בעקבות בור שנפער בנתיבי איילון, שלושה נתיבים מתוך חמישה נחסמו במחלף לה גווארדיה לדרום • לפני כחודשיים נפער בולען בכביש, שהוביל לחסימת היציאה במחלף השלום לכיוון איילון דרום למשך מספר שבועות
עדי קין קרני, המנהלת היוצאת של מיזם "מהיר לעיר", מתגאה בנת"צים הרבים שהוקמו גם מחוץ לת"א ומאמינה שישראל יכולה להיות מרחב תחבורה מתקדם ממש כמו אמסטרדם • אבל חלק מהרשויות המקומיות מערימות קשיים, ואי היציבות השלטונית מותירה את הכאוס בכבישים
לצורך בדיקה וניטור לאחר שנפער בולען בכביש, חברת נתיבי איילון הודיעה כי רמפת היציאה למחלף השלום לכיוון דרום תיחסם הרמטית ל-24 שעות החל מ-22:00 ב-12.10
בתום הערכת מצב ולאחר פיענוח תוצאות הבדיקות העדכניות הוחלט על פתיחת הנתיב לנסיעה הבוקר משעה 5:00 • מחברת נתיבי איילון נמסר כי "הפתיחה נעשית בצורה מבוקרת וקפדנית, ופקחים מטעם נתיבי איילון יוצבו במקום 24/7"
ראש אגף הנדסה בנתיבי איילון: "התברר שזרימות של מים באתר חניון הספירלה גרמו לבולען" • במקביל לטיפול המיידי במפגע בכביש, זרימת המים תחתיו לא נעצרה, והעלייה למחלף השלום עדיין סגורה • הערב התקיימה ישיבת הערכת מצב נוספת שבה תישקל פתיחת הכביש, והוחלט להשאיר אותו חסום עד מוצאי שבת
בעוד שהעבודות על הבולען צפויות להסתיים בימים הקרובים, השאלות המשפטיות נותרו פתוחות • בינתיים המומחים טוענים: מוקדם לקבוע מה היה הגורם שהביא להיווצרות הבולען
איילון דרום מכיוון גלילות ועד מחלף השלום בת"א נסגר הלילה בשל עבודת לסגירת הבולען שנפער סמוך למחלף השלום • דוברות נתיבי איילון: "כרגע איננו יודעים להגיד מה צפוי בבוקר" • משטרת התנועה: "ההמלצות שלנו לנהגים הן לא להגיע לאזור בכלל"
הבולען נפער בנתיבי איילון דרום סמוך למחלף השלום בתל אביב • למעט היציאה במחלף השלום, התנועה חזרה למסלולה במהלך הלילה • הסיבה היא ככל הנראה בשל העבודות לבניית מגדל הספירלה בעזריאלי • מהנדס מומחה לתחום הקרקע והביסוס: "הבולען הוא מעשה ידי אדם"
השבוע נחנכה כניסה חדשה לירושלים, ונשמעו הבטחות שכביש 16 יביא להקלה בפקקים • אבל הניסיון מהעולם ומישראל מלמד שעוד נתיבים מובילים רק לעוד פקקים. בשנים האחרונות, זה מה שקרה בנתיבי איילון • מהם הפתרונות? • האזינו
שעות העומס בכביש 20 הולכות ומתארכות לאורך היום, וגם בסופי השבוע נפחי התנועה עולים משמעותית • מהירות התנועה בפועל בחלק מהמקטעים ירדה בתוך שנתיים ב־7% • דוח פנימי של חברת נתיבי איילון מפרט איך נסתם עורק התחבורה הראשי של גוש דן • הרחבות ותוספות שבוצעו במהלך השנים לא סייעו להפחית את העומסים • האם ניתן לפתור את בעיית הפקקים? כתבה ראשונה בסדרה
לאורלי שטרן יש את אחד התפקידים הכי מאתגרים בישראל - היא אמורה לגרום לנו להפסיק לכלות שעות מהיום שלנו על הכביש: "בכל שנה נשבר פה שיא, התשתית לא יכולה לצמצם את הפערים" • בראיון היא מספרת מה הולך להשתנות כאן, מדוע היא מעדיפה לא להתעמת עם ראשי הרשויות, ולמה היא עצמה כמעט לא נוסעת בתחבורה ציבורית
זה שנים שמשרד התחבורה מוביל מדיניות לתיעדוף התחבורה הציבורית, אך לא כל הרשויות המקומיות משתפות פעולה • בכפר סבא סוכם על נתיב העדפה באמצע העשור הקודם, בדרך תקציבו התנפח, וגם כשייפתח, התועלת שלו תהיה מוגבלת בשל התנגדות העירייה להמשך הפרויקט
מהירות הנסיעה באוגוסט בנתיבי איילון ירדה בכ-10% לעומת השנה שעברה • האטה הורגשה גם בכבישים נוספים, כמו 471 ו-531 • ומה הבעיות באיסוף הנתונים על העומס בכבישים?
המקטע החדש יתווסף על איילון צפון ובכך ישלים 15 ק"מ רצופים של נתיבי העדפה לנת"צ • הבעיה העיקרית בפרויקט היא האכיפה על מספר האנשים ברכב, שמוטלת כרגע על יחידת האופנוענים של המשטרה
עיריית ת"א ומשרד התחבורה קרובים לסיכום על הכשרת 5 ק"מ של נתיבים לתחבורה ציבורית בחודשים הקרובים, שיבוצעו בין-לילה • נתיבים דומים מתוכננים גם בבת ים ובראשון לציון • גם בכביש 1 יסומן נתיב, אך האכיפה בו שנויה במחלוקת
בשבוע שעבר הודיע משרד התחבורה על פתיחתו של נתיב תחבורה ציבורית חדש על כביש 20, נתיבי איילון • איפה הוא עובר ומה הקנסות שיוטלו על רכבים פרטיים שיסעו עליו • גלובס עושה סדר
הפגנותכבישיםמירי רגבמערכת המשפטמשטרת ישראלמשרד התחבורהפקקי תנועהרכבת ישראלתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה