חגיגת הנדל"ן בתל-אביב לשיא: המדד השלים זינוק של כ-10% מאז תחילת השנה

רכישת השליטה בחברות הנדל"ן הקטנות ישראלום ורבד על-ידי ברונפמן ואהובי והמו"מ שמנהל גאידמק לרכישת מנרב הקפיצו את כל מניות הסקטור * גם הגיאות בשוק הנדל"ן הרוסי ועליית מחירי הנדל"ן למשרדים והנדל"ן המסחרי בין הגורמים לעליות

קדחת הנדל"ן שפוקדת מחדש את הבורסה של ת"א בימים האחרונים, מקפיצה אותה היום לרמות שיא של כל הזמנים. לקראת סוף המסחר בבורסה הוסיף מדד המעו"ף עוד כ-0.8% לשיא של כל הזמנים, מרחק של כ-3% בלבד מרמת ה-1,000 נקודות. מדד הנדל"ן הוביל את העליות לאחר שטיפס בעוד כ-2% והשלים זינוק של כ-10% מתחילת השנה. מאז השקתו בתחילת 2005 השלים מדד הנדל"ן עלייה מצטברת של כ-150%, הסקטור הטוב ביותר בבורסה בשנתיים האחרונות.

בתחילת שנת 2007 רבים מהפעילים בשוק ההון הספידו את מניות הנדל"ן וטענו כי העליות היו חזקות ומהירות מדי, אבל המציאות, מתברר, טפחה בינתיים על פניהם. המגמה החיובית בסקטור הנדל"ן משותפת הן לחברות שעיקר פעילותן מתבצעת בחו"ל והן לחברות שפעילותן מוטה בעיקר לשוק המקומי.

את הדלק האחרון לעליות סיפקו מספר גורמים: הנחיתה הרכה המסתמנת בשוק הנדל"ן האמריקאי, בניגוד לתחזיות הקודרות והגיאות בשוק הנדל"ן הרוסי, בו פעילות בעיקר אפריקה ישראל של לב לבייב וכלכלית ירושלים של אליעזר פישמן.

גם החברות הפעילות בעיקר בשוק המקומי נהנות מהשיפור הכלכלי במשק שמורגש לאחרונה גם בענף הנדל"ן. הדבר בא לפי שעה לידי ביטוי בעליית מחירי הנדל"ן למשרדים והנדל"ן המסחרי, וציפייה להתאוששות שוק הבנייה למגורים.

גם העסקאות האחרונות בחברות הנדל"ן הציבוריות הקטנות הוסיפו למצב הרוח החיובי. בסוף השבוע רכש יגאל אהובי את חברת הנדל"ן רבד ואילו מתיו ברונפמן ושותפו שולם פישר רכשו את השליטה בחברת ישראלום . במקביל, מנהל ארקדי גאידמק מו"מ לרכישת חברת מנרב . שלוש העסקאות מתבצעות בפרמיה של עשרות אחוזים על שווי השוק והקפיצו את כל מניות הסקטור.