היועץ המשפטי של איגוד שמאי הביטוח, עו"ד שלומי תוסייה-כהן: "על-פי הצעת החוק החדשה תפקיד השמאי מצטמצם להערכת נזקים בלבד, ולמעשה – כל אדם יהיה מוסמך לתת חוות-דעת הנוגעת להערכת שווי הרכב"
שירביט הפנתה מבוטחים לשמאי רכב שלו קשרי עבודה עם החברה, ולכן לא הייתה רשאית לכלול אותו ברשימת השמאים מחשש לניגוד עניינים ■ למרות זאת, השמאי ערך כ-40% משומות החברה, ובאזורים בהם פעל ערך כמעט את כל השומות
ביהמ"ש העליון קבע כי פוליסת ביטוח חובה לרכב שאינה שולמה בפועל אינה מכסה תאונת דרכים אם שולמה לאחר התאונה ■ הפסיקה סותרת את המגמה הכללית של פסיקת בתי המשפט בתחום הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ודיני הביטוח
במחקר שבוצע על ידי התאחדות הצרכנים בארצות הברית עולה כי נהגים זהירים המשתייכים למעמד סוציו-אקונומי נמוך משלמים יותר על הביטוח מאשר נהגים אמידים ופחות זהירים
השחקן רואן אטקינסון תובע 900 אלף ליש"ט מחברת הביטוח שלו על מנת לתקן את המקלארן F1 שלו, לאחר שריסק אותה בתאונה ב-2011
החידושים העיקריים: נגישות מסמארטפונים וטאבלטים, הזנת משתנים חדשים ותשתית להוספת משתנים בהתאם לרמת הבטיחות ומערכות הבטיחות של כלי הרכב המבוטח
ההנחה מותנית בהשבתה של 30 יום לפחות ותצוין באופן בולט בתעודת הביטוח
בתביעה, בסך 550 מיליון שקל, נטען כי החברות מסווגת את רכבי השטח ככלי רכב מסחריים, למרות שלפי הוראות משרד התחבורה מדובר בכלי רכב פרטיים
10,000 שקל לשנה נשמעים מופרכים עבור ביטוח מקיף וחובה, אך בחברות הביטוח "מגרדים" את הסכומים האלה כשהמבוטח הוא נהג עד גיל 24 ■ בדיקת "גלובס" מגלה פערים של 75% בין פוליסות ביטוח מקיף שמציעות חברות שונות
מדובר על חיסכון של כ-150 מיליון שקל בשנה ■ ח"כ דוד רותם: "המחירים שהנהג הישראלי משלם על ביטוח הם מוגזמים"
סקר גיאוקרטוגרפיה עבור "גלובס" מגלה כי חצי מבעלי ביטוח הרכב לא עושים סקר שוק - למרות הפערים העצומים בין הצעות המחיר ודרישות המיגון
בעקבות תאונת דרכים גילה לקוח ביטוח ישיר שאין לו ביטוח חובה, כיוון שהחברה חידשה אוטומטית רק את הביטוח המקיף
בגלי צה"ל דיווחו הבוקר על מקרה של אישה שרצתה לבטח את הרכב שלה ונתבקשה לשלם יותר על הביטוח מכיוון שהיא גרושה ■ ב-AIG טוענים שיש להם מחקרים שמוכיחים שנשים גרושות פחות זהירות
בכל אחת משלוש השנים הבאות באוצר משנים את מבנה העתודות הנדרשות בביטוח הכללי ■ רק בשנת 2013 המהלך יוסיף לחברות הביטוח שפעילות בתחומי הביטוח הכללי רווח ענפי של כ-386 מיליון שקל נטו
מי שיתקין ברכבו אמצעי עזר טכנולוגיים ייהנה מתעריפי ביטוח חובה מופחתים ביחס לקיימים ■ הערכות באוצר: המהלך, אם יבשיל, עשוי לחסוך לכלל הציבור כ-150 מיליון שקל בשנה
מתיקון הרכב במוסך ללא תיעוד ועד קבלת טיפול רפואי יקר באופן פרטי - התנהלות לא נבונה של לקוחות מול חברות הביטוח, הנובעת לא פעם מבורות, עלולה לעלות להם ביוקר ■ "גלובס" מציג עצות ששוות כסף ומנסח כללי אצבע שמשתלם לדעת
wobiאיתוראןביטוחביטוח חובהביטוח מקיףגניבות רכבהעלאת מחיריםחברות ביטוחרשות שוק ההוןתאונות דרכים