סמנכ"ל השיווק של בנק הפועלים: "מי שסופר לידים והקלקות, חי בעולם הישן"

יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של בנק הפועלים, אמר בוועידת MAD של גלובס כי "הטכנולוגיה השיווקית צומחת בקצב אדיר; מספר החברות קפץ ב־5,233% בין 2011 ל־2020" • כמו כן חשף ברקת באירוע ארבעה סטארט-אפים שבהם משקיעים בפועלים הייטק

יגאל ברקת, סמנכ''ל השיווק בבנק הפועלים, בוועידת MAD 2022 / צילום: איל יצהר
יגאל ברקת, סמנכ''ל השיווק בבנק הפועלים, בוועידת MAD 2022 / צילום: איל יצהר

לאן הולך עולם השיווק של העתיד? האם בסביבה טכנולוגית כל-כך, סביבה של סמארטפונים, אינטרנט אינטליגנציה מלאכותית ובקרוב גם מטאוורס - יש מקום לאיש השיווק של פעם - או שגם הוא, כמו רבים אחרים, צריך להתעדכן ולעדכן את עצמו? על השאלות האלה ביקש לענות יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של בנק הפועלים, בוועידת MAD 2022 של גלובס שנערכה אמש (ג') ב"זאפה בפארק" בגני יהושע בתל אביב.

"הסיבה שאנחנו מדברים היום על דברים מתקדמים כל-כך כמו מטאוורס, היא שהבשילו התנאים להרבה מאוד טכנולוגיות בעולם השיווק, כאלו שיאפשרו למטאוורס לעבוד", אמר ברקת. "סמנכ"ל השיווק הפך להיות סמנכ"ל IT, שמתעסק בעניינים כמו כלי אנליזה, דאטה, BI, ניהול תוכן, CRM ועוד. מי שהדברים האלה לא מעניינים אותו, אין לו עתיד בתחום הזה. מי שסופר לידים והקלקות, חי בעולם הישן. היום ישנם אינספור כלים אחרים שמאפשרים קבלת החלטות בזמן אמת".

עוד אמר ברקת כי תחום ה-Martech, Marketing technology, הוא הדבר החם של היום. "התחום הזה צומח בקצב אדיר ומציג עלייה של 5,233% מבחינת מספר החברות שפועלות בו, בין 2011 ל-2020. מדובר בחברות בוגרות, שיש להן מוצר מוצק, חברות כמו סיילספורס, אורקל ואחרות.

"עולם השיווק משתנה לנגד עינינו. צריך להתעסק בזה ורק בזה, לעבוד על המוצר הטכנולוגי ולהתרכז בו. להתמקד בדברים האמיתיים, ביכולת לממש את מה שעולם השיווק. לייצר יתרון ובידול עבור המוצר ועבור המותג כולו".

כמו כן חשף ברקת באירוע ארבעה סטארט-אפים שבהם משקיעים בפועלים הייטק:

קיסתרה טכנולוגיות

קיסתרה טכנולוגיות שהוקמה ב-2015 על ידי יפתח (יפתי) קרזנר המשמש כנשיא החברה ושגב שילטון המכהן בתפקיד המנכ"ל. החברה מעסיקה 70 עובדים ומפתחת תוכנת שיווק עבור חברות ביטוח רכב בארה"ב, שמנתחת ומאפיינת עבורן לקוחות פוטנציאליים.

הטכנולוגיה של קיסתרה מיועדת לתת מענה לצורך הגובר של חברות הביטוח במודל רווחי יותר לשיווק דיגיטלי של פוליסות. היא מציעה להן מערכת לניהול שיווק והפצה המבוססת ביג דאטה, שמאפשרת להן להגיע אל לקוח הקצה במחיר אידיאלי, באופן מותאם אישית, וזאת מבלי להשית עליו עלויות נוספות. המערכת שפיתחה החברה מייעלת את מערך השיווק של המוצר הביטוחי, בין היתר באמצעות התאמת עלות רכישת הלקוח לשווי המשוער שלו עבור החברה.

Idomoo 

איידומו הוקמה במטרה לעזור לארגונים וחברות בבניית קשרי לקוחות, שימור הלקוחות וכמובן בהגדלת הרווחים של החברה. החברה מאמינה כי מערכת היחסים עם הלקוחות היא החשובה ביותר עבור כל בעל עסק, אך כיום קבלת תשומת לב מלאה מהמשתמשים היא משימה מאתגרת. בלב החברה עומדת פלטפורמת PVaaSTM (Personalized Video as a Service) - פלטפורמה פתוחה המאפשרת יצירה קלה ומהירה של סרטוני וידאו איכותיים המותאמים אישית ללקוחות החברה, המבוססים על הנתונים הרלוונטיים והיסטוריית השימוש של אותם לקוחות. 

בלינגס

בלינגס מביאה פתרון תוכנת וידאו יעיל אשר ניתן להרחבה. המטרה היא לעזור לעסקים לתקשר בצורה יעילה יותר עם המשתמשים שלהם, כל זאת באמצעות וידאו.

הטכנולוגיה הייחודית של הסטארט-אפ מאפשרת לחברות ליישם כלים אינטראקטיביים שונים ישירות באמצעות סרטון, מה שמעניק הבנה טובה יותר של התנהגות הלקוחות, מבטיחה זמני צפייה ארוכים יותר, ומניעה את הקהל לקיים אינטראקציה נוספת עם המוצר באמצעות כפתורי קריאה לפעולה.

Cyabra

עדשת ה-AI של Cyabra מעצימה מותגים על ידי מדידת השפעה ואותנטיות בתוך שיחה מקוונת. בעזרת ניתוח בזמן אמת, החברה מגלה את השיחות הללו כדי לזהות דיסאינפורמציה וזיופים משמעותיים, כמו גם לקבוע השפעה וטווח הגעה. באמצעות תובנות אלה, מציע הסטארט-אפ הבנה של נרטיבים ומגמות מקוונות כדי להגיע לקהלים.

*** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, התעשייה האווירית, טיקטוק, מליסרון (קניוני עופר), טאבולה, לביא מדיה וקבוצת יפעת