ג'ובס חוזר לג'וב: מנכ"ל אפל מתאושש מההשתלה כמתוכנן

דובר אפל: ג'ובס יגיע למשרדי אפל בקופרטינו שבעמק הסילקון בקליפורניה מספר ימים בשבוע ובשאר הימים יעבוד מהבית ■ בינואר העריך ג'ובס כי ישוב לעבודה בסוף יוני

מנכ"ל אפל , סטיב ג'ובס חוזר לעבודה כמתוכנן זאת לאחר שעקב מחלתו עזב את תפקידו בינואר ועבר השתלת כבד, כך הודיע הערב באופן רשמי דובר החברה והוסיף כי ג'ובס יגיע ממחר למשרדי אפל בקופרטינו שבעמק הסילקון בקליפורניה מספר ימים בשבוע ובשאר הימים הוא יעבוד מהבית. "אנו שמחים מאד על שובו" הוסיף.

בינואר האחרון הודיע ג'ובס בן ה-54 כי הוא מפסיק את פעילותו השוטפת בחברה עד סוף יוני - וכך אכן היה. חזרתו של ג'ובס מקטינה את דאגת המשקיעים כי איש החזון של אפל שמאז ומעולם נחשבה לחברה המובילה מבחינת חזון טכנולוגי, יפנה את מקומו על רקע בעיות הבריאות עימן התמודד.

מנהל התפעול של החברה, טים קוק, שעובד בחברה מזה 11 שנה ושנחשב למספר 2 בחברה מאז 2005 עבר להוביל את הפעילות השוטפת באפל בזמן העדרותו של ג'ובס, נציין כי זו הפעם השניה שקוק ממלא את מקומו של ג'ובס לאחר שגם בשנת 2004, עת נעדר ג'ובס למשך חודש על רקע ניתוח שעבר בהצלחה בסוג נדיר אך ניתן לטיפול של סרטן הלבלב.

במשך תקופת ההעדרות של ג'ובס, עידכנו קוק וצוותו את המחשבים הניידים של החברה מדגמי דסקבוק ונוטבוק של MAC ועיצבו מחדש חלק מדיגמי נגני המולטימדיה מסוג iPod. ובשוק מעריכים לחיוב את פעולותיהם ואת האופן בו צלחו את התקופה.

מוקדם יותר החודש היה זה מנהל השיווק של החברה פיל שילר שחשף בכנס המפתחים השנתי של אפל בסן פרנסיסקו את הדגם החדיש והמהיר יותר של ה-iPhone.