ח"כ ארדן על הצעת החוק ל"מדבקות עבירות תנועה" על רכבי ליסינג: "אני נגד המילה 'מלשן', והצעת החוק הזו היא דבר שמקובל בעולם"

ח"כ גלעד ארדן הצדיק את הצעת החוק בתוכנית "עסקים באוויר" עם חגי גולן ברדיו 99 * "אני חושב שספציפית זה לא מאגר מידע שאמור להרשיע נהגים ולהגיע למשטרה - אלא בעיקר להרתיע נהגים שנוסעים ברכבי חברה"

יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת גלעד ארדן התייחס היום בתוכנית "עסקים באוויר" עם חגי גולן ברדיו 99 להצעת החוק שלו שעברה בקריאה ראשונה לפיה החברות יחוייבו להדביק על רכבי הליסינג "מדבקת עברות תנועה" - או שייקנסו ב-26 אלף שקל.

"אם מישהו מדווח על נהג שמסכן חיים בכביש זה דבר חיובי. אני נגד המילה מלשן והצעת החוק הזו היא דבר שמקובל בעולם", אמר ארדן. "כשנהג יודע שאין לו אנונימיות, הוא נוהג בזהירות. הוכח שכשאנשים נוהגים ברכבים לא שלהם, זה מסוכן יותר".

"אין הכוונה שעל סמך דיווחי הציבור נעמיד לדין. לדבר יש כוח כשברשות הלאומית ירוכזו כל הדיווחים מרחבי הארץ", אמר, "יגיעו דיווחים שונים ואנחנו יכולים לעלות על נהגים מועדים להתפרעות. יקחו אדם לבירור משמעתי והדבר יכול להדליק נורות אזהרה".

חגי גולן, מנחה התוכנית, הקשה על ארדן ואמר "לי יש מדבקה על הרכב וישנם כאלו שמעבירים עלי דיווחים שלא תמיד נכונים. יתרה מזאת, כשמדווחים עלי, אני מקבל SMS ומדווחים לי מה אמרו עלי, אני ישר מסתכל במכשיר הנייד ומבצע עברת תנועה".

ארדן אמר "כל חברה היתה בעבר מתקשרת עם חברה כלשהי שחלקן היו מעבירות ב-SMS לנהג. הסטנדרט יהיה שונה - עדיין לא יודעים האם זה יגיע ישר לנהג או ייקח כמה ימים".

"עוד לא ירדנו לכל הפרטים של הצעת החוק, אני חושב שספציפית זה לא מאגר מידע שאמור להרשיע נהגים ולהגיע למשטרה, אלא בעיקר להרתיע נהגים שנוסעים ברכבי חברה ושקציני הבטיחות יהיו יותר אפקטיביים".