דוח אמון
2019

פורמולה 1 בחדשות - עמוד 9

סוכן חדשות
 
איך יודעים שאלופים הם אנשים אמיתיים?
הם משקרים, או שמתברר שהם יכולים להפסיד משחקים צמודים ; משה גורלי מקדיש טור לטייגר וודס ולואיס המילטון, שני הספורטאים השחורים הגדולים ביותר ששולטים בענפים לבנים, ולאחרונה חזרו לכדור הארץ
  
 
פתיחה גרועה לעונת הפורמולה 1 (לפחות מבחינת הכנסות)
מירוץ הבכורה במלבורן יסתיים בהפסדים של 40 מיליון דולר ; המארגנים, שניסו להפחית עלויות בכל מחיר, כולל 2 מיליון דולר באסתטיקה, נאלצו לרשום את כמות הצופים הנמוכה ביותר מאז החלו לארח את המירוץ לפני 14 שנה
  
 
המקלות כבר בגלגלים
קבוצות חדלו לפעול, ספונסרים נטשו, מאות עובדים פוטרו, נהגים נאלצו לקצץ בשכר, רגולציות שנועדו לצמצם בהוצאות הועברו ; עונת הפורמולה 1 שנפתחת היום במלבורן תוציא לדרך ענף שספג מהלומה אדירה מהמשבר הכלכלי. פרארי ומקלארן ייאבקו על אליפות, אבל ביתר הקבוצות ינסו בעיקר לשרוד את העונה הזאת
  
 
רשמית: הונדה תתחרה בפורמולה 1 ב-2009
היצרנית היפנית נרכשה על-ידי רוס בראון, המנהל שלה ומי ששימש בעבר כמנהל הטכני של פרארי, ותעלה על המסלולים עם פתיחת העונה ב-29 במרץ ; הקבוצה תתחרה תחת השם בראון GP
  
 
קבוצת הפורמולה 1 של הונדה תירכש על-ידי חברי ההנהלה שלה ותשתתף בעונת 2009
"הטיימס": נמצא פיתרון שיאפשר ליצרנית היפנית להשתתף במירוצים בשנה הקרובה ; התקציב יורכב מכספים שיושקעו ע"י החברה עצמה, ע"י ברני אקלסטון, שמחזיק בזכויות המסחריות של הענף, וע"י ספונסרים שונים
  
 
הרויאל בנק אוף סקוטלנד לא יחדש את החסות עם וויליאמס, קבוצת הפורמולה 1
הבנק, שמעוניין לקצץ את היקף חסויות הספורט שלו ב-50%, יפסיק בתום עונת 2010 את הסכם הספונסרשיפ בשווי 10 מיליון ליש"ט בשנה עם היצרנית ; הסכום מהווה כ-10%-15% מתקציבה השנתי של וויליאמס
  
 
הפסדנו ספונסר של 65 מיליון דולר בשנה? לא נורא, יהיה בסדר
חברת השירותים הפיננסיים ING הפסיקה את החסות שלה עם קבוצת הפורמולה 1 של רנו, אבל הבוס של היצרנית, פלאביו בריאטורה, בטוח שהקיצוצים הנרחבים בענף יאפשרו לרנו להמשיך להתקיים
  
 
המטרה: קיצוץ של 75%
התאחדות הספורט המוטורי העולמית (FIA) הודיעה כי במסגרת תוכנית ההתייעלות של הפורמולה 1, החל משנת 2010 התקציב הממוצע של הקבוצות יעמוד על 50 מיליון אירו, כרבע מהתקציב הנוכחי
  
 
מיצובישי פורשת מהראלי דקאר כדי לחסוך בעלויות
אחרי שהונדה פרשה מהפורמולה 1, סוזוקי וסובארו ויתרו על ההשתתפות באליפות העולם בראלי וקוואסאקי עזבה את המוטוג'יפי, יצרנית רכב יפנית נוספת נוטשת את הספורט המוטורי בגלל המצב הכלכלי
  
 
למי יש זמן להתעסק עם פורמולה 1 כשמפסידים מיליארד אירו
חברת השירותים הפיננסים ההולנדית ING, שנתנה לקבוצת הפורמולה 1 של רנו חסות בסך 65 מיליון אירו בשנה, החליטה להתיר את הספונסרשיפ במסגרת צעדי ההתייעלות, אחרי שסיימה את 2008 עם הפסדים כבדים
  
 
אקלסטון נגד קבוצות הפורמולה 1: הן לא יקבלו עוד כסף מההכנסות השנתיות של הענף
האיש החזק בענף המירוצים: "היצרניות מתלוננות יותר מדי, ושוכחות שבגלל העבודה הקשה שהשקעתי במשך 30 שנה, הן כל כך עשירות כפי שהן היום" ; כיום מקבלות הקבוצות כ-50% מההכנסה הכוללת של הפורמולה 1
  
 
פרננדו אלונסו ישמש כפרזנטור של מותג השיש הספרדי סיילסטון עבור מיליון אירו
נהג הפורמולה 1 יפרסם את סדרת platinum של המותג, שתושק בחודש הקרוב בספרד ; איתי שמעוני, מנכ"ל משותף בתעשיות שמעוני המשווקת הבלעדית של מותג סיילסטון בארץ: "הוא שם נרדף למצוינות והישגיות"
  
 
600 מיליון צופים בפורמולה 1 ב-2008
כך עולה מדו"ח השידורים השנתי של הענף ; מדובר בעלייה קלה לעומת 2007, אז צפו במירוצים כ-597 מיליון אנשים ברחבי העולם ; המדינה הכי מכורה: סין, עם 119 מיליון צופים ; ברזיל שנייה עם 110 מיליון
  
 
עוד מכה לספורט המוטורי: קוואסאקי פורשת מאליפות העולם במירוצי אופנועים
המשבר העולמי בענף הרכב, שגרם להונדה להודיע על פרישה מהפורמולה 1 ולסובארו וסוזוקי לוותר על ההשתתפות באליפות העולם בראלי, משפיע על חברה יפנית נוספת שלא תיקח חלק במוטוג'יפי
  
 
מנכ"ל קבוצת הפורמולה 1 של הונדה: קיבלנו 30 הצעות רכישה
האיש החזק של היצרנית היפנית, שמצבה היה מעורפל לקראת העונה הבאה: "צמצמנו את רשימת הקונים ל-12, וכרגע אנחנו בוחנים מי הרוכש שיעשה הכי טוב לעתיד של הקבוצה" ; "הונדה תעלה על הגריד גם ב-2009"
  
 
טויוטה מרגיעים: לא נפרוש מהפורמולה 1
בענף המירוצים עלו ספקולציות לפיהן היצרנית היפנית תלך בעקבות הונדה, אחרי שדיווחה על הפסדים של 1.64 מיליארד דולר, אך בטויוטה הבהירו: "לא נפרוש. קיצוץ בהוצאות הוא המפתח להישרדות"
  
 

<    1234567891011    >

   נמצאו 164 כתבות   |   עמוד 9 מתוך 11