קמעונאית המזון שופרסל הגישה תביעה חריגה נגד תאגיד המיחזור תמיר, שנמצא בבעלות משותפת שלה ושל מתחרותיה: תנובה, שטראוס, אסם, קוקה-קולה ועוד • טוענת – התעשרו על חשבוננו
אורי וטרמן, שמנהל את רשת הדראגסטור Be, מדבר לראשונה על הקשיים ("קיבלתי אוסף חנויות, לא רשת"), על המתחרה הגדולה סופר-פארם ("יש מקום לשני השחקנים") ועל השירותים החדשים - כולל אנטיביוטיקה עד הבית
בראיון מיוחד למוסף החג "גלובס" חושף מנכ"ל Be, אורי וטרמן, את התוכניות העתידיות של הרשת בתקווה לשפר משמעותית את מעמדה ביחס להובלה בשוק הפארמים • הראיון המלא יתפרסם בסוף השבוע
בחברת המחקר רוסאריו מעריכים כי צמיחת פעילות הרשתות המובילות בישראל תימשך השנה, בדומה לשנה שעברה • בחברה מסמנים את שופרסל כמניה המועדפת עליהם, ממתינים ל"הבשלת התוכניות" של רמי לוי, צופים כי רשת ויקטורי תגדיל את שיעורי הרווחיות ורואים את ההשקעה בטיב טעם כ"אופציה כמעט בינארית"
רשתות המזון הישראליות נהנו בשנה שעברה מעליית מחירי הספקים הגדולים והבינוניים - מגמה שצפויה להימשך השנה • רשת טיב טעם בולטת לשלילה, עם צניחה ברווח התפעולי ומחיקת הרווח הנקי • ברבעון הראשון של 2019 עלולה להירשם סטגנציה וייתכנו אף ירידות בכמה מהרשתות, על רקע עיתוי חג הפסח
ברבעון האחרון נמחקו 294 מיליון שקל בערך המוניטין של סלקום • ב-2018 עברה דסק"ש לרווח נקי של 539 מיליון שקל, לאחר הפסד של 273 מיליון שקל ב-2017 • לרווח השנתי תרם רווח של 1.23 מיליארד שקל, שנרשם בעקבות מכירת מניות השליטה בשופרסל ושיערוך יתרת ההחזקה לפי שווי הוגן
מתחילת 2019 ירדו המכירות של יפאורה בכ-7%, כשבפברואר לבדו רשמה החברה אובדן מכירות כספיות של 11.3% - מה שככל הנראה הכריע את הכף לטובת סיום הסכסוך עם "יש חסד" • יפאורה נחשבת למובילת שוק המשקאות הקלים במגזר החרדי ואוחזת בנתח של למעלה מ-44%
ברבעון הרביעי של 2018 צנח הרווח הנקי של ענקית הקמעונאות ב-36%, ל-49 מיליון שקל • הכנסותיה השנתיות של שופרסל צמחו ב-2018 ב-8% ל-12.8 מיליארד שקל • הרווח הנקי נשחק ב-4% ל-453 מיליון שקל • המנכ"ל אברכהן: "כל עוד אין הפתעה בבורסות, אני לא רואה סיבה להעלות מחירים"
ל"גלובס" נודע כי רשת הפארם המוזלת צפויה להשקיע במהלך 15 מיליון שקל • במקביל פועלת גוד פארם להגדיל את הכנסותיה גם מחוץ לפעילות הקמעונאית וצפויה להיכנס בקרוב לתחום הביטוח ומשיכת מזומן בסניפים
החולדות במזון שלנו והגופה ברכב שמסיע את המזון אלינו הביתה אכן מזעזעות למראה, אבל בשורה התחתונה לא היו נפגעים בנפש • מה החברות עשו נכון כדי להתמודד עם הפרסום הלא מחמיא, ואיפה הן טעו מול הלקוחות?
בלעדי: אתמול צולם רכב המשלוחים של שופרסל - שבשעות אחרות מעביר מוצרי מזון לצרכנים - בסמוך לביה"ח הדסה עין-כרם כשהוא מוציא מתוכו גופה • שופרסל: "נהג שמבצע משלוחים באמצעות קבלן חיצוני היה בחופשה מעבודתו וביצע את המעשה על דעת עצמו; הרכב הוצא מצי הרכבים של החברה לאלתר"
בשנת 2018 סיפקה שופרסל מוצרים של המותג הפרטי בהיקף המוערך ביותר מ-3 מיליארד שקל בשנה - כ-25% מהמכירות של הרשת • למעשה, רק שלוש ספקיות מוכרות בהיקפים גדולים ממנה: תנובה, שטראוס ואסם-נסטלה
שופרסל מדווחת בדוחות הכספיים על חולשה בנזילות • איך זה שענקית הקמעונות "חיה" עם גירעון בהון החוזר בלי בעיה, מי המממנים המרכזיים של החברה, ומה הבעיה הגדולה שלה?
רוב חברות השיווק לא הורידו בתקציבי הפרסום שלהן, וחלקן דוגמת שופרסל אף הגדילו אותו משמעותית, אך ההשקעה מתחלקת בין יותר קטגוריות • כך, קטגוריית רשתות השיווק - הגדולה ביותר בשוק - מציגה ירידה של 11% בהוצאה לפרסום בשנה החולפת • דירוג המפרסמים לשנת 2018 של יפעת בקרת פרסום
לפי בית השקעות ווליו בייס, "לנקודת המוצא הזו מצטרפים אירועים ספציפיים בכל אחת מהחברות, החל מהשקעות לטווח ארוך בשופרסל וכלה במכרז קואופ ישראל, אשר עשוי להוות מקפצה לרשת שתרכוש את החברה"
זאת במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית, בה נטען כי הרשת לא הציגה את מחירי המשקאות שהיא מכרה במחיר הכולל את דמי הפיקדון • לפי הפשרה, הרוכשים ברשת מחסני מזון יקבלו בימים הקרובים זיכוי של 8 שקל בקנייה בסך 150 שקל ויותר
איציק אברכהןדוחות כספייםהמומלצותהעלאת מחיריםיוסי אמירקמעונאותקרפוררמי לוירשתות שיווקשלומי אמיר