דוח אמון
2019
עמוד הבית > תגיות כלליות > אחריות תאגידית

אחריות תאגידית בחדשות

סוכן חדשות
 
181 מנהלים אמריקאים חותמים "רווחים זה לא הכל" / צילום: רויטרס
המנכ"לים הבכירים בארה"ב בהצהרה משותפת חריגה והיסטורית: מפסיקים להתמקד בשורת הרווח
לקראת שינוי תפיסתי היסטורי בקפיטליזם: מטרת חברה עסקית היא לא למקסם רווחים לבעלי מניות - אלא לכלל החברה • כך הצהיר "השולחן העגול של העסקים" - פורום שמאגד כ-200 חברות ענק אמריקאיות, ושכח את מה שהטיף להם לפני ארבעה עשורים הכלכלן השמרני מילטון פרידמן • נראה שדור המנהלים הנוכחי של הקפיטליזם מתחיל להפנים את ערכי התקופה החדשה • ניתוח "גלובס"
  
 
לגו / צילום: דוברות הכנסת
נבנתה להצלחה
מוטי אליאב, מנכ"ל eBay ישראל, בחר במותג לגו, שאחרי 83 שנות פעילות עדיין מצליח לשמור על רלוונטיות בזכות החדשנות, האחריות התאגידית, והכי חשוב - השמירה על האיכות
  
 
נשים בשוק העבודה / שאטרסטוקמיכל דן הראל / איור גיל ג'יבלי
מיכל דן הראל
אחריות תאגידית אמיתית היא צמצום פערים מגדריים
צמצום הפערים אינה מגיעה ללא תמורה. היא מביאה יצירתיות, נאמנות למקום העבודה וגידול בפריון
אחריות תאגידית נולדה מהרעיון הצודק הרואה חשיבות במחויבות חברתית של תאגיד, למרות הבעלות הפרטית ומטרותיו המסחריות, לחברה בה הוא פועל...המשך
  
 
כיפת ברזל של רפאל/ צילום:רויטרס
רפאל מובילה בייצוג: נשים מהוות 70% מדירקטוריון החברה
החברה הביטחונית-ממשלתית דורגה במקום הראשון בדירוג פלטינה פלוס לאחריות תאגידית בקרב החברות הממשלתיות של מעלה
  
 
אחריות חברתית תאגידית / אילוסטרציה: Shutterstock
רווח לבעלי העניין לא חשוב יותר מהאחריות החברתית של תאגידים
המציאות שבה שורות הרווח היא האינטרס העליון של תאגידים, מרחיקה אותם מהייעוד הבסיסי שלהם שהוא תרומה לכלל החברה • הדרך לתיקון עוברת דרך כולנו: רגולטורים, משקיעים, ארגונים חברתיים וצרכנים שחייבים לבחור בחברות שמייצגות גם את האינטרסים שלהם • דעה
  
 
סניף מקדונלד'ס / צילום: shutterstockגלי אינגבר / איור: גיל ג'יבלי
ד"ר גלי אינגבר
חברות שלא יתרמו לחברה ולסביבה יפסידו את הלקוחות הצעירים
המילניאלס אוהבים את הצרכנות שלהם "מוסרית" - אל תאבדו אותם
יותר ויותר חברות-מובילות בשוק העולמי מוציאות בשנים האחרונות סכומים אדירים כדי לקדם מטרות חברתיות וסביבתיות, לתרום לשיפור איכות הסב...המשך
  
 
אחריות תאגידית / צילום: Shutterstock
"לציבור יש ציפיות גבוהות מחברות": חשיבותה של אחריות תאגידית
לפי סקר מעלה, בשנה האחרונה יש עלייה במידת האמון שהציבור רוכש לחברות גדולות
  
 
אחריות תאגידית / צילום: Shutterstockשי פלדמן / איור גיל ג'יבלי
שי פלדמן
ביטוח - הזדמנות לשלב אינטרסים כלכליים וחברתיים
אי-אפשר לזייף שילוב ערכים ואחריות חברתית-סביבתית בארגון עסקי
המושג "אחריות תאגידית" זוכה מעת לעת להתייחסות צינית, שמעידה יותר על המצקצקים מאשר על הצורך החיוני בו והשפעתו העמוקה על פעילותם של ...המשך
  
 
אחריות תאגידית / צילום: Shutterstockאופיר גוטמן / איור: גיל ג'יבלי
אופיר גוטמן
הצרכנים החדשים רוצים לראות גם שינוי חברתי
פונקציונליות או חוייה טובה ממוצר כבר לא מספיקים. צריך לספק גם משמעות חברתית
משווקים - דמיינו לרגע את הלקוח שלכם מסתובב בסופר. בעצם, עצרו ודמיינו את עצמכם עם עגלת הסופר. לפניכם שני מותגים לטיפוח שיער: האחד ט...המשך
  
 
סוחרים בבורסת ניו יורק. /  צילום: רויטרס Brendan McDermid -
חברות ממש לא צריכות לדאוג רק לבעלי המניות
עד שנות ה-80 היה ברור שחברות מחויבות לא רק להצלחה עסקית - אלא גם לעובדים, ללקוחות ולקהילה • בסוף המאה הקודמת התבססה תיאוריה חדשה, שלפיה הן מחויבות רק למקסום התשואות לבעלי מניות • הסנטורית אליזבת וורן מסבירה כיצד החוק שהיא מציעה יחייב את החברות לחזור לדאוג לעובדים ולגורמים נוספים
  
 
דו"ח אמון גלובסדליה  בודינגר / איור גיל ג'יבלי
דליה בודינגר
הקשר בין דוברות ואחריות תאגידית
בעולם של רשתות חברתיות, דברור כלפי חוץ הוא חלק מהחוסן של חברה
בעידן הפוסט-"פייק ניוז", כאשר מעמדו של כל "מצייץ" הוא כשל "עיתונאי" בפוטנציה, מוסד "דובר החברה" נדרש לווירטואוזיות בסביבה דינמית, ...המשך
  
 
דו"ח אמון גלובסיעל אלמוג זכאי / איור גיל ג'יבלי
יעל אלמוג זכאי
"ייעוד" - לא אופנה אלא מפתח להצלחה
הענקת משמעות לארגון או לחברה עסקית מביאה מוטיבציה לעובדים ותשואה לבעלים
בעולם ובישראל, מתעצמת יותר ויותר המגמה במסגרתה עסקים שואפים להשפעה חברתית חיובית במסגרת העשייה העסקית שלהם. למגמה זו הצטרף לאחרונה...המשך
  
 
מקום עבודה / צילום: שאטרסטוק
רוב החברות הגדולות רוכשות כחול-לבן - אבל משלמות באיחור
כך עולה מנתוני דירוג מעלה לאחריות תאגידית • 31% מהחברות הגדולות במשק מאפשרות לעובדיהן לעבוד עפ"י בנק שעות שבועי, חודשי או שנתי; ו-17% מהחברות מאפשרות לעובד לשפר את האיזון שבין עבודה לפנאי, תוך המלצה לעובדים שביום אחד בשבוע לא יעבדו שעות נוספות
  
 
Shhh / איור:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
"השוק קטן": הפחד של חברות בישראל מנקיטת עמדה פוליטית
בארה"ב, חברות עסקיות לא חוששות לצאת נגד הנשיא טראמפ - ומתבטאות בסוגיות כמו החזקת נשק או מהגרים ■ אצלנו בארץ, הפחד מדבר: "השוק בישראל קטן מדי, צריך למכור לכולם"
  
 
ניהול השקעות. ראוי להפחית סיכונים / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
השקעות אימפקט: רוחות של שינוי רגולטורי בהשקעות
ב-2016 פירסמו 82% מהחברות הנסחרות בנאסד"ק דוח אחריות חברתית ותאגידית בנוסף לדוחות הכספיים ■ תקנות "אמץ או גלה" דואגות לכך שהמשקיעים המוסדיים ילמדו איך להיעזר במידע הנוסף שגלוי כיום בפניהם
  
 
שירלי קנטור / צילום: איל יצהר
"מנהלי שיווק מבינים היום שהם צריכים לפתח רדאר חברתי"
במשך שנים ניסתה שירלי קנטור, מומחית לאחריות תאגידית, לשכנע חברות להתחשב בשיקולים חברתיים במהלכים עסקיים ■ בראיון ל"גלובס" מדברת קנטור על השינוי הנדרש וטוענת: "כשהצרכן יידע למה חולצה עולה 30 שקל - הוא פשוט לא יקנה אותה"
  
 

   12    >

   נמצאו 24 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 2