קבוצת אלוביץ'-טאגור זכתה במכרז על חברת אנגל משאבים

תשקיע 80 מיליון שקל בחברת הנדל"ן שנקלעה למשבר תזרימי קשה ■ המפסידה היא קרן המנוף אוריגו, שלא העריכה נכון את המוטיבציה של המתחרים ושל מחזיקי האג"ח

חברת אי.ג'י.אר.אי, הנמצאת בשליטת שאול אלוביץ' ויאיר וייל זכתה ביחד עם טאגור קפיטל שבשליטת עופר ליברזון במכרז לרכישת השליטה בחברת אנגל משאבים מקבוצת לגנא. ישקיעו בחברה 80: תמורת הזרמה של 40 מיליון שקל יקבלו 51% ממניות אנגל משאבים, ועוד 40 מיליון שקל כהלוואה לחברה. המפסידה היא קרן המנוף אוריגו.

מחזיקי האג"ח, שיוצגו על ידי משרד קליר-בנימיני, יקבלו סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 210 מיליון שקל במקום הסדרה הנוכחים בהיקף של 260 מיליון שקל. המשקיעים, שיוצגו על ידי משרד נאור-גרשט, מציעים למחזיקי האג"ח לפרוע את האג"ח החדשה החל מסוף השנה השלישית ממועד סגירת העסקה ועד סוף השנה העשירית, בשמונה תשלומים שנתיים שוטפים ושווים.

אנגל משאבים פועלת בעיקר במזרח אירופה, שם ספגה הפסדים כבדים, אך לחברה מספר נכסים מניבים בישראל והון עצמי חיובי של 271 מיליון שקל. את תשעת החודשים הראשונים של 2009 סיימה בהפסד של 132 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 71 מיליון שקל בשנת 2008. היקף ההתחייבויות של החברה 1.5 מיליארד שקל!