תכנון ערים

כתבות אחרונות

 
גשר המיתרים מעל ציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה / צילום: Shutterstock

ההחמצה של פתח תקווה: 80 מיליון שקל יוצאים בחודש מחוץ לעיר

בפתח תקווה יש כיום 300 אלף מ"ר של שטחי מסחר בלבד, ובשנים הקרובות עתידים להיפתח למעלה מ־100 אלף מ"ר - אלא שהתוספת הזו גדולה יותר מהביקוש הקיים והעתידי • במקביל, העיר נדרשת לתוכנית אסטרטגית כלכלית ושיווקית שתהפוך אותה למוקד מטרופוליני משני

תמיר בן שחר 29.11.2022
עיר תחתית, חיפה / צילום: ארז בן שחר
שטחי מסחר | ניתוח

מאזור נטוש לפדיונות חודשיים של עשרות מיליונים: סוד ההצלחה של העיר התחתית בחיפה

חיפה סובלת מעודף היצע של שטחי מסחר ומאבדת כוח קנייה ומבקרים לטובת שכנותיה • על הרקע הזה בולטת העיר התחתית, שמחוללת פדיונות חודשיים של כ־60 מיליון שקל, שמחציתם מגיעים מחוץ לעיר • האם המגמה צפויה להימשך?

תמיר בן שחר 22.11.2022
פקק תנועה / אילוסטרציה: Shutterstock, bibiphoto

תחבורה ותכנון: זה לא הפקקים, זה היעדר פיזור האוכלוסין

חיזוק משמעותי של ערי המטרופולין מחוץ למרכז הארץ ימשוך את הביקושים מהמרכז הקורס, יגדיל את היעילות וישפר את רמת החיים

טל אל־על 22.11.2022
אחד משלושת המרכזים המסחריים המתוכננים בחריש, ''מור בעיר'' / הדמיה: קבוצת מור
שטחי מסחר | ניתוח

האתגר של חריש: שליש מכוח הקנייה דולף החוצה לערים אחרות

העיר החדשה בישראל מתקשה לפרוץ בשוק המסחר, בין היתר משום שמרבית ההוצאות של תושביה הן על משכנתה, מזון וצורכי הילדים • בשנים הקרובות צפויים להיבנות בה עוד כ־25 אלף מ"ר של שטחי מסחר, אך האם התוכניות הכלכליות והשיווקיות יצליחו להתממש?

תמיר בן שחר 15.11.2022
פוסטר של יורש העצר מוחמד בין סלמאן ותוכנית Vision 2030 שלו / צילום: Associated Press, Amr Nabil

מוניות מעופפות, רובוטים והולוגרמות: ערב הסעודית מתקדמת עם חזון העיר העתידנית

תוכנית הדגל של בן סלמאן להקמת העיר Neom רוקמת עור וגידים: שני אזורים הוכרזו באופן רשמי בצפון-מערב המדינה • עם תקציב של 500 מיליארד דולר, Neom היא מרכיב מרכזי בתוכנית Vision 2030 של ערב הסעודית, שנועדה לגוון את כלכלת המדינה המדברית הנשענת באופן בלעדי על נפט

עתליה אוקון 29.10.2022
המשתלה של נת''ע ליד אשדוד / צילום: נת''ע

על צל, סינון מזהמים ומי תהום: 4 עקרונות לשימוש נכון בעצים במרחב העירוני

שנת השמיטה עיכבה נטיעות של עצים בפארקים ובשכונות החדשות • עכשיו כשהרשויות חוזרות לשתול עצים, חשוב לא לחזור על טעויות העבר כדי להשיג את המקסימום שניתן מהנטיעות עבור התושבים

יובל ניסני 29.10.2022
רמת השרון. הפערים בין הרשויות גדולים ומשקפים מצב של חוסר שוויון / צילום: Shutterstock, AmitL1

למשוך עסקים ולסגור את הפער: ערים צריכות להתנהל כעסק תחרותי והישרדותי

את הפער בין ההשקעה הנדרשת בכל תושב להכנסות הרשויות מארנונה ניתן לסגור בעיקר על ידי הכנסות מעסקים • אלא שהתכנון העירוני והמחוזי בישראל מנותק מהכלכלה ומעמיד את ראשי הערים בבעיה • כך ניתן לצמצם את הפערים בין הערים ולייצר תשתית שיוויונית יותר

תמיר בן שחר 27.09.2022
גבעתיים. היעד: 101 אלף תושבים עד שנת 2040 / צילום: איל יצהר

גבעתיים תהיה צפופה אפילו יותר: תוכנית המתאר צופה גידול של 66% בתושבים

תוכנית המתאר הכוללנית לעיר, שאושרה להפקדה היום, קובעת כי עד 2040 תעמוד אוכלוסיית העיר על כ־101 אלף תושבים, לעומת כ־60.5 אלף כיום • "התחדשות עירונית אינטנסיבית" תאפשר מגדלים עד 45 קומות במעטפת העיר, ונקודתית גם ברחוב כצנלסון

יובל ניסני 19.09.2022
גרנד קניון באר שבע / צילום: תמר מצפי

מרכזי המסחר בשולי הערים מקלים על יוקר המחיה. אז למה מתנגדים להשקעה בהם?

מחירי הקרקע הגבוהים וחוסר היכולת לפעול בימי שבתון לא מאפשרים למרכזי המסחר העירוניים לתת מענה מלא למשקי הבית בישראל • כדי להתמודד עם הצרכים העכשוויים והעתידיים בשוק זה נדרשת תוכנית חדשה, שתאזן בין הרצוי תכנונית לבין האפשרי כלכלית היום

תמיר בן שחר 13.09.2022
ברצלונה. על גבי הכבישים נצבעו מסלולי ריצה תחרותית ומשחקי רחוב / צילום: הילה לוטן

המתכון לעיר טובה לילדים: מה ישראל יכולה ללמוד מתכנון רחובות ברחבי העולם

מגובה של פחות ממטר רואים בעיקר גדרות ואגזוזים של מכוניות • אבל בערים בעולם כבר התחילו לחשוב על תכנון שמתאים לילדים: פחות מכוניות, יותר עניין ברחובות

אסף זגריזק 03.09.2022
ברברה ברזין, הבעלים של בית הספר לעיצוב פנים ברברה ברזין / צילום: גיא הכט

התאכזבה מהאקדמיה והקימה בית ספר לעיצוב פנים: "מי שרוצה לרכוש מקצוע, לא צריך ללמוד באוניברסיטה"

ברברה ברזין, תושבת תל אביב בת 62 • נשואה ואם לבת • הבעלים של בית הספר לעיצוב פנים ברברה ברזין • "אני הולכת בתל אביב, רואה פרויקטים חדשים ושואלת את עצמי - מי למען השם תכנן ואישר אותם?!" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אריאל ויטמן 29.08.2022
מדרכה חסומה בתל אביב / צילום: אסף זגריזק

למי שייכות המדרכות? כך נדחקים הולכי הרגל לכביש

גלישה של אתרי בנייה לרחוב, מכוניות וקורקינטים, דוכני פיס, כלובי מיחזור ועמודי חשמל - כל אלה חוסמים את המדרכות בכל הארץ ודוחקים את הולכי הרגל לכביש או הביתה

אסף זגריזק 26.08.2022
נורית אלפסי / צילום: איל יצהר

פרופ' לתכנון ערים: "שיווקי קרקע למגורים יורידו מחירים? זו שטות גמורה"

פרופ' נורית אלפסי, ראש מגמת תכנון ערים באוניברסיטת בן גוריון, סבורה כי המערכת התכנונית בישראל תקועה בשלל של אינטרסים וקונספציות מיושנות, וכי התוכניות שהיא מייצרת קורצות ליזמים ולא מיטיבות עם הציבור • על תוכנית המתאר למטרו היא זועמת: "האבסורד הכי גדול כאן הוא שלוקחים את מערכת התכנון ומשתמשים בה ככלי לצורך מימון המטרו"

אריק מירובסקי 18.08.2022
תאונת דרכים בחולון בחודש שעבר. ''חסר יעד לאומי ברור'' / צילום: דוברות מד''א

מדוע ישראל משתרכת מאחור בצמצום מספר הנפגעים בתאונות דרכים

תאונות הדרכים הן לעתים קרובות תוצאה של תכנון עירוני שגוי, שחושף את הולכי הרכב והרוכבים לסכנות • בעשור האחרון הצליחו מדינות אירופה להוריד ב־31% בממוצע את מספר ההרוגים בתאונות, אך בישראל הוא ירד ב־5% בלבד

אסף זגריזק 30.07.2022
יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן / צילום: Associated Press, Bandar Aljaloud/Saudi Royal Palace

יורש העצר הסעודי רוצה להנפיק את קרן המיליארדים הסעודית שמתכננת להפריח את שממת המדבר

הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן מתכנן להנפיק ב-2024 קרן של 80 מיליארד דולר עבור בניית המטרופולין המדברי Neom • השלב הראשון של הקמת העיר יעלה כ-320 מיליארד דולר

שירות גלובס 26.07.2022
שדרות רוטשילד בתל אביב. במרכז עיר צפוף יש הצדקה לרכז שירותים / צילום: Shutterstock

ללכת יותר ולאכול טוב יותר: מחקרים מגלים איך מתכננים עיר בריאה לגוף ולנפש

ערים שאינן מתוכננות נכון, מקשות על חיי התושבים ופוגעות בבריאות שלהם • מחקרים רבים מהעולם מדגימים כיצד תכנון נכון מעודד תושבים ללכת יותר, מה הבעיה עם גדרות ואיך הכל מתחבר עם האוכל שלנו

גלי וינרב 23.07.2022

   123456789101112131415   

   נמצאו 363 כתבות   |   עמוד 2 מתוך 23