משרד התקשורת לא מאשר הכנסת מכשירי iPad לישראל

גלובס tv "מאחר שהתקינה בישראל בתחום ה-Wi-Fi דומה לתקינה האירופאית השונה מהתקינה האמריקנית והמתירה שידור בהספק נמוך יותר, הרי שהספק השידור של המכשיר מונע את אישור הפעלתו בישראל" ■ יתרה מזאת, לקוחות שמביאים מכשירים לארץ מתבקשים להשיבם לחו"ל

משרד התקשורת לא מאשר הכנסתם של מכשירי iPad לישראל. על פי הודעת המשרד, "מכשיר ה-iPad הנמכר היום בארה"ב בלבד, פועל בהספקי שידור של מודם ה-Wi-Fiהמתאימים לתקינה האמריקנית".

"מאחר שהתקינה בישראל בתחום ה-Wi-Fi דומה לתקינה האירופאית", מסבירים במשרד, "השונה מהתקינה האמריקנית והמתירה שידור בהספק נמוך יותר, הרי שהספק השידור של המכשיר מונע את אישור הפעלתו בישראל". כזכור, בישראל ובאירופה עדיין לא הוחל בשיווק מכשיר ה-iPad.

משרד התקשורת פנה אל חברת איי דיגיטל נציגת אפל בישראל, בבקשה לקבל את כל המידע הנוגע למכשיר, לצורך אישור הכנסתו לארץ. נכון להיום, ידוע על מספר לקוחות שהביאו מכשיר לארץ והתבקשו להשיבו לחו"ל.

ממשרד התקשורת נמסר כי אין בכוונת המשרד "לערוך מצוד" אחר בעלי מכשירים וכי הם ממתינים עד לאישורי התקינה לצורך השימוש במכשיר הארץ.

יחד עם זאת, שוק היד השנייה למוצרי אפל הולך וגדל באינטרנט בעקבות השקת ה-iPad. באתר WINWIN מתפרסמות עשרות הודעות למכירת מכשירים חדשים במכירים של כ-4,000 שקל. חלק מהגולשים אף מציינים כי מדובר במכשיר "היישר מהשקית".