הכביש החדש באורך 6 ק"מ הושק היום ללא נתיבי העדפה • גורמי מקצוע מותחים ביקורת על הפרויקט וטוענים כי הוא יחריף את בעיות עומס התנועה בכניסה לעיר ויפגע קשות בטבע באזור • עם זאת, יש קולות שטוענים אחרת: "ציר חשוב, לא סביר שלירושלים תהיה כניסה אחת"
מיזם ההסעות בקרב חברות הייטק בלב ת"א, אשר פורסם השבוע, מעורר מחלוקות • יוזמיו מאמינים שהוא יתגבר על כשלי התחבורה באזור ויסייע בשימור עובדים, אך בפועל הוא עשוי בעיקר לשפר את איכות חייהם של ההייטקיסטים על חשבון השתית של כלל הציבור
חברת האוטובוסים שנמכרה במיליארדים רשמה ציונים גבוהים במדדי השירות וכבשה את צמרת הקטגוריה • בצל המאבקים הפנימיים והשינויים הפרסונליים בצמרת החברה, אל על התברגה במקום ה־94 • אסף זגריזק ומיכל רז-חיימוביץ'
מי שעזב את הערים הגדולות כדי לחפש איכות חיים בפרברים, מצא עצמו תקוע מדי בוקר בפקק אינסופי החל מהיציאה מהשכונה ועד לכביש המהיר • חלק מראשי הרשויות נמנעים מסימון נת"צים מחשש להרגיז את הנהגים לפני הבחירות המוניציפליות • כך, במקום ליישם פתרונות, המצב הולך ומחמיר • וברקע: תנופת הבנייה להרחבת היישובים שרק תעצים את הקטסטרופה • ערים ללא מוצא - פרויקט מיוחד
הולנד, נורווגיה ואפילו קולומביה מקדימות את ישראל בהרבה בקידום תשתיות בטוחות ומזמינות לרוכבי אופניים • בארץ נרשם אומנם שיפור בשנים האחרונות, אך עדיין ההתקדמות איטית • למה זה עדיין לא עובד בישראל ומה ניתן לעשות?
זיו נוימן בן 48 מתל אביב • נשוי + 2 • מנכ"ל חברת אקסלרייט • "לצערי הפריפריה מוזנחת וממשיכה לסבול מעומסי תנועה ופקקים, לא פחות מהמרכז" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז
בנייה מבוזרת והיעדר פתרונות תחבורה ציבורית כופים הסתמכות על מכוניות פרטיות, שסותמות את הכבישים • התוצאה: פקקים אינסופיים שמגדילים עוד יותר את האטרקטיביות של אזורי הביקוש • בעולם הבינו שאפשר לצופף את המרחב הבנוי סביב צירי תחבורה ציבורית, בשכונות שמאפשרות הליכה רגלית ועירוב שימושים • כתבה אחרונה בסדרה
בניגוד למקובל ברבות מערי העולם המערבי, ירושלים מקדמת את הרכבת הקלה ושבילי אופניים, לצד חניונים ומחלפים • לדברי בכירי העירייה, לא מדובר בטעות אלא במדיניות מפוכחת, אבל מומחי תכנון חוששים שמדובר בבכייה לדורות
שעות השיא בכבישים התרחבו כמעט לכל היום ותל אביב ממוקמת כבר עתה במקום ה־16 במדד הפקקים העולמי • התכנון הפרברי והיעדר תחבורה ציבורית יעילה מבטיחים כי המצב רק ילך ויחמיר • הרחבת כבישים לא תועיל, והקמת מערכות הסעת המונים לוקחת שנים רבות • מי יחלץ אותנו מהפקק?
משרד התחבורה גיבש תוכנית אסטרטגית לקידום התחבורה הציבורית לשנת 2050, שכוללת גם את הגדלת הקיבולת של רכבת ישראל • חלק מהקווים ישפרו את הנגישות ליישובי המשולש • התוכנית תשמש "סל" פרויקטים, שמתוכו ייבחרו מיזמים לתקצוב בהמשך
הסכמי משרד התחבורה עם הרשויות המקומיות, ביניהן נהריה, עפולה ואופקים, יכללו תכנונם וביצועם של פרויקטים "לקידום חלופות בנות-קיימא בטווח הקצר והבינוני לקידום פרויקטי תחבורה ציבורית, הפחתת הרכב הפרטי, קידום הליכתיות ותחבורה קלה ותוספות שירות"
הרחבת כביש 2 לא כוללת תוספת של נתיב תחבורה ציבורית, וברמת השרון ייבנה כביש "עוקף איילון", למרות שהוא כנראה רק יגדיל את הפקקים באזור • בממשלה מצהירים על מהפכת תחבורה - אבל מתפשרים על מדיניות "גם וגם" שמעודדת בפועל את השימוש ברכב הפרטי
עוד אמרה יעל סלומון, מנהלת אגף מטרו במינהל התכנון, בוועידת הרכב של גלובס, כי תוכניות המטרו צפויות להגיע לאישור הממשלה לאחר הפסח, וטענה: "יש התנגדות מאוד גדולה לקיומו של הדפו; רק עיריית אור יהודה הבינה את הצורך"
גיא שר, מנכ"ל ויה ישראל, אמר בוועידת הרכב של גלובס 2022 כי הוא סבור שתחבורה גמישה לא נועדה להחליף את התחבורה הציבורית, אלא להשלימה: "היא נועדה למצוא את הליקויים בתחבורה ציבורית ולחזק בדיוק שם"
ערן יעקב, מנהל רשות המסים, יפתח את הוועידה בשיחה על האתגרים וההזדמנויות במיסוי כלי רכב • בין המשתתפים: יעל סלומון, מנהלת אגף מטרו במינהל התכנון; דני שביט, מנכ"ל קבוצת לובינסקי; גיא שר, מנכ"ל ויה ישראל; ועוד
חברת נתיבי איילון מתחילה להוציא לפועל את התוכנית השאפתנית: בשלב הראשון יבוצעו 20 פרויקטים שבמסגרתם ייסללו כבישים ותורחב תנועת האוטובוסים ביישובים הערביים • ברקע, פערים עצומים בין החברה היהודית לערבית בתשתיות ובתחבורה הציבורית
אוטובוסיםהמומלצותחניהמירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותפקקי תנועהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה