התיאטרון העירוני חיפה מבקש הקפאת הליכים - נקלע לחובות של 16.5 מ' ש'

לתיאטרון חובות לשלושה בנקים - אוצר החייל, לאומי והפועלים - של 11 מיליון שקל; לאומי והפועלים כבר נתנו את הסכמתם להליך

התיאטרון העירוני חיפה פנה לביהמ"ש המחוזי בחיפה בבקשת הקפאת ההליכים נגדו לתקופה של 90 יום, לאחר שנקלע לחובות של 16.5 מיליון שקל.

לדבריו, באמצעות עו"ד עופר אטיאס, ללא צו, לא יוכל להמשיך בפעילותו לקיום התחייבויותיו כלפי המנויים, דבר העלול לגרום התמוטטות מוחלטת, ואובדן כלל מנוייו, שמו הטוב והמוניטין המקצועי שלו - נזק בלתי-הפיך לא רק לנושים, לספקים, לעובדים וללקוחות, וכן לעיריית חיפה, שהעמידה ערבויות לאשראי.

התיאטרון, תאגיד עירוני של עיריית חיפה, הוקם ב-1962 כמלכ"ר, הממומן ברובו בידי העירייה ומשרד החינוך.

ברבות השנים, נקלע התיאטרון למצב חמור, נטען, ובאחרונה, הגירעון והקטנת ההקצבות הציבוריות אינם מאפשרים לו להמשיך את פעילותו.

נוצלו כל מסגרות האשראי, מקופתו נמשכו צ'קים שלא יכובדו בימים הקרובים, אין לו עתודות כספיות, ואין לו אפשרות לממן את הוצאותיו, לרבות שכר, לא כל שכן לממן את התחייבויותיו העתידיות.

לתיאטרון חובות לשלושה בנקים - אוצר החייל, לאומי והפועלים - של 11 מיליון שקל. הבנקים לאומי והפועלים כבר נתנו את הסכמתם להליך.

העירייה העמידה באחרונה ערבויות בחשבונות הבנקים של התיאטרון, כתנאי להעמדת אשראי. אם יקרוס התיאטרון, הבנקים ידרשו ממנה לממש אותן. המימוש עלול להובילה למצוקה כספית שעלולה לפגוע בתפקודה השוטף.

מדובר במעגל אינטרסים גדול, הכולל את כל תושבי חיפה וכלל עובדי העירייה, ונקל להבין את המשמעות של אירוע מהסוג הזה, נטען. עוד חייב התיאטרון 2 מיליון שקל לספקים, לרבות צ'קים דחויים שלא יוכל לעמוד בפירעונם.

התיאטרון מעסיק 110 עובדים - עובדי במה, עובדים מינהליים ושחקנים. יש לו התחייבות חוזית להציג בקרב מפעלי מנויים ומפעלי סל תרבות ברחבי הארץ.