"זוהי שעת חירום. עלינו להודות שמועצת העיתונות אינה ממלאת תפקיד משמעותי ורלוונטי כפי שהיה מצופה ממנה בשעה קשה זו" • מכתב גלוי ששלחה אמש יו"רית גלובס אלונה בר און למועצת העיתונות • מפאת חשיבות הדברים והרלוונטיות גם ל"גלובס", אנו מביאים אותו כאן כלשונו
טכנולוגיית "הדיפ-פייק" המתעתעת הולכת וצוברת תאוצה בעולם, והמחוקק האמריקאי כבר החל להיערך בנושא לקראת הבחירות שיתקיימו ב-2020; האם המחוקק הישראלי מצדו ידביק את הפער הטכנולוגי? • דעה
הרשת החברתית משיקה מהלך שמטרתו הבלטת תוכן עיתונאי, ועל הדרך מקווה לשקם את היחסים עם אתרי החדשות הגדולים • שיתוף הפעולה עשוי לסייע לגופי העיתונות, אך צריך לשים לב לסוגיות בעייתיות - החל מאתיקה ועד העמקת התלות בפייסבוק
פייסבוק השיקה שיתוף פעולה עם אתרי החדשות הגדולים בעולם, הסטארט-אפים יכולים ליפול בגלל ענקיות הטכנולוגיה, והאקזיט שסידרה סופטבנק לאדם נוימן, מבלי לדאוג לעובדים • מה קרה בשבועיים האחרונים בהייטק
הרשת החברתית השיקה היום את פייסבוק ניוז עבור קבוצה של כ-200 אלף משתמשים בארה"ב, כאמצעי להעניק לקוראים שליטה רבה יותר על התכנים • באמצעות קיצור דרך המופיע בסרגל הכלים בתחתית האפליקציה, פייסבוק ניוז תפרסם תכנים חדשותיים מרשתות מובילות ומפרסומים מקומיים
בראיון לפוקס ניוז השבוע אמר טראמפ, בין היתר, כי "ניו יורק טיימס" ו"וושינגטון פוסט" מייצרים פייק ניוז, וכי הם מתייחסים אליו "בצורה איומה"
העולם מלא בתעשיות ענק שנמחקו, אבל העיתונות היא לא עוד תעשייה, וחדשות הן לא עוד מוצר • היום ברור יותר שלאמינות, למקצועיות ולאתיקה יש מחיר, ויותר ויותר אנשים מוכנים לשלם אותו • דעה
הכוכבים של בחירות 2019, סבב א' - הבוטים והפייק ניוז - קיימים פחות בשיח הבחירות הנוכחי, ונראה כי את מקומם חזרו לתפוס שלטי החוצות ברחובות • הסיבה: הגבלות של ועדת הבחירות ושל פייסבוק ואינסטגרם • מנכ"ל BBDO IM: "כשיש ואקום, משהו אחר נכנס – הפעם התשדירים הפכו להיות הרבה יותר נגטיביים"
כולם מדברים על זה, אבל איך מזהים מידע כוזב? שש עצות לגולשים שרוצים להפריד בין פייק לבין ניוז
עם התקרבות מועד הבחירות, הרשת מוצפת שוב בגל של פרסומים כוזבים • במקום להיכנע ללוחמה הפסיכולוגית, כולנו יכולים ללמוד שיטות מעשיות להגנה עצמית • מה לחפש בטקסט, איך מוודאים שהתמונה אותנטית, ואיזה פרט בסרטון צריך להקפיץ אותנו • שש עצות שיעזרו לא ליפול בפח
הרשת החברתית מקשיחה את הדרישות ממפרסמי מודעות פוליטיות בארה"ב, כחלק ממאמציה להפוך את הפלטפורמה למאובטחת יותר לקראת הבחירות לנשיאות ב-2020
1,500 נבחנים במגמות תקשורת התבקשו להסביר ערכים עיתונאיים דרך תחקירים של יחידת בדיקת העובדות של "גלובס" - המשרוקית • זו דוגמה לניסיונות חלוציים להכשיר תלמידים לעולם של מידע כוזב • בפינלנד פועלות כבר תוכניות שמכשירות תלמידים לזהות פוסטים מזויפים
בעידן שבו הפרינט הולך ומצטמק, עיתון היוקרה הגרמני "פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג" ממשיך לספק תנאים נדיבים לעיתונאיו, מחזיק יותר מ–40 כתבי חוץ בכל העולם וגם מצליח להיות רווחי • אז איך זה עובד? יורגן קאובה, אחד מארבעת העורכים הראשיים של העיתון, מסביר ומביט - לא בלי חשש - קדימה: "כמו עיתונים אחרים גם אנחנו נאבקים, אבל המאבק הזה הוא לא דבר רע"
הפרויקט הניסיוני שמשיקה חברת ניו יורק טיימס, המוציאה לאור של אחד העיתונים החשובים בעולם, נועד לסייע לכלי תקשורת להתמודד עם מידע מסולף המופץ לשם הטעיה ובלבול של הקוראים • בשלב הראשון יתמקד הפרויקט, שנערך בשיתוף-פעולה עם תוכנית ההאצה של IBM, במידע הקשור לצילומים וסרטוני וידאו חדשותיים
הירי בסלומון טקה ומחאת יוצאי אתיופיה בתחילת החודש עדיין מסעירים את הרשת • כשרובנו ניסינו ללמוד את הפרטים, הרשתות החברתיות התמלאו בשמועות וספקולציות, והאמת עדיין נותרה בעלטה • איך מייצרים פייק ניוז, ומי מפיץ אותן? • "המשרוקית של גלובס" בדקה את הסיפורים שמנסים למכור לנו • האזינו
לפי פוסט שפורסם לאחרונה בבלוג הרשמי של מיקרוסופט, בשנה האחרונה עשו כ-800 ניסיונות פריצה לארגונים הממוקדים בדמוקרטיה, עובדים מקרוב עם מפלגות או פוליטיקאים, או חוקרים נושאים שמרכזיים בקמפיינים פוליטיים, ע"י האקרים שרובם היו מרוסיה, איראן וצפון קוריאה
איראןארה"בבחירות בארה"בדונלד טראמפחיזבאללהחמאסישראל במלחמהלבנוןצה"לרשתות חברתיות