סופית: ראש עיריית לוד, בני רגב, יואשם בקבלת שוחד בסך 1.4 מיליון שקל מדודי אפל

פרקליט המדינה, ערן שנדר, דחה את הטענות שהעלו פרקליטיו של בני רגב בשימוע שנערך לו

ראש עיריית לוד, בני רגב, יועמד לדין באשמת קבלת שוחד מאיש העסקים והקבלן דודי אפל. כך הודיע היום (א') פרקליט המדינה, ערן שנדר, לפרקליטיו של רגב, לאחר שבחן את חומר הראיות, ודחה את הטענות שהעלו בשימוע שקיים לו.

ב-1998 ביקש רגב להתמודד לקדנציה נוספת לראשות עיריית לוד, מטעם סיעה עצמאית שהייתה מזוהה עם מפלגת העבודה. בכתב האישום נגד אפל נטען, כי במסגרת תפקידו כראש העיר, בשנים 1996-1998, קידם רגב את ענייני שכונת גני אביב, בה בנתה חברת מגדל הזוהר שבבעלות אפל, כ-5,000 יח"ד.

עוד נטען, שרגב פעל לסיפוח קרקעות גינתון לעיר לוד ותמך בשינוי ייעוד הקרקע לצורך בנייה. אפל, כך נטען, היה מעוניין בבחירתו של רגב, כדי שיוכל להמשיך ולהיטיב עימו, ולכן נתן לרגב שוחד בסך 1.4 מיליון שקל.

מטרת השוחד, כך נטען, הייתה להטות את רגב למשוא פנים כלפי אפל ולשמור על האינטרסים העסקיים שלו בשכונת גני אביב, שהקמתה הייתה עיקר עיסוקה של מגדלי הזוהר בשנות התשעים.

לטענת המדינה, השוחד גם היה קשור באדמות מושב גינתון, שאותן פעלה מגדלי הזוהר לספח לעיר לוד ולשינוי ייעוד הקרקע מקרקע חקלאית לקרקע לצורכי בנייה.

במסגרת זו, כך נטען, פעלו אפל ומגדלי הזוהר לבחירת רגב לכהונה נוספת בלוד, באמצעות מימון הבחירות של רגב, העמדת ערבות בנקאית ומתן ייעוץ אסטרטגי ולוגיסטי בקשר למערכת הבחירות שלו.