הכתבה בשיתוף קבוצת ישרס 

בשנים האחרונות נמצא שוק המשרדים בירושלים בתאוצה תכנונית גדולה. פועל יוצא של השלמת קו הרכבת המהיר ותוכנית תמריצים עירונית, שבשילוב מעמדה של ירושלים כבירת ישראל מושך אליה התעניינות. חברות הייטק רבות, חברות ביוטכנולוגיה, משרדי ממשלה ועוד, שוכרים משרדים במתחמי התעסוקה שכבר קיימים, ומרוכזים בעיקר באזור מלחה והר חוצבים. מעיון בתוכניות שאושרו על ידי מועצת העיר והוגשו לדיון בוועדת התכנון עולה כי בעיר הבירה מתוכננים כשני מיליון מטר רבוע של שטחי תעסוקה ומסחר בשנים הקרובות - מהכניסה לעיר, דרך גבעת שאול ובכל השכונות המרכזיות.

מדוע זה קורה ולמה מושכת בירת ישראל דווקא חברות הייטק רבות? לדברי אביעד גולדויכט, מנהל פיתוח עסקי אזור ירושלים בקבוצת ישרס, הסיבות מגוונות: "מבחינה תחבורתית ירושלים השתנתה. תוסיף לכך את תוכנית התמריצים שכוללת למשל הפחתה של מס חברות באזור פיתוח א' והפחתת תשלום המס של חברות הייטק ל-7.5% שכאמור משחקת תפקיד; וכן את ההפיכה של כוח האדם בעיר לאיכותי יותר ואת המעבר למודל עבודה היברידי שמאפשר שילוב של עבודה מהבית ומהמשרד. כל אלו מתמרצים חברות הייטק וטכנולוגיה להגיע לירושלים, הן מחפשות סביבה יוקרתית ונוחה להתמקם בה - ומוצאות אותה".

הסביבה היוקרתית והנוחה כוללת בתוכה שורה של מרכיבים. מהאקו-סיסטם שמתהווה בזכות החברות האחרות מאותו התחום שנמצאות באזור, ההיסטוריה של ירושלים כבירת ישראל, החדשנות והשירותים שניתנים לחברות ולעובדים במתחמי התעסוקה והמשרדים וגם הנופים הפתוחים שנשקפים מהאזור ההררי.

פרויקט ''ברוש טאוור'', ירושלים / צילום: דני שמש - 3DDESIGN
 פרויקט ''ברוש טאוור'', ירושלים / צילום: דני שמש - 3DDESIGN

"כל מה שעובד צריך"

בעוד שבתכנון העתידי נמצאים שני מיליון מטר רבוע של שטחי תעסוקה ומסחר, בפועל פארקי התעסוקה בירושלים מרוכזים כאמור במלחה והר חוצבים. בנוסף, פזורים ברחבי העיר מספר בניינים, שאינם חלק ממתחמים מגובשים. "הייחודיות של פארקי התעסוקה בעיר, בפרט במקרה של מתחם הגנים הטכנולוגיים בהר חוצבים, היא האקו-סיסטם", מסביר גולדויכט. מתחם הגנים הטכנולוגיים משתרע, על כ-90 אלף מ"ר והינו חלק מפארק התעסוקה בהר חוצבים. מדובר בפרויקט שנבנה בשלבים, כאשר לאחרונה משלימה ישרס מקבוצות הנדל"ן הוותיקות בתחום המשרדים, המחזיקה בפרויקטים של נדל"ן מניב למסחר ותעסוקה באזורים רבים בארץ, את בנייתו של המגדל האחרון במתחם, BROSH TOWER - "ברוש טאוור", שמתנשא לגובה של 24 קומות ובגודל של כ-40 אלף מ"ר. "המתחם של הגנים הטכנולוגיים הוכיח את עצמו במהלך תקופת הקורונה", טוען גולדויכט ומסביר: "יש בו שטחים פתוחים לרוב שהעובד יכול לשנות בהם אווירה - פיאצות, מדשאות - וגם אזורי מסחר נוספים שמעניקים לעובדים את כל מה שהם זקוקים לו - ממסעדות, דרך מכון כושר ועד חניון ענק לעובדים, באזור שידוע במצוקת החנייה שלו".

בנוסף, מסביר גולדויכט, כי יוקרה של סביבת תעסוקה היא גם פועל יוצא של סוג החברות הממוקמות בה. "במתחם של הגנים הטכנולוגיים בהר חוצבים יושבות זו לצד זו חברות כמו מובילאיי, אורקם, מלם שכר ומלם מערכות, אגפי מחשוב של משרדי ממשלה בנקים ועוד. "כשאני ניגש לנהל משא ומתן עם שוכרים פוטנציאלים, אני רואה כמה הדבר חשוב להם להיות בסביבה טובה של חברות איכותיות. השיקול בהחלט קיים ביחס לתדמית שלהם".

"ברוש טאוור" בקמפוס גן החוצבים - העסקים מגיעים לירושלים. לפרטים הקליקו כאן>>

מבנייה ירוקה ועד הגעה נוחה

דירוג בנייה ירוקה, הכנה בחניון לרכבים חשמליים, גמישות בעיצוב המשרד ונגישות תחבורתית גבוהה - כל אלו ועוד הופכים להיות בשנים האחרונות קריטריונים שמבדלים בנייני משרדים שנתפסים כיוקרתיים. "כשהתחלנו לתכנן את 'ברוש טאוור', הבניין האחרון במתחם הגנים הטכנולוגיים בהר חוצבים, עמדו לנגד עינינו הבניינים המפוארים ביותר בתל אביב וגם בעולם", מסביר גולדויכט. הבניין החדש במתחם, לדבריו, יהיה הראשון באזור שנבנה בסטנדרט הבנייה AAA, דירוג אשר משקף רמות גימור, מצב פיזי, תחזוקתי ועוד שכולו מיועד להשכרה. "לבניין יהיה ציון סילבר בדירוג LEED לבנייה ירוקה, שהוא השלישי בטיבו", הוא מציין.

פרויקט ''ברוש טאוור'', ירושלים / צילום: דני שמש - 3DDESIGN
 פרויקט ''ברוש טאוור'', ירושלים / צילום: דני שמש - 3DDESIGN

אחד היתרונות הבולטים של "ברוש טאוור" לדברי גולדויכט, הוא באפשרות של חברות להתרחב ולהצטמצם בהתאם למצבן. דבר שהפך לאקוטי בתקופת משבר הקורונה. "חברה יכולה לשכור לעצמה את כל הקומה ולעצב אותה לפי הצרכים שלה, או לקחת רק חלק מהקומה. חברות אף יכולות להתפרס על כמה קומות, אפילו על טריפלקס, ולעצב אותו כך שיש בו שטח עליון ותחתון המחובר על ידי פיר מדרגות פרטי שמחבר בין הקומות דבר שנותן תחושה של משרד אחד גדול ותורם רבות לאווירה במשרד".

לצד כל אלו, כאמור, סוגיה חשובה לא פחות היא הנגישות של הבניין. בשל מיקומו בפארק התעסוקה בהר חוצבים ברוש טאוור ומתחם הגנים הטכנולוגיים הם הכי נגישים לתחבורה מכיוון שהם ממוקמים בכניסה של הר חוצבים, באזור הגבוה יותר של המתחם. המשמעות היא שיש כניסות ויציאות ישירות לכביש המהיר של בגין ולכיוון גולדה, ללא פקקים או עומסים, ולכביש 433". כמו כן, בניגוד לעבר, כיום אחד הגורמים שמשפיעים על תפיסת היוקרה של בניין מתקשר באופן ישיר לתחבורה ציבורית. "אנחנו חיים בעידן שבו החשיבות של תחבורה ציבורית עולה, ולא רק כי מדובר בדרך התניידות זולה, אלא גם ירוקה, כך שלצד קווי אוטובוסים רבים צפויות להיבנות במקום שתי תחנות של הרכבת הקלה", הוא מעדכן.

"לעבוד מירושלים זה ערך מוסף עבור רבים"

לבסוף, כשחושבים על מבנים ומתחמים יוקרתיים בארץ ובעולם, לא ניתן להתעלם מהתפקיד שמשחקת הנראות (הוויזואליה) של האזור, וכמובן, גם הסיפור שהוא מספר. ממשרדים של חברות ענק ברוקפלר סנטר, דרך מגדל סירס בשיקגו, מרכז הסחר בשנחאי ועד אפילו לבורג' חליפה בדובאי, חלק מתפיסת היוקרה שמיוחסת לבניינים ולדיירים העסקיים שלו - נובעת מהנוף הנשקף מהחלונות ומההיסטוריה של המקום.

"במדינת ישראל יש המון אנשים ציוניים ועבורם לעבוד ולפעול מבירת ישראל זה ערך מוסף. "יש אנשים שהאידיאל שלהם זה ירושלים, הם בעלי חיבור רגשי לעיר. יש בזה משהו מאוד יפה ומחמם את הלב", אומר גולדויכט. "בנוסף, המיקום של 'ברוש טאוור' הוא ממש במעלה הר חוצבים. מה שאומר שאפילו מקומה רביעית או חמישית אפשר כבר לראות מהחלונות נוף פנורמי של ירושלים, עיר הקודש - זה משהו שאי אפשר לקבל באף לוקיישן אחר".

בימים אלו, כאמור, הולכת ומושלמת הקמתו של המגדל ובמתחם הגנים הטכנולוגיים כבר החלו לעבוד על איכלוסו. "זה בניין קלאסי לחברות שמחפשות יוקרה, בייחוד בתחומי ההייטק והעולמות המשיקים", מסכם גולדויכט.

פרויקט "ברוש טאוור" בקמפוס הר החוצבים - יוקרה וחדשנות בירושלים. לפרטים הקליקו כאן>>