הטעות הנוראית של חדשות ABC בדיווח על מותו של קובי בראיינט

כתב רשת ABC News, מאט גוטמן, דיווח באופן שגוי בשידור חי למיליוני צופים אמריקאים מהתרסקות המסוק בה נהרג שחקן הכדורסל קובי בראיינט, וטען כי כל ארבע בנותיו נהרגו • מאוחר יותר גוטמן עלה לשידור כדי להתנצל על הפגיעה ברגשות משפחתו וחבריו של בראיינט וצופי הרשת

קובי בראיינט ובתו ג'יאנה בראיינט / צילום: Stephen R. Sylvanie, רויטרס
קובי בראיינט ובתו ג'יאנה בראיינט / צילום: Stephen R. Sylvanie, רויטרס

בעיצומה של הטרגדיה שהתחוללה אמש (א') כשמסוקו של שחקן הכדורסל לשעבר קובי בראיינט התרסק, ותשעת נוסעיו נהרגו, היו גופי עיתונות שלא התאפקו ובחרו לדווח כל ידיעה ראשונית מבלי לבדוק עובדות. בעוד מרבית האתרים החדשותיים והערוצים בישראל דיווחו בזהירות על ההתרחשויות בעיר קלבסאס בלוס אנג'לס, כולל מותו של בראיינט - כתב רשת ABC News, מאט גוטמן, סיפר למיליוני הצופים האמריקאים את כל השמועות מהאסון, מבלי לוודא קודם שהן נכונות.

■ דעה - קובי בראיינט: סופה של אגדה שהייתה באמת | שי גולדן

אחד הדיווחים ששידר גוטמן מזירת האירוע, שהתרחש אתמול בערב, היה שארבע בנותיו של בראיינט היו על המסוק גם כן, ושגם הן נהרגו בהתרסקות. "מאמינים כי ארבעת ילדיו היו על המסוק ההוא איתו, כולן בנות, אחת מהן תינוקת", כך דברי הכתב.

מאוחר יותר התגלה כי רק אחת מבנותיו של בראיינט, ג'יאנה בת ה-13, הייתה על המסוק, אבל ABC News כבר הספיקו להפיץ את הידיעה השגויה והטרגית.

האם הרשת תיקנה והתנצלה על דברי הכתב? מאוחר יותר מאט גוטמן עלה לשידור ואמר: "מוקדם יותר דיווחתי כי מאמינים שארבעת ילדיו של קובי היו על הטיסה ההיא. זה שגוי". גוטמן התנצל והוסיף: "לצערי זו טרגדיה נוראית, ואחת מבנותיו הייתה על המסוק בזמן ההתרסקות. חוקר מקרי המוות יעשה את הזיהוי האחרון בנוגע למי בדיוק היה על המסוק, אבל שוב - אני מתנצל על ההערות הללו על משפחתו של קובי על המסוק".

גוטמן פרסם את ההתנצלות ואת שידורה ב-ABC News גם בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אני מתנצל בפני משפחתו של קובי, חבריו והצופים שלנו".