זאת ב-4 החודשים הראשונים של 2011 - כך עפ"י נילסן ■ חברות המים המינרליים הן הנפגעות העיקריות ■ בחברות המשקאות מייחסים את הירידה הריאלית בצריכה למזג-האוויר החורפי
ב-2010 הגיעו מכירות מוצרי הצריכה במגזר לשיא של 3.2 מיליארד שקל ■ החרדים קונים יותר מוצרי פרימיום, המותגים הפרטיים שם נחלשים, ורשתות השיווק הגדולות חודרות למגזר במרץ
זאת בחודשים ינואר-אפריל ■ הירידה בשוק הגלידות צפויה להחריף את התחרות בין גלידות שטראוס לגלידות נסטלה, ובענף מעריכים כי המשך התכווצות השוק תביא למלחמת מחירים
חלב וי חיזק את תנובה בקטגוריית החלב המועשר, אך נשנושי קוטג' גרמו לקניבליזציה במכירות ■ על השקת נשנושי קוטג' ושטוזים מוקצף מעיבה העובדה שהמוצרים לא נכנסו לרבוע כחול
שוק המשקאות רשם ב-2010 גידול של 10.6% ל-4.38 מיליארד שקל ■ קוקה-קולה הוא המותג הנמכר ביותר, אחריו פריגת ונביעות ■ המותגים הבולטים בצמיחה במכירות: שוופס וגולדסטאר
השקת מעדן מוו של טרה לא פגעה במכירות מילקי של שטראוס, שנסקו לשיא חדש ■ תנובה מחזקת את כוחה בקטגוריית המעדנים עם קרלו ושטוזים ■ גמדים ודניאלה של שטראוס ירדו
כך עולה מסיכום 2010 של דירוג נתחי השוק של הספקים ■ מנתוני סטורנקסט עולה כי שוק מוצרי הצריכה השוטפת רשם ב-2010 צמיחה כספית של 3.7% ל-38.6 מיליארד שקל
הצמיחה מתייחסת לחודשים ינואר עד נובמבר 2010 מול התקופה המקבילה אשתקד
עפ"י נתוני סטורנקסט, מאז השקת פסטרמה "דק דק" גדל הנתח הכספי של זוגלובק בקטגוריה ב-5% ■ מנכ"ל זוגלובק, פיני קמרי: "יש כאן ערך מוסף שמצליחים לגבות עליו את הכסף"
שוק מוצרי הטיפוח לבית ולפרט רשם צמיחה של 3.5% ל-1.36 מיליארד שקל ■ תנובה, שטראוס, אסם וחוגלה-קימברלי מאבדות נתחי שוק; קוקה-קולה, נטו ודיפלומט מתחזקות
לפי נתוני סטורנקסט המתייחסים לשוק המבורקד, טרה ממשיכה להתחזק על חשבון תנובה - וב-8 החודשים הראשונים של השנה גדלה ב-83 מיליון שקל במכירות ■ תנובה: "הנתונים שגויים"
מדובר בנתח כספי שחצה את רף הציפיות של טרה ■ לעת עתה ובשל הגידול במכירות הקטגוריה, הפגיעה במילקי באה לידי ביטוי באיבוד נתח כספי בקטגוריה ולא באיבוד מכירות
סטורנקסט: הקרבות בין רשתות השיווק שחקו משמעותית את המחירים לצרכן ■ שוק מוצרי הצריכה השוטפת צמח במחצית הראשונה של השנה ב-2.2%, בעיקר הודות למבצעי הכמות
כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" ■ שוק מוצרי הצריכה השוטפת רשם במחצית הראשונה של 2010 גידול של 2.2% ■ תנובה איבדה בתקופה זו מכירות של כ-40 מיליון שקל, ואילו שטראוס איבדה מכירות של כ-60 מיליון שקל
נתח השוק של המתחרה, "גמדים" של שטראוס, ירד ב-5 החודשים הראשונים של השנה ל-54% ■ תנובה נסוגה מהחלטתה להשיק את מעדן "יופלה ZOOZ"
הגידול המתמשך בנתח השוק של טרה בא בעיקר על חשבון נתח השוק של תנובה ■ בכירים בשוק: הגידול של טרה נובע ממבצעי מחיר אגרסיביים שמשמעותם הפסדים של מיליוני שקלים
FMCGהבורסה בת"אהנפקה ראשונית לציבורחברות מזוןכלים חד פעמייםמוצרי צריכהמזוןמשקאותקמעונאותרשתות שיווק