אלגוריתם בחדשות

סוכן חדשות
 
השקעות הפקטור משנות את שוק ההון / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
איך השקעות הפקטור משנות את שוק ההון, ולמה הוא חייב ליישר קו?
פחות מנהלי השקעות, פחות אנליסטים, פחות סוחרים - ויותר מנתחי נתונים, מפתחים, אלגוריתמיקאים ומכונות, הרבה מכונות • עולם ההשקעות עובר שינוי עצום, שמתם לב?
  
 
מיכאל ברגינסקי, אלעד וולך וגיא ריינר / צילום: צילום: יח"צ
איידוק המפענחת תמונות הדמיה גייסה עוד 27 מיליון דולר
הגיוס כולו יעמוד כעת על סכום של 40 מיליון דולר • את הסבב הובילה קרן Square Peg Capital האמריקאית
  
 
אופנה-טק  / צילום: יח"צ
האלגוריתם שהלביש אותי: הכירו את הנטפליקס של עולם האופנה
בשעה שענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ופייסבוק משתמשות בדאטה של המשתמשים לצרכים שלהן, Stitch Fix לוקחת את המידע שלנו ובונה אלגוריתמים מתוחכמים כדי לדעת איזה בגד ייראה עלינו הכי טוב ומה נרצה ללבוש בשנה הבאה • עם הכנסות של 1.2 מיליארד דולר בשנה שעברה, נראה שהחברה בדרך הנכונה
  
 
פייסבוק / צילום: Shutterstock
פייסבוק פיתחה פיצ'ר חדש כדי לשכנע שהיא לא מאזינה לנו
הפיצ'ר החדש יספק למשתמשים מידע חלקי על הסיבות שהם רואים פוסטים מסוימים • לדברי ג'ון הגמן, המנהל האחראי על הניוזפיד בפייסבוק, הפיצ'ר פותח בין השאר כדי להתמודד עם התאוריה הרווחת לפיה פייסבוק מאזינה למשתמשיה כדי לבחור אילו פרסומות להראות להם
  
 
האלגוריתמים סובלים מהטיה. לא בטוח שאפשר להפוך אותם להוגנים / צילום:  Shutterstock
האם הצעות חוק ימנעו מאלגוריתמים לשלוח אנשים לכלא?
מדעני נתונים וארגוני זכויות האדם מתריעים מפני ההטיה המובנית באלגוריתמים שקובעים הכול: החל מזיהוי של הורים אלימים וכלה בעלות פוליסת הביטוח שלכם • המחוקקים החלו לעסוק בנושא, אך עדיין מתנהלים בזהירות בגלל חשש לפגוע בחברות עסקיות
  
 
סונדאר פיצ'אי,./ Stephen Lam , צילום: רויטרס
השליטים האמיתיים של תפיסת המציאות שלנו: הגיע הזמן לדבר על הצד הנסתר של מנועי החיפוש
מנועי החיפוש הופכים בשנים האחרונות ליותר ויותר משפיעים על חיינו • הציפיות שלנו מהם גבוהות, אך התוצאות לא בהכרח רלוונטיות • הם משפיעים על מערכות הבחירות, אך הטענות על הטיה ליברלית לא בהכרח נכונות • מה שבטוח, מאחורי כל אחד מהם עומד אלגוריתם עלום שהגיע הזמן לחשוף
  
 
משבר פיננסי / שאטרסטוק
לא רק שוקה: בקרוב יחליף רובוט את יועץ ההשקעות שלנו
פלטפורמות חינמיות מאיימות לחולל שינוי בתעשיית הייעוץ פיננסי • המודלים העסקיים הוותיקים מתחילים לקרוס, במשבר הדומה לתהליך שעברה תעשיית התיירות בעידן הדיגיטלי • נאהל שבאז מפקיסטן, מנהל הון בחברת "סמט אי ג'י", מתארח בפרק מיוחד של דוח פינטק ומסביר לאן צועד עולם ההשקעות • האזינו
  
 
יגאל רייכלגאוז, מנכ"ל קורטיקה / צילום: לירן שטרית
חברת ה-AI קורטיקה נכנסת לתחום הטכנולוגיה הפיננסית
החברה הקימה את חברה-הבת FINTICA בשיתוף עם חברת ייעוץ פיננסי מהונג-קונג ותיישם את האלגוריתמים שפיתחה לחיזוי וניתוח נתונים פיננסיים
  
 
הפרסומת החדשה של עומר אדם וגידי גוב לבזק / צילום: גבע טלמור
ניצחון האדם על האלגוריתם: הקאמבק הגדול של הקריאייטיב
אחרי שנים קשות שעברו על מחלקות הקריאייטיב בגלל הדרישה לפרסום מבוסס תוצאות, היצירתיות עושה קאמבק • המפרסמים הבינו שטרגוט אינו תחליף לבניית מותג, ואלגוריתם לא יחליף קריאייטיב אנושי • הקריאטיביות אמנם עשתה התאמות לעידן הדיגיטל אבל העולם (עדיין) שייך ליצירתיים • מגזין פירמה משרדי פרסום
  
 
רונית פוקס/ צילום: ארקדי ברונשטיין
האנשים שעושים את ההייטק: "מגיל אפס הייתי גאונת מתמטיקה"
רונית פוקס (43) היא ראש צוות אלגוריתמים בארבה רובוטיקס • טווח שכר: 40-35 אלף שקל
  
 
פייסבוק, איפה החברים שלי? / אילוסטרציה: Shutterstock
מדור חיפוש קרובים אונליין: פייסבוק, לאן נעלמו החברים שלי?
פייסבוק שולטת שליטה מלאה בתכנים שלנו – מה נראה, מתי וכמה, ועד כמה הפוסט שלנו ייחשף לאחרים • אך האלגוריתם שלה, שקובע זאת, נותר עמום ומאפשר למניפולטורים לנצל אותו על חשבוננו • דרושה שקיפות
  
 
מארק צוקרברג / רויטרס
פייסבוק מציגה עכשיו פוסטים של 25 חברים בלבד? לא באמת
שמועה שמסתובבת ברשת החברתית גורסת שהיא שינתה את האלגוריתם ומגבילה את מספר אנשי הקשר שאליהם הגולשים נחשפים • מדובר במתיחה, לא יותר
  
 
ארז אליעד, עמית גולן, מעוז מלמד וניק לניאדו / צילום יחצ
Minute.ly משיקה אלגוריתם שמנתח שידורים חיים בזמן אמת
החברה הישראלית חושפת היום את היכולות החדשות שפיתחה, בהן אלגוריתם בינה מלאכותית שמאפשר לנתח שידורים חיים בזמן אמת ולייצר תקצירים בעת השידור, שמגדילים משמעותית את שיעור הכניסה והצפייה • הטכנולוגיה נכנסה לשימוש במשחקי המונדיאל במוסקבה, ולדברי החברה הביאה לצמיחה דו-ספרתית בחשיפה לשידורים חיים
  
 
נטפליקס / צילום: שאטרסטוק
כישלון האלגוריתם: מדוע הצרכנים מאוכזבים מנטפליקס וספוטיפיי?
ענקיות הסטרימינג מספקות לנו היצע בלתי נתפס של סדרות, סרטים ומוזיקה - ובכל זאת לא מעט צרכנים מדווחים על תסכול ושיעמום • איך ייתכן שאלגוריתמים משוכללים כל-כך ממליצים על תוכן שחוזר על עצמו, ומה אפשר לעשות כדי לשנות את זה?
  
 
פרסום דיגיטלי/ צילום: שאטרסטוק
מפרסמים, תתחילו לחשוב על אלגוריתמים כלקוחות שלכם
לראשונה בהיסטוריה המתועדת, מספר התפקידים בתעשיית הפרסום בארה"ב יורד בתקופה של צמיחה • כך נראית תעשייה בתהליך של שינוי שמונע מטכנולוגיה
  
 
סרטון ילדים מפחיד ביוטיוב/  צילום:.יוטיוב
מפחידה במודע: האלגוריתם של יוטיוב מקדם תכנים מטרידים
עובד לשעבר ביוטיוב טוען: האלגוריתם של אתר תכני הווידאו הפופולרי פותח כך שיציג תכנים קיצוניים, שיגרמו לגולשים להישאר זמן רב יותר באתר • יוטיוב, כמובן, מכחישה
  
 

   1    >

   נמצאו 16 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 1

צרו איתנו קשר *5988