בצל ההנפקה הצוננת של DGRE: כלל פיננסים מעלים ההמלצה ומחיר היעד לקבוצת דלק

[להמלצות אנליסטים] האנליסטים: השווי האמיתי של פי גלילות גבוה בהרבה מההערכות וייתן את האפסייד העיקרי לדלק ישראל * העסקה עם שברון קרובה לסיום

קבוצת דלק של יצחק תשובה מקבלת היום רוח גבית מבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה, אשר מעלה היום את המלצתו למניית החברה ל"קנייה" מ"תשואת יתר" בעקבות הדוחות הכספיים שפרסמה החברה בשבוע שעבר( ראו מסגרת).

האנליסטים משבחים את דוחותיה של דלק ומציינים כי אלה היו "טובים מהצפוי", ובאותה נשימה מדגישים כי "עזבו אתכם מהתוצאות. שלוש הנפקות מתוכננות מרכזות עניין לאחרונה ויכולות לתת אפסייד גדול לקבוצה: הנפקת דלק ישראל, IDE ו-DGRE, כמו גן רכישה אחת באירופה". הנפקת דלק ישראל ורכישת נכסי שברון באירופה נחשפו לראשונה ב"גלובס".

לדברי האנליסטים, השווי להנפקה של דלק ישראל עומד על כ-450 מיליון דולר, "אך הנעלם הגדול הוא פי גלילות אשר מוערך בשווי נמוך יחסית לפוטנציאל שלו בשל היעדר פרטים". בבית ההשקעות סבורים, כי המכרז המתקרב יוכל לשפוך אור על השווי האמיתי של פי גלילות, "שהוא גבוה בהרבה מההערכות והוא ייתן את האפסייד העיקרי לדלק ישראל".

באשר להנפקות קבוצת דלק, האנליסטים מציינים כי הנפקת IDE תבוצע לפי שווי של 200-250 מיליון דולר. החברה הבת של דלק בלרון, DRGE, קיצצה את תג המחיר לרמה של 1.05 מיליארד דולר מ-1.3 מיליארד דולר ואת היקף הגיוס חתכה לרמה של כ-230 מיליון דולר.

למרות ההנפקה הצוננת, האנליסטים מעלים את מחיר היעד למניית קבוצת דלק ל-980 שקל מ-860 שקל בסקירתם הקודמת, ומסכמים כי "עוד דבר שייתן לחברה אפסייד בתקופה הקרובה הוא עסקה גדולה מאוד לרכישת 750 תחנות בבנלקוס מידי חברת שברון. אנו מעריכים כי העסקה ממש לפני סגירה ואפילו מונה מנכ"ל חדש לפעילות".