צמיחה של 81% ברווחי נכסים ובנין; החברה בוחנת עסקאות נוספות בתחום המלונאות

הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי הסתכם ב-26 מיליון שקל * לאחר תקופת הדיווח רכשה החברה בשותפות שני מלונות ברשת הילטון

חברת נכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, פירסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון השלישי של 2006, מהם עולה כי הכנסותיה בתקופה זו הסתכמו ב-208 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 181 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, צמיחה של כ-14%.

הכנסות החברה מהשכרת נכסים ושירותי אחסון הסתכמו ב-97 מיליון שקל, בהשוואה ל-78 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 25%.

עיקר הגידול בהכנסות ברבעון נבע מרכישת נכסים מניבים, בהם: קניון גבעתיים ופאואר סנטר נס-ציונה, מהשלמת הקמת מבנים וכן מהגידול בהכנסות שנבע מגידול בשיעור התפוסה של המבנים בחברה העומד על כ-94% לעומת כ-92% בתחילת השנה.

בשורה התחתונה רשמה נכסים ובנין רווח נקי בסך 26 מיליון שקל, לעומת רווח של 14.55 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 81%.

היקף המאזן של החברה ברבעון השלישי הסתכם בכ-4.8 מיליארד שקל לעומת 4.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הקבוצה, באמצעות חברות בנות, נמצאת בשלבי תכנון ובניה שונים של 200 אלף מ"ר נכסים מניבים בישראל שעל פי הערכותיה ההכנסות בגינם יבואו לידי ביטוי בשנים הבאות.

לחברה נכסים מניבים בישראל בהיקף של 1.2 מיליון מ"ר, מתוכם 180 אלף מ"ר שטחי מסחר ונכסים מניבים בחו"ל בהיקף של 150 אלף מ"ר.

סגי איתן, מנכ"ל נכסים ובנין, אמרה בתגובה לדוחות, כי "קבוצת נכסים ובנין ממשיכה בייזום ופיתוח עסקיה והדבר בא לידי ביטוי בצמיחה וגידול בכל הפרמטרים; רווח, הכנסות, השקעות ותזרים ברבעון האחרון. הכנסות החברה משכ"ד צפויות להמשיך ולגדול עקב סיום פרוייקטים שנמצאים היום בביצוע".

איתן הוסיפה, כי בעסקת רכישת מלונות הילטון באנגליה, שבוצעה לאחר סיום הרבעון השלישי, הקבוצה נכנסה לראשונה לתחום המלונאות וכי היא מעריכה שתחום מניב זה ימשיך ויתפתח. החברה ביחד עם השותפים מתכננים לבצע עסקאות נוספות בתחום.