מדובר בשלב נוסף בדרך להקמת רשת רכבות תחתיות בתל-אביב וערי הסביבה • המטרו יציע תחבורה רבת קיבולת ומהירה יותר בהשוואה לרכבת הקלה וישרת 450 מיליון נוסעים בשנה, לעומת 195 מיליון בקווי הרכבת הקלה
לאחר שהות"ל דחתה את התנגדותה של עיריית ראשל"צ לתוכנית, הגישה העירייה עתירה נגד המדינה בטענה כי התוכנית מהווה "פגיעה קשה ובלתי הפיכה", וכי מערך אוטובוסים להסעה המונית עדיף על פני רכבת קלה
דו"ח מינהל התכנון חושף נוכחות חלקית עד נמוכה של הנציגים בוועדות התכנון
במסילה יוכלו לעבור 40 רכבות בשעה מול 28 כיום, אך הקמתה צפויה להסתיים רק ב-2025
המחלף אמור להחליף את הרמזור הקיים ■ צומת אל-על נמצא במפגש הכבישים 40/46 ו-453 ומאופיין בפקקים מרובים ■ התוכנית תבוצע ע"י נתיבי ישראל בעלות של כ-400 מיליון שקל
התוכנית המקורית במקום הייתה ביטול כביש הגישה הקיים, שמפריד בין הקניון לרחוב הראשי של מבשרת ציון, וסלילת כביש חדש במיקום חלופי, מה שאמור היה לשפר משמעותית את הנגישות לקניון ולהגדיל את כמות המבקרים בו
6 רשויות בשרון טוענות כי לוועדה לתשתיות לאומיות אין סמכות לדון בהקמת שדה תעופה שיחליף את השדה בהרצליה, משום שאינו "תשתית לאומית" ■ לטענתן, השדה המדובר נועד לשמש בעיקר את תושבי אזור ת"א וסביבותיו שיש להם רישיון טיס פרטי
בתחילת המקטע מדובר במסילה אחת, המתחילה ברחוב ש"י עגנון בסמוך לשדה דב וממשיכה לכיוון רחוב איינשטיין, שם יבוצע פיצול: שלוחה אחת תיסע מזרחה לרמת-החי"ל, והשנייה תיסע צפונה עד מחלף הסירה בהרצליה
עפ"י העתירה, משמעות ההחלטה היא נזק אדיר לקניון מבשרת ציון שבבעלותם של רמי לוי ועו"ד עדי סודאי ■ ראש מועצת מבשרת ציון: "דרישה חוצפנית ועזות-מצח שלא תתואר"
במסגרת הפרויקט יפעלו בקו 32 רכבות חשמליות, שייסעו במהירות של עד 100 קמ"ש במסלול הבין-עירוני
תכנון וביצוע ההטייה ובנייתה של המסילה, כנראה על גבי עמודים, יארכו 10 שנים ■ העלות הכוללת - 5 מיליארד שקל
המקטע, שאושר ע"י הוועדה לתשתיות לאומיות, מתחיל בתחנת רכבת מרכז ומסתיים באוניברסיטת בר-אילן ■ אורכו של הקו 18 ק"מ, והוא כולל 29 תחנות ■ התוכנית תעבור לאישור הממשלה
התוכניות שאושרו כוללות עבודות להקמת העמודים שעליהם יימתחו קווי החשמל שיאפשרו הנעה חשמלית של הרכבת
נאוה אלינסקי רדעי, העומדת כבר 3 שנים בראש הוות"ל, לא מפחדת להיכנס לתחומים חדשים כמו תיירות, ולא ממיזמים ארוכי-טווח ■ "בכל כמה שנים הדגש הוא על תשתית אחרת"
התוכנית מציעה לחבר את היישובים מבשרת ירושלים ומעוז ציון, שהופרדו עד היום ע"י מחלף הראל וכביש 1 ■ עפ"י התוכנית, בחלקו המזרחי של השטח יוקמו 265 יחידות דיור ■ בנוסף, על שטח של 2 דונם יוקמו מבנים ומוסדות ציבור
נדחתה העתירה שהגישו תושבי שכונת עין כרם ■ המערכת שמקימה "מקורות" מיועדת לתת מענה לצריכת המים בירושלים וסביבתה עד שנת 2060 לפחות
פרויקט המטרו של גוש דןמטרומינהל התכנוןמירי רגבמשרד התחבורהנת"עתחבורה ציבוריתתחנות כוחתשתיותתשתיות תחבורה