ראש עיריית עכו: "חייבים להיות כל העת במרדף אחרי ניצול הפוטנציאל התיירותי"

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, פתח את ועידת התיירות של ישראל בהתייחסות לצמיחה התיירותית של עירו: "בעשרות השנים האחרונות לא נבנה בפריפריה בית מלון של מאות חדרים לא בדרום ולא בצפון, אפילו באילת" • הוא הרחיב על החזון התיירותי של העיר לשנים הקרובות ואף לעתיד הרחוק יותר

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי / צילום: איל יצהר
ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי / צילום: איל יצהר

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, פתח במילות ברכה את ועידת "התיירות של ישראל 2022" באולמות האבירים בעכו. לנקרי הצביע עד כמה מורכב זה להיות ראש עיר בפריפריה, "זה להיות לוליין, הרמה הגבוהה ביותר". לנקרי חילק את דבריו לשלוש התייחסויות בתוך שלושת הזמנים, עבר, הווה ועתיד. "העבר, שיסביר את האתגרים העומדים בפנינו, ההווה שיסביר את ההתמודדות שלנו איתם, והעתיד, שהוא כמובן הכיוון, או הדרך אל החזון התיירותי שלנו", כך לנקרי.

לדבריו, בשנתיים האחרונות פגעה מגפת הקורונה אנושות בענף התיירות. בנוסף לכך, "בעקבות הפרעות הקשות של חודש מאי, נפגעה התיירות הפנימית אפילו יותר". לנקרי מצביע על אתגר כפול: "גם להחזיק בחיים את עסקי התיירות שאיבדו לקוחות בשל המגפה, וגם לצמצם למינימום האפשרי את הנזקים העמוקים הנוספים שחוללו הפרעות", כך אמר.

בעכו ניסו להיאבק בדברים אלו ולא הסכימו לוותר, כך שלדברי ראש העיר, "עסקים רבים בעיר שניזונים מתיירות לא רק שרדו, גם המשיכו לתפקד לכל אורך השנתיים האחרונות. הם הגיבורים האמיתיים. אני לא יודע באיזה עוד מקום בעולם חוטפים מכה כל כך אנושה ומצליחים לאושש את העסקים, וזאת בזכות שיתופי הפעולה עם יזמי התיירות, מדינת ישראל והרשות המקומית". המאמץ הזה, כך אמר, זיכה את עכו זו השנה השנייה ברציפות במקום השני בארץ בחוויית האירוח הטובה של אתר בוקינג.

כוח משיכה תיירותי גבוה: עכו הולכת ונבנית, בדגש על אירוח

לנקרי אומר כי בשנתיים האחרונות נבנים בעיר עוד ועוד חדרי אירוח חדשים, וקולטים כשני מיליון תיירים ומבקרים בכל שנה. "בעשרות השנים האחרונות לא נבנה בפריפריה בית מלון של מאות חדרים לא בדרום ולא בצפון, אפילו באילת", אמר, ואז סיפר על תוכניות עתידיות: "לאחרונה גם הוצאנו לדרך תוכנית שאפתנית של משרד התיירות לשיפוץ הנמל בעלות של כ-30 מיליון שקלים, וגם השלמת המלון של האחים נקש בחאן אל עומדאן, היא צעד ברור בכיוון חיובי", כך לנקרי. ומבחינתו ההווה של עכו הוא "תנופת פיתוח תיירות, שמכוונת כולה להצמחה ולפיתוח של עסקי התיירות המקומיים, בהתאם לביקושים".

לגבי החזון והעתיד, בעירייה מבינים שלכוח המשיכה התיירותי שלנו כמעט אין גבול. "זה נובע מעצם היותנו מקום שהוא גם יפה, גם מעניין וגם מגוון מבחינת עדות, מאכלים, שכבות זמן, תרבויות, אטרקציות מדהימות ועוד. אנחנו גם מקום שהוא חשוב וקדוש למאות מיליוני מאמינים מכל רחבי העולם, יהודים, מוסלמים, נוצרים, בהאים ושלזים. ובנוסף גם מקום שמבחינה גיאוגרפית הוא יחסית קרוב ונגיש לשוק גדול של לקוחות פוטנציאליים, ואלו רק חלק מהיתרונות היחסיים שלנו. לכן אנחנו חייבים להיות כל העת במצב של מרדף אחרי ניצול מרבי של הפוטנציאל הזה".

"הדרך שלנו להצליח לנצל את הפוטנציאל התיירותי העצום שלנו, היא באמצעות יד על הדופק והסתגלות מהירה לשינויים. השוק הולך למודלים חדשים של תיירות מותאמת אישית של פעולה דרך הפיתוחים הטכנולוגיים העדכניים ביותר על בסיס הרשתות החברתיות? אנחנו נהיה ראשונים בכל זירה", כך חתם.

***גילוי מלא: בשיתוף עיריית עכו, החברה לפיתוח עכו העתיקה ונצרת בע"מ ומשרד התיירות.