חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, הודיע בוועידת הנדל"ן של גלובס כי "נפתח גם את תחנת קרליבך; הרכבת לא תיסע בשבת, כי זו החלטת הממשלה" • מנכ"ל נמל אשדוד, שיקו ז'אנה: "ישנה עלייה חסרת פרופורציה בעולם ההובלה הימית. זאת הסיבה ליוקר המחיה"
חברת הבקרה מתריעה על עיכוב של חודשים בפתיחת הקו הראשון של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שכבר נדחתה לנובמבר • לגלובס נודע כי נוסף לעיכובים בביצוע עבודות הגמר בתחנות, נת"ע מפגרת גם באבני הדרך שנקבעו להטמעת מערכת האיתות, החיונית להפעלה • בנת"ע שבים ומתחייבים כי הרכבת תיפתח לנוסעים בנובמבר 2022
תקרת בטון בעובי 2 מטרים שתיבנה על מוסך הרכבת הקלה בירושלים תישא בניין משרדים גדול • בתכנון יש עוד מתחמים כאלה מעל מוסכי המטרו, אז למה לא ברכבת הקלה בגוש דן?
התנועה בכניסה לערים שוב זוחלת, והנתונים מראים כי עם סיום הגל החמישי הגודש בכבישים כבר עולה על זה שמלפני הקורונה • איך מתכוונת הממשלה להעביר את השנים עד למטרו, מדוע גם הפרויקטים הגדולים לא יפתרו את הבעיה, ולמה ברשויות המקומיות חוששים מקידום מיזמים שיסייעו לתושבים שלהן
רון חולדאי מתמודד שוב על ראשות העיר תל אביב-יפו ומסביר איך הוא מנהל עיר, על מה הוא מתחרט, ולמה זה הגיוני שהוא 25 שנה בתפקיד: "העיר בתוך שינוי מז'ורי שאסור להפסיק אותו. היינו בשנות ה-50 של אירופה, עכשיו עוברים לשנות ה-90" • פודקאסט מהקוקפיט • חצי שעה של השראה
פרויקט הריסה ובנייה במסגרת תמ"א 38/2 יוצא בקרוב לדרך ברחוב בן שפרוט 21 בתל אביב • היזמית היא קבוצת רוזיו
הרובע החדש כולל 14,100 יחידות דיור, שטחי ציבור, שטחי תעסוקה ומסחר, כ-2,000 חדרי מלון, וכן שטחי פארק חופי בהיקף של 690 דונם • "עיריית הרצליה לא תאפשר כל מהלך בנייה בטרם תיתן מדינת ישראל מענה אמיתי של תשתיות לאומיות"
חברת מנרב החזקות הודיעה ב-2019 על זכייתה במכרז לביצוע עבודות הגמר בתחנות הקו האדום • מאוחר יותר רכשו את החברה האחים וייל שמחזיקים היום ב-5% ממנה • אלא שנוסף לחלקם בחברת ההחזקות, האחים וייל הם בעלי מניות בחברה שמנהלת ומפקחת על בניית התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה בגוש דן
משרדי האוצר והתחבורה שלחו מכתב חריף למנכ"ל נת"ע, חיים גליק, שבו הם טוענים לאיחורים משמעותיים בהקמת הקווים של הרכבת הקלה • המכתב נחתם באיום מרומז: הקמת המטרו תילקח מידי נת"ע אם לא תעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו • מנת"ע נמסר כי "מרבית העיכובים המצוינים במכתב אינם בשליטת החברה"
לגוף של משרד התחבורה, שאמור להיות חוד החנית ולתת מענה לתחבורה הציבורית המקרטעת, אין מנהל קבוע, הוא לא מצליח לפקח על תנאי ההמתנה של משתמשי התחבורה הציבורית, ולא מוצא דרך לטפל במחסור החמור ב־4,000 נהגי אוטובוס • המשרד: "טענות חסרות בסיס"
לפי העתירה, שפיר בעלת זכויות ביותר מ-4 תחומי תשתית חיונית ובאמצעות 10 רישיונות וחוזים • לטענת העותרים, הקצאת הקו הכחול לשפיר בנוסף אליהם "תביא להעצמה משמעותית ומסוכנת של הריכוזיות הכלל-משקית של שפיר"
באיחור של יותר מחצי שנה, חברת חוצה ישראל פרסמה את תוצאות שלב המיון המקדים למכרז ביצוע השלב השני של עבודות הרכבת הקלה חיפה-נצרת • כל הקבוצות שהתמודדו עברו • אמדן הפרויקט קפץ בשנים האחרונות והגיע ל-7.6 מיליארד שקל ושנת היעד הרשמית היא 2027, אך ספק אם הפרויקט יבשיל עד אז
חברת חוצה ישראל הודיעה לפני כשנה כי בכוונתה לפרסם את תוצאות מכרז ביצוע השלב השני של פרויקט קו הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת ברבעון השני של שנת 2021, לפני יותר מחצי שנה - אך מאז לא פורסם דבר • הסחבת פוגעת בחברות המתמודדות, ובחברות בינלאומיות אף יכולה להתקבל החלטה לוותר על המכרז ולגשת למכרזים במקומות אחרים בעולם, מהלך שעשוי לפגוע בתחרותיות במכרז בארץ
בניגוד להצהרות, לא יפעלו לפני 2027 • בנת"ע מקווים שהקבוצות הזוכות במכרז הענק יוכלו לצמצם את לוחות הזמנים • הקבוצה שנפסלה במכרז נערכת לעתירה שעלולה לגרום לעיכובים נוספים • גורמים בענף: הסינים נפסלו עקב לחץ אמריקאי
נת"ע הודיעה אתמול כי הקבוצה שמורכבת מאלקטרה, דן ואלסטום תבצע את השלב השני בפרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה • אלקטרה מעריכה שבמשך 25 שנות הזיכיון - בהן 5 שנות הקמה - התמורה תעמוד על 9 מיליארד שקל
ועדת המכרזים של נת"ע בחרה באלסטום, דן ואלקטרה לביצוע השלב השני בפרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה ובקבוצת שפיר ו-CAF הספרדית לקו הסגול • קבוצת שיכון ובינוי, CRRC ,CRCC ואגד נשארה בחוץ
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותמטרומירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: נדל"ן למגוריםנדל"ן: תשתיותנת"עתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה