צרכנות

כתבות אחרונות

 
ריטייל מדיה / צילום: צילומי מסך

קנייה בתוך קנייה: כך הפך הריטייל מדיה לתעשייה של מיליארדי דולרים

קמעונאיות גלובליות ענקיות - מאמזון ו–וולמארט ועד זלנדו וקרפור - מציעות למותגים אחרים להשתמש באתרים שלהן כבמה, ולמעשה מובילות שינוי בשוק הפרסום המסורתי • בארץ מובילות את התחום וולט וסופר פארם, שנוגסות בשטחי הפרסום הדיגיטליים ה"מסורתיים"

שירה ספיר 10.12.2025
חבילות מחו''ל בדואר ישראל / צילום: מיכל רז חיימוביץ

לקראת הכפלת הפטור ממע"מ בינואר: מי ירוויח ומי יפסיד מהמהלך?

עו"ד רז נזרי נשכר על ידי הסוחרים להגשת עתירה לבג"ץ נגד החלטת שר האוצר להכפלת הפטור ליבוא מוצרים • במקביל, השחקנים המרכזיים בתחומי השילוח והקליטה כבר מתכוננים להסתערות של הצרכן הישראלי • גלובס בדק כיצד ייראה שוק האונליין לאחר השינוי

נבו שפיר 09.12.2025
שר החלקאות אבי דיכטר. פורסם בישאל הבוקר, ערוץ 14 ב-16 בנובמבר / צילום: רפי קוץ

דיכטר דיבר על הוזלת הירקות. הרגשתם אותה? זה לא במקרה

מחירי הירקות אכן ירדו בשנה האחרונה, אבל המגמה הזאת נעצרה ביולי • מאז, הירקות התייקרו בשיעור דו־ספרתי • המשרוקית של גלובס

צוות המשרוקית של גלובס 25.11.2025
מושגים לאזרחות מיודעת. ועדות יוקר המחיה / צילום: Shutterstock

יוקר המחיה: הממשלה הקימה שלושה גופים לטיפול בבעיה. מה עלה בגורלם?

במהלך 2023 הממשלה הקימה שלושה גופים שאמורים להוביל את המאבק ביוקר המחיה • אלא שאחד מהם בכלל לא הוקם והשניים האחרים בקושי פעלו מאז שפרצה המלחמה • המשרוקית של גלובס מציגה: המוניטור מבאר מושגים

​רוני אורי ידיד, המרכז להעצמת האזרח 25.08.2025
קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

המשק ממשיך להתאושש? על פי נתוני כרטיסי האשראי, נראה שכן

לפי נתוני הלמ"ס המתפרסמים היום, בחודשים דצמבר 2023 עד פברואר 2024 חלה עלייה של 5.3% בסך כל הרכישות בכרטיסי האשראי • עלייה בולטת התקיימה בענף מוצרי התעשייה עם כ-14.8% • בענף שירותי טיסות, תיירות ואירוח חלה עלייה של 22% בחישוב שנתי, ובענף פנאי ובילוי חלה עלייה של 21% בחישוב שנתי

אהרן כץ 31.03.2024
קניון איילון לאחר פתיחתו במסגרת הפיילוט / צילום: כדיה לוי

מכירות ענפי האופנה והמחשבים גבוהות יותר מאלה של טרום המלחמה

גלובס מציג מדד חדש הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בחנות הפיזיות ובאונליין • מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענפי החשמל והאופטיקה במגמת עלייה חדה

שירה ספיר 21.11.2023
נתב''ג ריק, שבוע שעבר. תחום התיירות והנסיעות עדיין לא מראה התאוששות / צילום: kathy bernstein

מבצעי נובמבר מסייעים להתאוששות של רוב ענפי המסחר

גלובס מציג מדד חדש הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בשבוע החולף, בחנות הפיזיות ובאונליין • מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענפי האופנה והחשמל רשמו את העליות הגבוהות ביותר

שירה ספיר 14.11.2023
איך השתנו הרגלי הצריכה שלנו בצל האינפלציה? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי
יוקר המחיה | בדיקת גלובס

הכול מסביב מתייקר: כך השתנו הרגלי הצריכה של הישראלים

אחרי יותר משנה של עליות מחירים וריבית גבוהה, גלובס בשיתוף "רייזאפ" בדק מה קרה להוצאה החודשית של אלפי משקי בית בישראל • בעוד שההוצאה על מותרות, כמו אוכל בחוץ, ירדה, המשכנתה זינקה בחדות

גלובס 16.06.2023
כך הגדילו מועדוני הצרכנות את כוחם בשוק / אילוסטרציה: Shutterstock

בצל יוקר המחיה: כך הגדילו מועדוני הצרכנות את כוחם בשוק

בישראל פועלים כיום כ־30 מועדוני צרכנות גדולים שמציעים הנחות משמעותיות לחבריהם בכל תחומי החיים ומגלגלים מיליארדי שקלים בשנה • השיטות: יבוא מקביל, סלי קנייה ארוזים ושיתופי־פעולה עם קבלנים • הצעד הבא: בהסתדרות מתכננים להקים סופרמרקט חברתי

שירה ספיר 30.03.2023
שלט מכירה של מגרש לבנייה באילינוי, ארה''ב / צילום: Associated Press, Nam Y. Huh

שינויים בהרגלים: הטלטלות בבנקים מעמידות את הצרכנים בארה"ב למבחן

משקי הבית האמריקאיים, שכבר ממילא מתמודדים עם עלייה באינפלציה ועם ריביות גבוהות, עלולים לעכב כעת רכישות גדולות כמו בית או מכונית, וגם יישור שיניים - כפי שמעיד אורתודנט מקנטקי • ובינתיים, סנטימנט הצרכנים ירד במרץ בפעם הראשונה בארבעה חודשים

The Wall Street Journal 23.03.2023
האג'נדה החברתית לא חייבת להיות בתחום הליבה של המותג, והמציאות מוכיחה שזה משתלם כלכלית / צילום: Shutterstock

מבצעים וקופונים אאוט, אקטיביזם אין: הדרישות החדשות של הצרכנים מהמותגים

בשנים האחרונות יש יותר ויותר מסעות פרסום שמטרתם להניב רווחים, אבל גם לגרום לשינוי חברתי לטובה • האג'נדה לא חייבת להיות בתחום הליבה של המותג, והמציאות מוכיחה שכאשר עושים זאת נכון, זה משתלם כלכלית

נועה אוני 04.03.2023
סניף של ''יש חסד'' בבני ברק / צילום: תמר מצפי

הכפתור של רמי לוי, הקנייה השכונתית והבנק שמפתיע: מיפוי הצרכנות החרדית

המחיר וסוג הכשרות הם הפרמטרים החשובים ביותר, אך גם המיקומים משפיעים על ההעדפות - כך עולה ממדד חדש העוסק בהרגלי הצריכה של החברה החרדית • קופת-החולים הפופולרית ביותר היא מאוחדת, ואילו בתחום מוצרי החלב תנובה רושמת הובלה

שירה ספיר 31.01.2023
איך הופכים את תזונת הציבור לבריאה / צילום: איל יצהר

תלושי מזון או כסף? המחקרים שמגלים איך הופכים את תזונת הציבור לבריאה

מה כדאי לנו ללמוד מהרגלי קניות המזון של הצרפתים • האם מס הסוכר הוא התנשאות של עשירים • ומדוע לא מודדים בישראל את ההשפעה של סובסידיות מזון • אלה רק כמה מהשאלות שמעסיקות חוקרי עוני וביטחון תזונתי • מחקר חדש, שהראה כיצד תקופת מיתון משפיעה לרעה על קצב ההזדקנות של מי שהיו אז עוברים, הופך את הממצאים שלהם לרלוונטיים במיוחד

גלי וינרב 02.12.2022
להיכנס לראש של הצרכן / איור: גיל ג'יבלי

מנהלי השיווק של החברות הגדולות מנסים להיכנס לראש של הצרכן

מנהלי השיווק של החברות הגדולות במשק מסמנים מגמות לשנה הקרובה: מה יהיו החידושים המובילים ביחסים עם הלקוח, ואיך לבלוט בין המדפים ובתוך שטף המידע • פרויקט מיוחד, חלק ראשון

גלובס 10.10.2022
מדפים ריקים של מוצרי היגיינה לנשים בבית מרקחת בניו יורק, ב-10 ביוני 2022 / צילום: Reuters, John Nacion/NurPhoto

כך הפך המחסור בטמפונים לסמל של המשבר הכלכלי בארה"ב

המשבר בשרשרת האספקה והאינפלציה בארה"ב הובילו להתייקרות ולמחסור בכמעט בכל מוצרי הצריכה, אך נשים בגיל הפוריות נאלצות להתמודד עם טלטלה נוספת • לפי סוכנות הידיעות בלומברג, מחירי הטמפונים עלו באופן משמעותי - כמעט 10% מלפני שנה. מחירי התחבושות זינקו ב-8.3%

חיה אנגל 12.06.2022
קניות ברשת / אילוסטרציה: Shutterstock, William Potter

עם 150 מיליארד שקל ביד: מה יקרה לכוח הקנייה של הישראלים ב-2025

הגידול העקבי במכירות האונליין בארץ ובעולם מלמד שהשינוי שנוצר בהרגלי הצריכה בזמן הקורונה, הפך לקבוע • איך משפיעה ותשפיע פתיחת השמיים על פעילות מרכזי המסחר, רשתות הסופרמרקט ורשתות האופנה, ולמה הן צריכות להיערך

תמיר בן שחר 07.06.2022

   12345678   

   נמצאו 127 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 8