שיט התענוגות שלא היה: חברת הספנות י. כספי תפצה זוג נופשים ב-8,000 ש' בגין אובדן מזוודה

ביהמ"ש קיבל את ערעור בני הזוג, שטענו כי נאלצו לרדת מהספינה עוד בטרם הפליגה משום שמזוודתם - ובה תרופות חיוניות - אבדה

לא פחות מ-8,000 שקל יקבל זוג כפיצוי מחברת הספנות י. כספי, לאחר שרכש כרטיסים להפלגת נופש, אולם נאלץ לרדת מהספינה עוד בטרם הפליגה משום שהמזוודה - ובה תרופות חיוניות לבעל - אבדה. בכך קיבלה שופטת המחוזי בחיפה, ברכה בר זיו, את ערעורם של בני הזוג.

השניים, שפוצו על ידי חברת הביטוח ב-550 דולר בגין אובדן המזוודה, תבעו מחברת י. כספי בבית המשפט לתביעות קטנות פיצוי של כ-15,300 שקל, מתוכם 6,500 שקל בגין תכולת המזוודה, 800 שקל בגין אובדן ימי חופשה, ו-8,000 שקל בגין עוגמת הנפש שלטענתם נגרמה להם.

החברה טענה בתגובה כי בני הזוג ירדו מהספינה ביוזמתם, וכי פיצתה אותם בהחזר כספי של מלוא הסכום ששילמו. במקביל הגישה י. כספי נגד הזוג תביעה נגדית, ובה טענה כי כיוון שירדו מהספינה מיוזמתם, הרי שמדובר בביטול של הרגע האחרון ועל כן הם מחויבים בתשלום דמי ביטול.

בית המשפט לתביעות קטנות קבע שגרסת בני הזוג אינה מהימנה, וכי אלה לא הרימו את הנטל להוכיח את תביעתם. השופט אף דחה את התביעה שכנגד שהוגשה על ידי י.כספי.

כאמור, ערערו בני הזוג לבית המשפט המחוזי. השופטת קבעה בהחלטתה שאבדן המזוודה נגרם באחריותה של חברת י. כספי. וכי בנסיבות שכאלה, ולאור העובדה שבמזוודה היו תרופות שהיו חיוניות למבקש, אין זה רלוונטי כלל אם המבקשים ירדו מהאנייה ביוזמתם או שנתבקשו לרדת על ידי צוות האנייה. עוד קבעה כי העובדה שבני הזוג פוצו בגין כרטיסי ההפלגה והמזוודה אינה רלבנטית, כיוון שהם לא תבעו כפל פיצוי בגין נזקים בגינם פוצו. על כן קבעה השופטת כי על חברת י. כספי לפצות את בני הזוג ב-8,000 שקל (5,000 שקל בגין עוגמת הנפש שנגרמה להם ו-3,000 שקל נוספים המהווים את אומדן ההפרש בין שווי תכולת המזוודה שאבדה לבין הפיצוי ששולם להם). בנוסף חייבה השופטת את י. כספי בתשלום הוצאות של 200 שקל. בר"ע 277/06 "