ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים המליצה למנוע היתרים לפרויקטי תמ"א 38 לאורך מתווה התחנות של הרכבת הקלה והמטרו, בין השאר כדי לאפשר יישום של עקרונות תכנון לטובת התחבורה הציבורית • מה משמעות ההחלטה ובאיזו מידה היא מחייבת? • גלובס עושה סדר
ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים המליצה למנוע היתרים לפרויקטי תמ"א 38 לאורך מתווה התחנות של הרכבת הקלה והמטרו, בין השאר על מנת לאפשר יישום של עקרונות תכנון לטובת התחבורה הציבורית • מתווה המטרו, המכונה גם תמ"א 70, מכוון לייעול השימוש בקרקע והעצמת השימוש במערכת הסעת ההמונים ובמטרה להפיק פרויקטים בעלי תועלת רבה באזור
הדחת מנכ"ל הרכבת, אם תצא לפועל, צפויה להכניס את המערכת לסחרור ולעכב פרויקטים רבים שעומדים על הפרק • בזמן שהאינטרס הציבורי הוא זה שאמור להוביל את חברי הדירקטוריון, הם נקלעים לסכסוכים פנימיים, וגם שרי הממשלה לא טורחים להביע עמדה
כחלק מעבודות הקו הסגול של הרכבת הקלה, אחד הרחובות העמוסים בתל אביב ייסגר לתנועת אוטובוסים ורכבים החל מספטמבר • המשמעות: מאות אוטובוסים יוסטו, עשרות חניות יבוטלו, ונתיבים באזור יצומצמו • ומה יהיה על העסקים ברחוב? הם כנראה לא יפוצו על תקופת העבודות
900 עבודות בנייה, 400 עבודות תשתית ושלושה קווי רכבת קלה: תל אביב מבצעת בימים אלה כמות אדירה של עבודות פיתוח והתחדשות • למרות הביקורת של חלק מהתושבים בעקבות ריבוי העבודות, בעירייה מרוצים: "נהיה הראשונים לצאת מהפקקים"
שינויים בהרכב הקבוצות שעברו את שלב המיון המוקדם: חברת דן נפרדה משותפותיה הסיניות, בעוד שחברה רוסית פרשה מקבוצה אחרת • ברקע: פסילת חברות סיניות בקו הירוק של הרכבת הקלה בת"א
נת"ע ממשיכה להתעקש שהקווים הירוק והסגול יפעלו במועדים המתכוננים, למרות עיכובים מצטברים של חודשים רבים • אלא שמדיווחי החברות שזכו במכרזי ההקמה עולה שהקווים יתאחרו בשנה לפחות • אז למה המדינה מתחייבת לציבור על יעדים לא ריאליים?
שיכון ובינוי ואגד עתרו לאחרונה נגד ועדת המכרזים של הרכבת הקלה בירושלים, וביקשו להורות כי שפיר אינה רשאית להשתתף במכרז לקו הכחול בבירה בשל מעמדה הריכוזי • בתגובה לעתירה טוענת שפיר כי הקשיים התחרותיים במכרז מגיעים דווקא מצידה של אגד
הקו החום שיחבר את לוד לראשון לציון והרכבת הקלה שתחבר את נצרת לחיפה הם שני פרויקטים תחבורתיים בעלי פוטנציאל להעלות את שווי הנדל"ן לידם, כפי שקרה לאורך הקו האדום
חודשים לפני ההשקה, בפתח "חצי שנה מאוד אינטנסיבית", מנהל הקו האדום, קרן זוהר, פורש - לדבריו בשל תחושת מיצוי • בראיון לגלובס הוא מבהיר כי לא מדובר בבריחה, וטוען כי ניתן להשיק את הקו עוד השנה, אבל רומז לעיכוב גם בקווים אחרים
המחירים בבנייני המגורים והמשרדים הסמוכים לקו האדום של הרכבת הקלה כבר עלו מאז תחילת העבודות, אבל בשוק מעריכים שבשתי הערים שבקצה הקו עוד יש לאן לעלות וכי שיפור הנגישות לאזורי תעסוקה יעודד את הנכונות להתגורר בשתי הערים
מרכזי רחובות ונס ציונה ייסגרו לרכבים פרטיים ותתאפשר תנועת תחבורה ציבורית, אופניים והולכי רגל בלבד • בניגוד למטרונית בחיפה, זו שתפעל בקו הכחול תהיה חשמלית • לפי שעה, במידה ולא יהיו עיכובים בלתי צפויים, היעד להפעלת הקו החדש הוא שנת 2027
קרן זוהר, המשנה למנכ"ל נת"ע, פרש מתפקידו חצי שנה לפני המועד שבו מנכ"ל נת"ע התחייב שהקו האדום ברכבת הקלה יפעל • חלק מהגורמים בענף רואים בעזיבתו של המשנה למנכ"ל נת"ע הבעת אי אמון בהתחייבות החברה לאותו מועד
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, הודיע בוועידת הנדל"ן של גלובס כי "נפתח גם את תחנת קרליבך; הרכבת לא תיסע בשבת, כי זו החלטת הממשלה" • מנכ"ל נמל אשדוד, שיקו ז'אנה: "ישנה עלייה חסרת פרופורציה בעולם ההובלה הימית. זאת הסיבה ליוקר המחיה"
חברת הבקרה מתריעה על עיכוב של חודשים בפתיחת הקו הראשון של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שכבר נדחתה לנובמבר • לגלובס נודע כי נוסף לעיכובים בביצוע עבודות הגמר בתחנות, נת"ע מפגרת גם באבני הדרך שנקבעו להטמעת מערכת האיתות, החיונית להפעלה • בנת"ע שבים ומתחייבים כי הרכבת תיפתח לנוסעים בנובמבר 2022
תקרת בטון בעובי 2 מטרים שתיבנה על מוסך הרכבת הקלה בירושלים תישא בניין משרדים גדול • בתכנון יש עוד מתחמים כאלה מעל מוסכי המטרו, אז למה לא ברכבת הקלה בגוש דן?
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותירושליםמירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: נדל"ן למגוריםנדל"ן: תשתיותנת"עתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה