עפ"י הדוח הדו-שנתי שפרסם הארגון בתחילת השנה, יש בישראל כמעט 2,800 כלי רכב על כל קילומטר כביש • בספרד, המדינה השנייה הכי צפופה, הנתון עומד על 1,300 כלי רכב לקילומטר, פחות ממחצית
המכרז להקמת שלושה נתיבים מהירים חדשים, שיקלו על הכניסות לתל-אביב ממחלף שפיים, מחלף מורשה וראשון-לציון, יפורסם ככל הנראה רק בסוף 2018
בדו"ח המבקר נטען שההיערכות של התחבורה היבשתית בישראל לרעידות אדמה מסכנת חיי אדם • הדו"ח קובע שעשרות גשרים בין עירוניים עלולים להיפגע
המדינה שיווקה קרקע לשכונת מגורים חדשה בקריית אונו במסלול מחיר למשתכן, אך סלילת שני כבישים מרכזיים עליהם מתבססת השכונה נדחתה בגלל מחלוקות של ראשי הערים רמת-גן וקריית אונו עם המדינה • התוצאה: עיריית קריית אונו החליטה להקפיא את הוצאת היתרי הבנייה לשנתיים לפחות
עלות המימון הנמוכה מאפשרת לכאורה למדינה להשקיע סכומים גדולים מאוד בפתרונות תחבורתיים ולהפוך את ענף התשתיות והתחבורה לכדאי מאוד להשקעה • מהן הסיבות לכך שזה לא קורה, ומתי, אם בכלל, המצב הזה ישתנה?
פיתוח הכבישים המואץ בצפון הארץ נראה מרשים לבאים מבחוץ, אבל לא פתר את בעיית התושבים
במוקד הסכסוך בין קצא"א לבין הקבלן עודד תורג'מן, שנחשב למקורב לראש עיריית חדרה, עומד "כביש מריבה" שסללה חברת "אמירי זיכרון יעקב" של תורג'מן בסמוך לירידה מכביש החוף לחדרה
החברה: הכביש נסלל באופן פיראטי שמסכן את הציבור ■ הקבלן עודד תורג'מן: היו לי אישורים, כולל מקצא"א, לצורך הסלילה, שנועדה להקל את עומס התנועה בכניסות לחדרה ולהפחית תאונות ■ מקצא״א נמסר בתגובה: "סלילת הכביש נעשתה בצורה לא חוקית וללא כל אישורים"
איך קרה שעומסי התנועה הבלתי נסבלים הפכו למקור הכנסות לא אכזב למדינה, מדוע הבעיה האחרונה של משרד התחבורה היא תקציבים לתחבורה ציבורית, ואיך אנחנו יודעים שלאוצר אין אמון בפתרונות של משרד התחבורה (שאותם הוא מתקצב)?
מהדוח החדש של הארגון עולה כי הצפיפות לקילומטר כביש גבוהה פי 3.5 מהממוצע ב-OECD ■ ישראל חייבת לאמץ מיסוי גודש
בין הקבוצות המתמודדות גם חברות זרות, ביניהן חברות סיניות, לצד חברות ישראליות כגון אלקטרה, שפיר ושיכון ובינוי ■ המכרז הוא בשיטת PPP וכולל תכנון, מימון, בנייה ותחזוקה
ברזומה: עבודה על פרויקט טיל החץ, אקזיט של 50 מיליון ד' ליאהו, משקיעים כבדים כמו עליבאבא, ותואר שני בפיזיקה מהטכניון ■ ראיון בלעדי
דוח חדש שהוגש לוועדת הכלכלה: ההשקעה בפיתוח תחבורה ציבורית עומדת על 50% מהנדרש ■ הנזק בעקבות הגודש בכבישים יכפיל עצמו עד 2040
המחלף אמור להחליף את הרמזור הקיים ■ צומת אל-על נמצא במפגש הכבישים 40/46 ו-453 ומאופיין בפקקים מרובים ■ התוכנית תבוצע ע"י נתיבי ישראל בעלות של כ-400 מיליון שקל
רק בשבוע שעבר אירעה בקטע הכביש תאונה נוספת ■ הצו הוצא לבקשת בעלי קרקע חקלאית לצד הכביש, שטענו כי הליך ההפקעה היה בלתי חוקי
שר התחבורה נשא דברים בפתיחת כנס לשכת יועצי המס ■ בפאנל התארחה גם ח"כ מירב מיכאלי, שמתחה ביקורת על פערי השכר - ושיבחה את ראש רשות המסים, משה אשר
מירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנתיב תחבורה ציבוריתנתיבי איילוןפקקי תנועהראשון לציוןרכבת ישראלתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה