סקוט קראפט, עורך המשנה של העיתון הרביעי בגודלו בארה"ב, חושב שגם בעידן האינטרנט אין תחליף ליציאה של עיתונאים לשטח • בשיחה עם "גלובס" הוא מדבר על עיתונות כתובה בעידן הדיגיטלי, על המעבר מעיתונות של דיווח ל"עיתונות של אחריותיות", על היתרון של מיליארדר-בית עם כוונות טובות, על טראומת הכישלון לחזות את טראמפ ב-2016 ואיך למנוע כישלון כזה ב-2020
במיני סדרה המגוללת את משפטם וסיפורם של 5 נערים שחורים שהואשמו לשווא בתקיפה ואונס של אישה לבנה ב-1989, בולט דונלד טראמפ • מי שהיה אז איל הון מניו יורק, פרסם מודעה בעיתון בעלות של 85 אלף דולר • המודעה קראה להוציא להורג את אותם נערים, ששנים לאחר מכן זוכו מכל אשמה • שלושה עשורים לאחר מכן, הנשיא טראמפ נשאר אותו טראמפ
מאז גויסה לפני שנתיים לעבודה באחד העיתונים הגדולים והנחשבים בעולם, ידיה של כתבת בדיקת העובדות ב"ניו יורק טיימס" מלאות עבודה • בראיון ל"גלובס" היא מתארת את שיטות העבודה בעידן הפייק ניוז, ומסבירה איך בוחרים את הנושאים, ולמה דווקא הבדיקה שערכה בזמן אמת לנאום מצב האומה של טראמפ הסתיימה די מהר
בכיר כחול לבן טוען כי בעידן הפוסט-אמת המספרים המוחלטים הפכו לשנויים במחלוקת • בדרך למציאת הפתרון הוא הלך לאיבוד והפך לחלק מהבעיה • המשרוקית של גלובס
סיפור שבו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתאר כיצד שכניו היהודים סייעו לו כשהיה ילד קטן ורעב, עם תמונה שבה הוא מזיל דמעות, מופץ בשנים האחרונות • הסיפור הוא דוגמה לפס ייצור של פייק ניוז: לא אירע כפי שמתואר, והתמונה שהוצמדה אליו לקוחה בכלל מאירוע אחר • שתפו בכל הכוח: כך נוצר ומתפתח בקלות פייק ניוז
כמויות אדירות של מידע מיוצרות ומועברות באינטרנט בקצב מסחרר ומשאירות את הגולשים המבולבלים לנווט בעצמם באוקיינוס עצום של מידע, לא בהכרח אמין • הגולשים באינטרנט לא אמיתיים, המידע עצמו מוטל בספק, ואפילו למדדים אי-אפשר להאמין • איך הפכה מהפכת המידע לבעיית אמון קשה?
לקחים מהבחירות לכנסת ה-21: למנוע מסרים אנונימיים, מלחמה בפייק ניוז והגבלות על הרשתות החברתיות
בין השינויים הצפויים: הרשת החברתית הודיעה היום על השקת מדד בשם "פער הקליקים" - כלי שנועד להגביל את הפצתם של אתרים בעלי פופולריות לא פרופורציונלית בפייסבוק ביחס לשאר הרשת
האויב הגדול של כולנו הוא היעדר המודעות. היעדר המחשבה. היעדר. בזה בדיוק אנחנו מנסים להילחם ב"גלובס" • ניסינו ונמשיך לנסות להבחין יותר ויותר בין "דעה" לבין "מידע", להציג מגוון דעות שונות, לייצר לכם מידע מסודר ומתועדף, נקי ככל האפשר מדעה פוליטית כזו או אחרת
הבוטים והפייקים נכחו בשיח הפוליטי ברשת, אך השפעתם ככל הנראה הייתה קטנה מהתחזיות • הטכנולוגיה שימשה את הפוליטיקאים לבנייה של מאגרי משתמשים, לעתים קרובות על חשבון הפרטיות של המשתמשים • ואיזה פוליטיקאי היה קורבן של הכי הרבה פייק ניוז?
היום הופץ בפייסבוק פוסט שטוען כי מפלגת גשר פרשה מהמרוץ לכנסת • פייסבוק מחקה את הפוסט
היכולת של נתניהו לגייס את המילים הנכונות לגיוס תומכיו היא פנומנלית
גיא רוזן, הישראלי הבכיר בפייסבוק, מתאר בראיון מיוחד ל"גלובס" את המאמצים של החברה בנוגע לטיפול במערכות הבחירות בעולם, הודף את הביקורת על כך שהחברה מאפשרת פרסום פוליטי בניגוד למתחרה גוגל, ומודה: "לא נפתור את הבעיות האלה, הן בלתי פתירות"
הבליץ התקשורתי לקראת יום הבחירות כבר מוכן: נתניהו וגנץ מתכננים מתקפה תקשורתית במטרה למשוך אליהם את המתלבטים האחרונים • איכות עבודת השטח יכולה בסופו של דבר להכריע את הבחירות: כמה נציגים יהיו לכל מפלגה בכל קלפי, ואיזה קלפיות ייפסלו ומאיפה • פרשנות
בעתירה נטען כי "נלחמים בשחיתות" הוא גוף אנונימי שרכש את כתובת אתר האינטרנט "mitkafa.com" שבו "מוצגת הסתה פרועה כנגד מפלגת הליכוד"
ראש הממשלה דחה במסיבת עיתונאים בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו את ממצאי תחקיר הבוטים שנחשף הבוקר ב"ידיעות אחרונות" • הצהיר: "הליכוד הוא אולי המפלגה היחידה שלא מפעילה בוטים" • נתניהו הציג במסיבת העיתונאים את אחד ה"בוטים" אזרח ישראלי בן 64 המכונה קפטן ג'ורג' שסיפר: "קמתי בבוקר וגיליתי שאני רובוט פשוטו כמשמעו כמו שהם רואים - אני לא רובוט ולא בוט"
ארה"בג'ו ביידןחמאסטוויטרישראל במלחמהפייסבוקפלסטיניםצה"לרצועת עזהרשתות חברתיות